Біоадекватна (ноосферна) методика викладання відноситься до однієї з моделей інновацій. Автор даної методики – професор психології, член-кореспондент Російської академії природничих наук, академік Наталія Володимирівна Маслова. Їй належить праця «Ноосферна освіта: концепція, технологія, методика», головне гасло якої – генетична єдність: «Творець – Світ – Природа – Людина – Суспільство».
1. Образон як образ досліджуваного явища з нанесеною на нього навчальною інформацією;2. Текстові пояснення до образону;3. Вправи на закріплення матеріалу;4. Творчі завдання на досліджуване явище. Проходження етапів сприйняття інформації є максимально еко-номічною базою для 4 структурних частин у підручнику:
На І етапі під час релаксації інформація поступає в праву півкулю, почуттєву. Учень в стані розслаблення, відпочиває логічна ліва півкуля. На знайомий позитивний образ, який учень уявляє, наноситься голосом учителя інформація нового матеріалу. В процесі пізнання співпрацюють дух, душа, тіло, знімаються стреси.
Результати біоадекватної технології: скорочення часу навчання у 3-5 разів; покращення успішності учнів усіх категорій; зростання мотивації учнів на навчання, інтересу до предмету; розвиток творчих здібностей, а також здатності до самопізнання, самооцінки; розкриття внутрішнього «я» дитини; здоров’язбережний і здоров’явідновлюючий ефект; формування цілісного мислення учнів і на цій базі високої духовності, моральності, гармонійної особистості.