Комунальний заклад "Луцька загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів № 12 Луцької міської ради Волинської області"“Науково-дослідна робота учня”Мета: створення умов для саморозвиткута розкриття інтелектуально-творчого потенціалу особистості дитини шляхом вдосконалення її дослідницьких здібностей. Очікувані результати:розвиток пізнавальної активності школярів,уміння мислити та робити самостійні висновки,працювати з різними джерелами інформації
Метод проектів був відомий ще у 20-і роки ХХ століття. На основі концепції прагматизмуамериканського педагога Дж. Дьюї його послідовник Вільям Кілпатрік розробив „проектну систему навчання” або метод проектів. Учні включались безпосередньо в практичну діяльність, через яку вони мали опановувати теоретичні знання, необхідні для вирішення конкретних завдань. Відповідно до цього в новій навчальній програмі 7 класу поряд із традиційними видами діяльності з'явилися навчальні проекти.
До основної мети проектної роботи з фізики відносяться: розвиток самостійності учнів; розвиток дослідницьких і комунікаційних умінь та навичок групової роботи; формування в учнів уміння опрацьовувати інформацію та умінь і навичок проведення досліджень, а також формування уміння презентувати свою роботу.
Взаємовідносини «учитель – учень» у проектній діяльності- Учень визначає мету діяльності – учитель допомагає йому в цьому;- Учень відкриває нові знання – учитель рекомендує джерела знань;- Учень експериментує – учитель розкриває можливі форми і методи експерименту, допомагає організувати пізнавально-трудову діяльність;- Учень обирає – учитель сприяє прогнозуванню результату вибору;- Учень активний – учитель створює умови для розвитку активності;- Учень – суб’єкт навчання, учитель – партнер;- Учень відповідає за результати своєї діяльності – учитель допомагає оцінити отримані результати і виявити способи вдосконалення діяльності.
Висновки. Отже, науково-дослідна, зокрема проектна діяльність учнів основної школи передбачає активне керування пізнавальною діяльністю учнів і формує їх творчі здібності. Можна із впевненістю стверджувати, що без цього напрямку у навчально-виховному процесі з фізики, його не можна вважати сучасним і таким, що забезпечує якісну підготовку з фізики учнів основної школи. І головне – саме науково-дослідна робота є потужним поштовхом до мотивації вивчення фізики, оскільки спрямовує учнів на науковий пошук.