Презентація "Німеччина в 1870-1914 рр."

Про матеріал
презентація (17 слайдів) знайомить учнів з державним устроєм Німецької імперії, з політикою рейхсканцлера Бісмарка та політичним курсом кайзера Вільгельма ІІ. Містить картографічний матеріал та кілька варіантів інтерактивного навчання, прийомів критичного мислення (карикатури, обговорення суджень дослідників), які сприятимуть розвитку спілкування.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Німецька імперія в 1870-1900 рр. Він мав звичку правити замість короля, робив що йому заманеться, та вимагав все більше відданості. Він спирався на свою велич. Теодор Фонтане, німецький письменниквсесвітня історія 9 клас урок № 20© презентація створена вчителем історії Трохимівської ЗОШ Шпир І. В.

Номер слайду 2

Мета та завдання презентаціїВстановити особливості державного устрою Німецької імперії (2-го рейху) в останній третині ХІХ –на початку ХХ ст.;З’ясувати засади внутрішньої політики рейхсканцлера О. Бісмарка;Ознайомитися із суттю “ світової політики ” Вільгельма ІІ та її складовими;З’ясувати суть понять: рейх, канцлер, кайзер, рейхстаг, “культуркампф”, ”світова політика”

Номер слайду 3

Німеччина на рубежі ХІХ – ХХ ст. адміністративн0-територіальний поділ(карта)

Номер слайду 4

Конституція 1871 р.

Номер слайду 5

Схема. Державна влада в Німецькій імперії

Номер слайду 6

Канцлерство Бісмарка: внутрішня політика (культуркампф)Однією з головних проблем, що постали перед знову створеню імперією, було питання про відносини між державою та католицькою церковою. На цьому фоні розпочався  Kulturkampf— боротьба Бісмарка за культурну уніфікацію Німеччини. В  1871 р. рейхстаг вніс в конституцію «Кафедральний параграф», що забороняв яку-либонь політичну пропаганду з церковної кафедри, який діяв до 1953 року. Тому політика «культуркампфу» велась і в центрі, і на периферії, в колишніх карликових державах та князівствах. Шкільний закон 1873 року поставив всі релігійні навчальні заклади під контроль держави, стала об’язковою реєстрація шлюбу державною установою, зупинено фінансування церкви, призначення на церковні посади стало необхідно погоджувати з державою; орден єзуїтів був ліквідований. В відповідь на вказівку Ватикану саботувати ці заходи , кілька релігійних діячів Німеччини були заарештовані або видворонені з країни.

Номер слайду 7

Бісмарковий “культуркампф”. Німецька карикатура«Ваше Первосвященство! Не бійтеся, ми не підемо до Каносси, ані тілом, ані душею»О. Бісмарк

Номер слайду 8

Ґотська програма СДПНЗа ініціативи А. Бебеля та В. Лібкнехта в 1875 р. в м. Ґоті проведено об’єднавчий з’їзд і утворено СДПН. В ухвалені програмі есдеки відмовилися від деяких ідей марксизму і натомість висунули гасла “вільної народної держави” та “залізного закону зарплатні”. На виборах 1877 р. есдеки здобули півмільйона голосів виборців і провели 12 депутатів до рейхстагу. Це дуже непокоїло уряд рейху

Номер слайду 9

Закон проти соціал-демократіїВ 1878 р., після спроби замаху на кайзера, Бісмарк використав це як привід для розпуску депутатів рейхстагу та ухвалення законів проти соціалістів з метою отримання більшості для проведення своїх реформ. Але депутація від Бадена проголосувала проти. Тоді Бісмарк заявив, що він потребує «єдинодушної підтримки» і почав погрожувати власною відставкою. Бундесрат  поступився і вибори 1878 привели переважної більшості в імперському парламенті консерваторів та центристів за рахунок  лібералів і соціалістів. Це дозволило Бісмарку провести через рейхстаг законопроект, направленный против социалистов. 1. Соціал-демократична партія (СДПН) була заборонена, рівно як і її мітинги; 2. соціалісти були позбавлені ліцензії на свої газети. Але депутати-соціалісти могли обиратися до рейхстауг і безкарно виголошувати в ньому свої тиради проти державної системи. Свої з’їзди вони збирали в Швейцарії і звідти нелегально переправляли публикації до Німеччини1 8 7 8 р.

