Мета та завдання проєкту: Привернути увагу до погіршення стану водних ресурсів України. Звернути увагу на зниження рівня питної води та забруднення вод рідного краю. Знайти та розглянути альтернативні шляхи очищення води. Пригадати властивості води та користь , яку вона приносить людям. Вирахувати загальну довжину річок Кіровоградської областіЗнайти твори авторів, які у своїй назві містять назву річок або морів (океанів)Розглянути твори відомих митців ( художників) , що у своїй роботі змальовували моря , океани, річки. Провести соціологічне опитування серед різновікових груп людей. «Які зміни сталися з берегом нашої річки?», «Чи змінилася чистота води з роками?»
Актуальність теми. На даний момент проблеми вичерпності водних ресурсів питної води неабияк хвилюють українських вчених. Екологія нашої країни залишає бажати кращого. Забруднення вод , спричинене діяльністю людини, впливає на зменшення кількості придатної питної води. Тому наші вчені знаходяться у пошуку шляхів, що допомогли б зупинити таку діяльність людини або знайти способи очищення забрудненої води. Учням, як майбутньому поколінню, варто дізнатися та розбиратися у проблемах, з якими зіштовхується наш народ. Можливо, саме серед них знайдеться людина, яка допоможе вирішити поточні проблеми з водними ресурсами.
Очікувані результати{8 A107856-5554-42 FB-B03 E-39 F5 DBC370 BA}Математикивстановити загальну кількість річок в Україні;встановити загальну кількість річок Кіровоградської області;знайти інформацію про глибину та протяжність річки у своєму населеному пункті;створити карту, на якій зображена уся знайдена інформація про річки Кіровоградської області. Дослідникипригадати властивості води та знайти інформацію, яку користь приносить вода людям;знайти інформацію про рівень забруднення води рідного краю;дослідити уже відомі шляхи очищення забрудненої води;проаналізувати яким чином діяльність людини впливає на забруднення водних ресурсів;створення рекламного плакату «STOP забрудненню води»Художникиознайомитися з відомими художниками-мариністами;знайти світлини відомих робіт, що зображують море чи річку;зробити фотографії річки свого населеного пункту з різних ракурсів;створити колаж «Річка у моєму рідному місті (селі)»Письменникивідвідати бібліотеку та знайти твори (вірші чи оповідання) , у назві яких звучить назва річки;коротко записати біографію авторів;виразно та інтонаційно правильно зачитати вірші про річку;створити сенкан про річку свого міста (села). Журналістипровести соціологічне опитування різновікових груп людей свого міста ( села) щодо змін, які сталися з берегом річки;шляхом опитування вияснити чи змінилася чистота води у нашій річці;знайти архівні фото річки у різні роки;надрукувати у місцевій газеті, використовуючи знайдені фото, статтю, що закликає не забруднювати річки та їх узбережжя сміттям та нечистотами.
Мотиваційний етап{8 A107856-5554-42 FB-B03 E-39 F5 DBC370 BA}Діяльність учителя. Діяльність учнів. Емоційне налаштування на роботу. Постановка проблеми. Спостереження та координація роботи в дискусійних групах. Вчитель спостерігає, записує відповіді на дошці, корегує за потреби. Повідомляє мету та завдання майбутнього проєкту, його актуальність. Вправа «Спіймай мій настрій»Метод «Дискусія»«Чи вистачить запасів питної води майбутнім поколінням, за умови такого ж використання ресурсів людиною, як зараз?»3. Обговорюють питання та наводять приклади, щоб підтвердити свою думку.4. «Мозковий штурм»Причини забруднення води на планеті Земля5. Слухають та сприймають мету та завдання майбутнього проєкту, розуміють його важливість та актуальність.
Планувальний етап{8 A107856-5554-42 FB-B03 E-39 F5 DBC370 BA}Діяльність учителя. Діяльність учнів. Допомагає учням об’єднатися у творчі групи, спостерігає, щоб кількість учасників кожної групи була приблизно однаковою. Визначає назву кожної творчої групи та дає конкретне завдання. Спостерігає за розподілом обов’язків у групі. Діти об’єднуються у творчі групи. Отримують завдання від учителя. Розподіляють обов’язки у групі, обговорюють, яким чином вони будуть оформлювати результати.
Інформаційно-операційний етап{8 A107856-5554-42 FB-B03 E-39 F5 DBC370 BA}Діяльність учителя. Діяльність учнів. Надає список рекомендованої літератури та джерела інформації учням. Спостерігає за процесом аналізу, систематизації та узагальнення матеріалу учнями. Спостерігає за процесом роботи учнів. Опрацьовують джерела інформації, шукають потрібні їм дописи, світлини, архівні фото. Аналізують отримані результати, узагальнюють та систематизують. Роблять висновки про проведену роботу, записують у таблицю або на чорновики переходять до створення освітнього продукту за власним задумом.
Джерела інформації для «математиків» та «Дослідників»https://river.land.kiev.ua/atlas-rivers.htmlhttps://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%BF%D0%B8%D1%81%D0%BE%D0%BA_%D1%80%D1%96%D1%87%D0%BE%D0%BA_%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D0%B8https://sites.google.com/site/nucenlib/Home/scenariie/-ekologicnij-portret-kirovogradskoie-oblasti-den-informaciiehttps://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D1%96%D1%87%D0%BA%D0%B8_%D0%9 A%D1%96%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%B4%D1%81%D1%8 C%D0%BA%D0%BE%D1%97_%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%96https://ecoaction.org.ua/zabrudnennia-vodojm-ukrainy.htmlhttps://www.akvantis.com.ua/ua/stati-i-obzory/tipy-zagryazneniya-vody-i-ih-posledstviya
Джерела інформації для «Письменників» та «Художників», «журналістів»http://dniprocratia.org/%D0%B4%D0%BD%D1%96%D0%BF%D1%80%D0%BE-%D0%B2-%D0%BB%D1%96%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%82%D1%83%D1%80%D1%96/https://kyiv.gallery/statii/vidomi-ukrainski-khudozhnyky-marynisty-kartyny-moriahttps://omore.city/articles/104327/7-suchasnih-ukrainskih-marinistiv-roboti-yakih-vas-vrazyathttps://www.wikiwand.com/uk/%D0%A1%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%8 F_(%D1%80%D1%96%D1%87%D0%BA%D0%B0)
Оформлення результатів{8 A107856-5554-42 FB-B03 E-39 F5 DBC370 BA}Діяльність учителя. Діяльність учнів. Слухання обговорення результатів учнями, допомога у формулюванні висновків за потреби. Допомога у оформленні та підготовці презентації, надання порад (за потреби)Колективне обговорення отриманих результатів. Планування роботи над освітнім продуктом. Оформлення та підготовка презентації учнями.
Рефлексивно-оцінювальний етап{8 A107856-5554-42 FB-B03 E-39 F5 DBC370 BA}Діяльність учителя. Діяльність учнів. Перегляд освітнього продукту груп та презентацій. Питання до кожної з груп по проведеній роботі. Спостереження за самоаналізом та самооцінюванням учнів власних робіт. Демонстрація учнями отриманого результату та порівняння із запланованим. Презентація колективної роботи. Відповіді на запитання від учителя та однокласників, самооцінювання групами власних робіт. Рефлексивна мішень.