Презентація "Написання разом, окремо і через дефіс неозначених займенників" 6 клас

Про матеріал
Презентація допоможе вчителям української мови під час дистанційного навчання ознайомити здобувачів освіти з написанням разом, окремо і через дефіс неозначених займенників у 6 класі.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Гра «ТАК-НІ» 1. Займенник - це самостійна частина мови. 2. Займенник вказує на предмети, їх ознаки, кількість, не називаючи їх. 3. Займенник відповідає на питання : «Що зробити?». 4. Займенник виконує синтаксичну роль тільки додатка. 5. Усі займенники змінюються за відмінками. 6. Усі займенники змінюються за числами. 7. У непрямих відмінках особових займенників ІІІ особи після прийменників з'являється приставний звук н. Так Так Ні Ні Так Ні Так

Номер слайду 3

Вставити пропущені займенники. У мене є товариш Сергійко. Я сиджу з ... за одною партою. Сергій дуже добре вчиться. Недавно про ... писали в стінгазеті. По дорозі в школу я завжди заходжу за ... Ми йдемо через парк. В ... багато квітів і зелені. За ... розташована школа. ним нього ним ньому ним

Номер слайду 4

Яким способом утворені слова? Від розряду яких займенників утворені ? Якого значення набули? Дослідження. Казна – хто Абичий Хтозна з ким Займенники утворюємо за допомогою префіксів, суфіксів від питальних. Додають значення невизначеності, тому неозначені.

Номер слайду 5

Спостерігаю – роблю висновки Казна – що Будь - чий Чий – небудь Хтозна - коли Абичий, дехто, котрийсь Аби за ким Хтозна через скільки Неозначені займенники Пишемо залежно від Способу творення

Номер слайду 6

Віршоване правило Казна-, хтозна -, будь -, небудь – Про дефіс ти не забудь! Аби-, де-, -сь – пиши разом. А як бачиш ти прийменник, То слова пиши окремо.

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Прочитайте. Визначте неозначені займенники, з’ясуйте їхні відмінки. 1. Хіба ж кого-небудь ми опечалимо? (Л. Костенко). 2. День минув без будь-яких пригод (М. Старицький). 3. Твоя справедливість має перевищувати абияку несправедливість інших щодо тебе (Б. Брюгген).

Номер слайду 9

Розподіліть займенники в три колонки залежно від написання: 1) разом; 2) через дефіс; 3) окремо. Обґрунтуйте написання. Котрий/сь, аби/що, хтозна/з/ким, який/ небудь, де/якої, будь/для/кого, будь/хто, який/сь, аби/чого, казна/ скільки, хтозна/чийого, де/в/кого, де/чиїх, казна/в/чому, будь/чий, хтозна/які, будь/у/кого, аби/з/ким.

Номер слайду 10

Разом Через дефіс Окремо Котрийсь Абищо Деякої Якийсь Абичого Дечиїх Який-небудь Будь-хто Казна-скільки Хтозна-чийого Будь-чий Хтозна-які Хтозна з ким Будь для кого Де в кого Казна в чому Будь у кого Аби з ким

Номер слайду 11

Вправа 523

Номер слайду 12

Перепишіть прислів’я, розкриваючи дужки. 1. (Будь)хто собі не ворог. 2. Гнів народу (будь)кому страшний. 3. (Де)чому вчилися, то дещо й знаємо. 4. Випробувана сироватка краща за (бозна)який кисляк. 5. (Казна)кому щодня неділя.

Номер слайду 13

Від поданих питальних займенників утворіть і запишіть неозначені. Який - Чому - Скількох - Чиє - Хто - Ким - Чийого - якийсь, деякий. чомусь, будь-чому. скількись, будь-скільки. чийсь, будь-чий. хтось, дехто. кимось, будь-ким. чийогось, чийого-небудь.

Номер слайду 14

Перепишіть, знімаючи риски. 1. Зорі в морі у прозорій хто/сь розсипав у воді. 2. Я чекаю чого/сь, я притих. 3. (Будь) які рухи плит земної кори не проходять безслідно. 4. Кого/сь на пісню раптом потягло. 5. Мама в будь/яку погоду п'є з криниці чисту воду. 6. Пастушки, зібравшись біля вогнища, починали розповідати що/небудь.

Номер слайду 15

Записати займенники, виправити орфографічні помилки. Де-який, будь-заким, аби-який, щонебудь, девчому, казнащо, де-що, будьз-чим, хто зна-який. деякий будь за ким абиякий що-небудь де в чому казна-що дещо будь з чим хтозна-який М І Р К У Й !

Номер слайду 16

Тести 1. Виділіть рядок, у якому всі неозначені займенники слід писати через дефіс. А хтозна/кого, казна/з/ким, якого/небудь, будь/котрий; Б хто/небудь, аби/який, бозна/якому, казна/що; В де/чим, казна/чийого, бозна/скількох, будь/скільки; Г бозна/які, будь/котрими, хтозна/яких, що/небудь. 2. У якому рядку всі займенники пишемо окремо? А будь/з/якою, будь/хто, казна/чий, чим/небудь; Б де/з/кого, будь/з/ким, хтозна/у/скількох, казна/з/ким; В казна/чого, чим/небудь, хтозна/чиї, будь/що; Г будь/чим, хтозна/до/кого, казна/чий, скільки/небудь. 3. У якому рядку всі займенники пишемо разом? А аби/хто, з будь/якого, де/котрим, хтозна/у/скількох; Б у будь/чиїх, казна/з/якого, де/чим, аби/кого; В казна/хто, у кого/небудь, з будь/яким, у де/чому; Г кого/сь, аби/якими, де/кому, аби/чий.

Номер слайду 17

Домашнє завдання Вивчить правило-вірш. Перепишіть, знімаючи риски, уставте пропущені літери. 1.Нехай я буду казна/що, а не запорожець, коли сьогодні з нас один не дістане лицарс..кої слави! 2. Дух народу — незборима сила, коли люди не ждуть ман..и з неба, не заглядають кому/сь до рук, а діють. 3. Щоб висловлювати свою думку про будь/кого, треба бути готовим сприйняти будь/яку думку про себе.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.9
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 11
Оцінки та відгуки
  1. Аннабердієва Лариса Борисівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Черкаська Оксана
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Бакуменко Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Могила Алла Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Губар Алла Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Буц Надія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Лазаренко Тетяна Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Бабич Ніна Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Старко Ганна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Tetjana Matvijiwyn
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Підлужна Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 8 відгуків
ppt
Додано
6 травня 2021
Переглядів
36228
Оцінка розробки
5.0 (11 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку