Презентація " Навчання грамоти шестирічок через образно – асоціативну форму предмета як шлях у подоланні дитячих труднощів у навчанні ."

Про матеріал
В презентації представлені нові підходи до системи вивчення учнями 1 класу літер українського алфавіту через образно-асоціативні вправи.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

З досвіду роботивчителя початкових класів,спеціаліста вищої категоріїКовтунівського НВК ЗОШ І-ІІІ ст.- ДНЗШосткинського району. Сумської областіСЕРГО СВІТЛАНИ ПАВЛІВНИ“ Навчання грамоти шестирічокчерез образно – асоціативнуформу предмета як шлях у подоланні дитячих труднощів у навчанні ”ppt_xxshearppt_xppt_xxshearppt_xppt_xxshearppt_xppt_xxshearppt_x

Номер слайду 2

Моє педагогічне кредо: Зробити якомога більше користі моїм учням-ось єдина мета мого життя.

Номер слайду 3

Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів 1 клас Українська мова І. Навчання грамоти 1. Навчання читати. Добукварний період Букварний період. Післябукварний період. Позначен-ня звуків буквами. Читання речень, коротких текстів. Читання складами та цілими словами. Навчання читання прямого складу Практичне усвідомлення складовог принципу Уміння знайти речення зазначеног змісту. Формування навички миттєвого впізнаванн слів

Номер слайду 4

Психологічні передумови шестирічок до навчання

Номер слайду 5

Проблеми у засвоєнні першокласниками грамоти. Розлади здатності до абстракт-ного мислення. Загальна моторна повіль-ність. Слабка мовна регуляція. Нерівно-мірне поруше-ння психічних функцій. Неоргані-зованість. Недоста-тня сенсомо-торна коорди-нація. Недоста-тня цілеспря-мованість

Номер слайду 6

Етапи уроку ознайомлення з новою буквою:

Номер слайду 7

“…Дитина мислить формами, фарбами, звуками, відчуваннями взагалі, і той даремно й шкідливо силував би дитячу природу, хто захотів би примусити її мислити інакше. Таким чином, надаючи початковому навчанню форм, фарб,звуків — роблячи його доступним якнайбільшому числу відчувань дитини, ми робимо наше навчання доступним дитині…” К. Д. Ушинський Задіяння органів чуттів учнів при вивченні букви:зір дотик смак нюх слух

Номер слайду 8

Алгоритм вивчення букви

Номер слайду 9

Образно- асоціативні вправи

Номер слайду 10

Вивчення букви Д д. Робота з синонімічним рядом: будинок, хата, дім. Хвилинка- цікавинка. Образно – асоціативна вправа. Буква Д – неначе дім,Височезний дах на нім. Віршований матеріал. Я побачив гарний дім. Хто живе у домі тім?Здогадалися, мабуть,-В ньому літери живуть. Думав дядько Никодим: - Де це взявся в домі дим?Думав дядько: Що робить? Двері, вікна відчинить?Доки думав Никодим,Де й подівсі з дому дим. Дім- не одірвать очей,В домі- тисячі людей. Хто побудував цей дім?Дім, де гарно жити всім. Виростає красень- дім,Не злічити вікон в нім. В кожнім- світла, світла!Пречудові житла. Скоромовка. В домі Діми дим. Ой, ходім туди, ходім,Рятувати Дімин дім.

Номер слайду 11

Вивчення букви Т т Відгадування загадок Є у мене вірний друг, Має він чудовий слух. І говорить голосами Моїх друзів, тата й мами. (Телефон) Через поле і лісок Подається голосок. Він біжить по проводах, Скажеш тут, а чути там. (Телефон)Сундучок, вертушка і кругле вушко. (Телефон) Образно – асоціативна вправа Вірш І троянда, і тюльпан, і струнка тополя, Телефон і торт, труба і травинка в полі!- Всі вітають букву «Т» теплими словами: -Люба «Т», нехай тобі добре буде з нами.

Номер слайду 12

Вивчення букви Ж ж Відгадування загадок Крила маю, а не птах,Розважаюсь у квітках,А за мій мажорний звук. Називають мене…(жук). Чорне тіло, чорний вус, Ніби справжній сажотрус. (Жук)Сам чорний, та не ворон,Є роги, та не бик,Шість ніг без копит. (Жук) Хвилинка- цікавинка. Комахи – тварини, які мають шість ніг і, як правило, дві пари крил. Їх тіло складається з голови, грудей та черевця. За розмірами комахи невеликі,та це найчисленніший вид тварин, який відіграє надзвичайно важливу роль у житті людей та природи. Без комах не було б багатьох квіткових рослин, які вони запилюють. Є види комах (медоносна бджола, тутовий шовкопряд), що їх людина використовує у своєму господарстві. В Україні найбільші комахи – це жук – олень та метелик – велике нічне павине око. Образно- асоціативна вправа Ось я літера яка,Бо я схожа на жука. Тільки ти жука згадаєш,Мене одразу упізнаєш. Віршований матеріал. Жив жучок між бур’янами,Жив без тата і без мами. Жовтим листом ворушив. Жив і жив і не тужив. Жаба квакнула: “Попався?”Жук завмер- так налякався. Жук учив малих жучат: Нумо, весело дзижчать!Прожужукали жучата:- Не дзижчати, а жувати. Жив жук на жоржині,Жук поскаржився дружині: Не полежиш тут ніколи,Заважають жовті бджоли. Фізкультхвилинка. Сів жучок на кропиву,Дуже на жалку траву. Пожалився: “Же- же- же”. Полетів, як буква “Ж”. Скоромовка Жовте жито жук жував І з Женею жартував. Жартом – жартом – і у ЖеніЖвавий жук живе у жмені. Жуки дзижчать в садочку літом, По стежці жаба плиг та плиг. Жоржини квітнуть жовтим цвітом, Кружляють бджоли біля них.

Номер слайду 13

Вивчення букви С с. Вступна бесіда про корову, її значення в житті людини. Он корівонька пішла пастись на травицю, Нам корівонька дала молока дійницю. Валі і Тетянці, вийде всім по склянці. Казка «Як мишка сир їла». Практична діяльність дітей. Гра «Сир і миші» Миші дуже люблять сир, Миші сир гризуть до дір, Бо від сиру дірка Затишна, як нірка. Образно- асоціативна вправа. Скоромовка. Сир з молоком не вітається, Бо він у маслечку катається. Скоромовка«Кар! Кар! Сир не крав!» - Ворон ворону кричав. А сорока скоком – боком, І на сир той косим оком. Поки ворони кричали, Та сорока сир украла.

Номер слайду 14

Результативність роботи100% засвоєння назв букв. Розвиток мовлення учнів. Підвище-ння техніки читання. Розвиток художніх навичок. Розвиток музичного слуху. Розвиток творчих здібностей

Номер слайду 15

Дякую за увагу !

pptx
Додав(-ла)
Серго Світлана
Додано
2 січня
Переглядів
94
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку