Презентація "Називні речення"

Про матеріал

Самостійна робота.

— Прочитайте, визначте типи односкладних речень. Випишіть безособові речення, підкресліть головний член і вкажіть, чим він виражений.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Називні речення.

Номер слайду 2

Мета: поглибити й систематизувати знання учнів про називні (номінативні) односкладні речення; навчити визначати їх у тексті, правильно використовувати у побудові усних і писемних висловлювань; розвивати мовлення, логічне мислення.

Номер слайду 3

Самостійна робота.— Прочитайте, визначте типи односкладних речень. Випишіть безособові речення, підкресліть головний член і вкажіть, чим він виражений. Люблю, коли хвилі юрбою, шумують, ламають лід. Світе калиновий, жити нам ще, жить. Залило водою луки, залило. Мені одначе не спалось. Вечоріло. Блакитне небо наче оперезалось широким рожевим поясом. Була чудова майова ніч. На вулиці було темно, аж чорно.Їм обом стало жаль молодого деревця. А над головою уже шуміло.

Номер слайду 4

Колективна робота. Прочитайте виразно поезію. Спишіть, вставляючи пропущені букви, поясніть їх вимову та написання. Виділіть речення з головним членом підметом, назвіть способи визначення в них підмета. Яку стилістичну роль виконують речення такого типу? Як вони називаються?

Номер слайду 5

... Остан..є сонячне промін..я. Над сизим присм..рком лісів.І срібна тиша. Безгомін..я. Лиш теплі сплески голосів. Та ще — с.ниць ледь чутний щебет. У шерхкій кущавині.. За що оця безмірна щедрість. Простому смертному — мені?Цей одсвіт місячи..ої річки,Цих зір незайман..а краса,Мит..єва й водночас довічнаІ чиста, як твоя сльоза?...І враз над смерком, над л..маном. Зірниця зблисла вдал..ні,Мов не розгадав..а, оманна,Таємна відповідь мені. (А. Перерва)

Номер слайду 6

Проблемне завдання— Чи є називними реченнями дані синтаксичні конструкції?1) Назви установ, організацій, газет, журналів. Наприклад: «Вечірній Харків», «Кобзар»;2) Імена людей при рекомендації, у підписах: Дозвольте відрекомендуватися: Чеченко Марина Олегівна. Жди, писатиму на полк. Саша Сіверцев. (О. Гончар)— Свою думку аргументуйте.

Номер слайду 7

Тренувальне завдання— Прочитайте й запишіть спочатку називні речення, в яких головний член поширюється означенням, далі — дієприкметниковими зворотами, а потім — підрядними реченнями. Ось дерево, яке ти любив. Комбайни, що вийшли на першу косовицю. Ось списки, в яких ваша неволя і смерть. А ось ліси, покриті димом. Нарешті ось і високі двері, покриті папірцями з написаними на них прізвищами мешканців. Неповторні картини дитинства. Ґальки тривожний шерех. Сутінь вечірньої мли. Шопена вальс... Ну хто не грав його і хто не слухав.

Номер слайду 8

Самостійна робота— Подані називні речення поширте означеннями. Чи можна поширити їх обставинами? Чому? Утворені поширені називні речення введіть до самостійно складеного тексту на тему «Зимовий ранок». Ранок. Вікно. Промені. Вулиці. Морозець.

Номер слайду 9

Творча робота— Що вам відомо про Успенський собор у Харкові?Складіть невелику розповідь, вживаючи односкладні речення. Заголовок розповіді дайте у вигляді називного речення.

Номер слайду 10

Гра «Назви казку»Запишіть назви кількох українських народних казок (у формі називних речень).

Номер слайду 11

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ§ _____ (с._____); впр. ________. Творче завдання. Поширте подані називні речення за допомогою означень. Підкресліть граматичну основу. Виконайте синтаксичний розбір одного з речень. Сніг і вітер, ніч. Осінь. Ліс. Галявина. Пахощі. Жнива. Хліб.

pptx
Додано
21 лютого 2018
Переглядів
7039
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку