Навчально-дослідницька діяльність учнів на уроках у початковій школіПідготувала вчитель початкових класів. Подкопаєва Світлана Володимирівна
Номер слайду 2
Найперше, що має зробити вчитель, - це розвинути в учня дух допитливості. Д. Менделєєв
Номер слайду 3
Організація навчально-дослідницької діяльності в початковій школі
Номер слайду 4
Для досягнення основної мети навчального предмета необхідно вирішувати такі завдання: Формування дослідницьких умінь і здатності учнів спостерігати за живою і неживою природою;Формування досвіду навчально- пізнавальної і практичної діяльності учнів;Формування навичок самостійної роботи учнів з інформацією.
Номер слайду 5
Серед методів, прийомів та засобів навчання першорядне значення надається: спостереженням у природі; власним дослідженням учнів; практичним роботам; демонстраційним і фронтальним дослідам; виготовленню моделей явищ природи; роботі з інформаційними джерелами.
Номер слайду 6
Головна мета дослідження у сфері навчання: Розвиток дитини, а не одержання нового результату, як у “великій” науці.
Номер слайду 7
Принципи, на яких будується дослідницька діяльність. Принцип доступностіПринцип природностіПринцип наочності або експериментальностіПринцип свідомості і самодіяльності
Номер слайду 8
Види дослідницької діяльності на уроці: Застосування проблемного методу навчання. Дослідницький практикум. Демонстрація. Практична робота. Навчальний експеримент. Нетрадиційні уроки. Екскурсія
Номер слайду 9
Домашні завдання дослідницького характеру. Міні- проекти. Спостереження за живими об’єктами, за власним організмом. Досліди з рослинами. Творчі завдання: вірші, твори, кросворди, вікторини, презентаціїЛітні завдання (створення гербарію, колекції)
Номер слайду 10
Види дослідницької діяльності в позаурочний час: Підготовка та участь в предметних олімпіадах. Участь в конкурсах. Написання творчих робіт. Підготовка повідомлень. Виконання міні- дослідів. Опис рослин і тварин за планом. Участь в навчальних екскурсіях.
Номер слайду 11
Організаційний - вибір теми -постановка проблеми -планування. Реалізації - робота з джерелами інформації - проведення власних досліджень - обробка текстового, науково- графічного матеріалу - корекція проміжних результатів - оформлення роботи. III. Презентації - захист роботи. Рефлексивно- оціночний -співставлення цілей з результатами Етапи дослідницької діяльності