Заповіді педагогічного спілкування:відносини з дітьми - фундамент діяльності педагога;у спілкуванні виходити з мети, завдань виховання, інтересів дитини;орієнтуватись на співрозмовника;не обмежуватися інформацією, аналізувати мотиви;усвідомлювати психологічну атмосферу (співпереживати);
самокритичність, не жалітися на учнів;вміти слухати і поважати співрозмовника;тактовність, взаємність у спілкуванні;уникати моралізму та негативних установок спілкування;виключати "голу" критику, вчасно похвалити чи пожурити. "Не бійтесь бути ласкавими" (В. Сухомлинський). Частіше посміхатись, схвалювати, заохочувати.
Список використаних джерел:1. Основы педагогического мастерства / Под ред. И. А. Зязюна.— Москва, 1989.— Раздел III.2. Педагогічна майстерність / Під ред І. А. Зязюна.- К., 1997.- Розділ 7.3. Кан-Калик В. А. Учителю о педагогическом общении. - Москва: Просвещение,1987.4. Велітченко Л. К. Психолого – педагогічний практикум у системі підготовки до педагогічної взаємодії // Педагогіка і психологія.-1997.- №4. Велітченко Л. К. Психолого – педагогічний практикум у системі підготовки до педагогічної взаємодії // Педагогіка і психологія.-1997.- №4.