Притча про талант. Наполеон мав свою думку про талант. Він говорив, що талант справжнього полководця можна зрівняти з квадратом, де основа – воля, а висота – розум. Квадрат буде квадратом за тієї умови, якщо основа рівна висоті. Великим полководцем може бути лише та людина, у якої воля й розум рівні. Якщо воля значно перевищує розум, полководець буде діяти рішуче й мужньо, але не досить розумно; якщо навпаки, то в нього хороші ідеї та плани, але не вистачить мужності й рішучості здійснити їх. Отже, талант – це сукупність великої кількості позитивних якостей людини: світлого розуму, доброї пам’яті, різних здібностей, чуйності, мужності. Свій талант необхідно розвивати та правильно використовувати.
Від чого залежать здібності?Відомо, що ліва півкуля головно мозку відповідає за операції з літерами та числами (за уміння читати, обчислювати, логічно мислити) – це мислителі. А права півкуля відповідає за уяву, здатність орієнтуватися в просторі, розпізнавати складні об’єкти – це митці.
Умови успішного навчання. Дотримання режиму дня. Раціональний розплід часу впродовж дня, чергування роботи та відпочинку, легких та важких предметів під час виконання домашніх завдань,порядок на робочому місці – все це економить сили, створює творче задоволення від навчального процесу.
Умови успішного навчання. Уважність під час навчання. Не відволікайтесь під час занять ні на товаришів, ні на сонячних зайчиків, ні на телевізор чи магнітофон, ні на приємні чи гіркі спогади, інакше можна пропустити щось важливе, через що навчальний матеріал відразу стане нудним і незрозумілим.
Умови успішного навчання. Намагатися осмислювати та розуміти навчальний матеріал. Не покладайтесь лише на механічну пам'ять, не зазубрюйте матеріал, намагайтеся зрозуміти причино-наслідкові зв’язки, визначати головне та другорядне. В цьому вам можуть допомогти складання плану, конспекту, логічних схем, узагальнених таблиць, діаграм.
Умови успішного навчання. Самостійність у навчанні. Не чикайте поки вчитель «розжує» і вкладе у вашу свідомість той чи інший матеріал. Найміцніше засвоюється те, що здобуте ціною власних розумових зусиль, тому ще вдома намагайтесь уявно «зазирнути» на наступний урок, прогляньте матеріал, який буде розглядатись, складіть власну думку про нього. Ніколи не покладайтесь на списування і підказки.
Для чого мені це?Наприклад, математика на рівні шкільної програми, адже вона навчає не лише обчислювати, а й логічно мислити, наводити чіткі аргументи, пояснювати свою думку. Без таких умінь в житті не обійтись. Напевно у кожного з вас, серед навчальних предметів є ті які не подобаються або важко даються. З такими предметами потрібно спробувати подружитись, а для цього необхідно: по-перше, знайти в змісті предмета щось цікаве та корисне для себе; по-друге, якщо щось не зрозуміли, звертайтесь за допомогою до вчителя, друзів, батьків, додаткової літератури.