Номер слайду 10

Соціальні реформи Бісмарка

Номер слайду 11

Зовнішня політика Бісмарка. Основною метою зовнішньої політики для Бісмарка залишилось послаблення Франції. Для цього він вирішив підтримувати гарні стосунки з Австрією та Росією, але не надаючи переваги жодній з них. Внаслідок цієї політики було створено Союз трьох імператорів  1873 р.  «Ми переслідуємо не політику здобуття влади, а безпеки в Європі» - так він пояснив це 1874 року

Номер слайду 12

Початок правління Вільгельма ІІ1888 р. кайзером Німеччини став Вільгельм ІІБісмарк вважав Вільгельма незрілим та неготовим взяти відповідальність за державу:«запальний, не може тримати рот закритим, піддається впливу підлабузників та може штовхнути Німеччину у війну, навіть цього не зрозумівши та не маючи наміру.»Натомість Вільгельм ІІ вважав Бісмарка людиною з минулого, та дав зрозуміти, що прагне повернути собі політичний вплив: «Я дам шість місяців старому перевести подих, а потім я керуватиму всім сам»

Номер слайду 13

Лоцман покидає човен. Карикатура в газеті Punch . ЇЇ назва зазвичай в Німеччині перекладають як «лоцман залишає човен»  присвячена звільненню Бісмарка 1890 р. Чи погоджуєтеся ви із оцінкою особи Бісмарка в 2 – му рейхі як “лоцмана” ? Чому ?Яку ідею заклав автор карикатури в її зображення? Яким є його ставлення до особи Бісмарка та його діяльності? Чому ви так думаєте ?Чи вгадуєте ви інші особи, зображені на карикатурі ? Чи відповідають ці образи їх дійсному статусу ?

Номер слайду 14

Колоніальна політика Німеччини. Німецька колоніальна імперія кінця ХІХ – початку ХХ ст.

Номер слайду 15

Вільгельм ІІ та політика пангерманізму

Номер слайду 16

Кроки до світової війни. Вільгельм II відомий активною зовнішньою політикою Німеччини. При ньому отримала розвиток велика колоніальна імперія Німеччини, яка виникла незадовго до його вступу на престол, що вилилось у воєнне зіткнення в Африці й Китаї. Прагнення кайзера створити військово-морський флот, що не поступався б міцністю флоту Британської імперії, було боляче прийнято в Лондоні. Підтримка Вільгельмом експансивного курсу Австро-Угорщини на Балканах та покровительство Османській імперії викликали серйозне погіршення відносин із Російською імперією. Суперечності між європейськими державами призвели, незважаючи на особисті й родинні відносини Вільгельма ІІ з монархами Великої Британії та Росії, до Першої світової війни

Номер слайду 17

Вчимося дискутувати. Кайзерівська Німеччина: одна імперія, два суспільства ? …система Німецької імперії являла собою гігантський механізм , який перекачував багатства ліберального католицького Південного-Заходу в Ост-Ельбію (Пруссію), до рук прусського лютеранського юнкерства… Угіддя юнкерів та їх служба в арміі та на державних посадах фінансувалася за рахунок податків західних підприємців і неймовірно дорогого хліба, який купували західні робітники. Дві Німеччини з різню історією, економікою та віросповіданням мали різні пріоритети в зовнішній політиці. І об’єднувала їх лише… світова війна, але за різні цілі: Захід - проти англосаксів - за колонії, Схід – проти Росії, за території. Джеймс Хоукс. Коротка історія Німеччини,- М: Азбука-Аттікус, 2020 Уважно обміркуйте судження автора. Чи погоджуєтеся ви з ним ? Чому ?Свою думку виразіть методом “прес”: Я вважю, що …. Тому, що …. Наприклад:…Отже, …. Час для виступу - до 2 хв. Обговорюйте не особу товариша, а її судження та аргументи

Номер слайду 18

Висновки т а узагальнення. Новостворена об'єднана монархічна Німеччина отримала деякі демократичні свободи. Нова імперія мала парламент з двома палатами. Бісмарк мав намір створив конституційний фасад, який приховував би авторитарне керування. Під керівництвом Пруссії і її «залізного канцлера» Бісмарка, Німеччина постала як нація і як світова держава. Внутрішня політика Бісмарка відіграла велику роль у встановленні авторитарної політичної культури Kaiserreichу. Напівпарламентський уряд Німеччини здійснював відносно плавну економічну і політичну модернізацію країни зверху. З приходом до влади кайзера Вільгельма ІІ та відставкою Бісмарка   активізувалася зовнішня політика за переділ колоній («світова політика»). Вільгельм ІІ, разом з іншими європейськими монархами, сприяв розв'язанню Першої світової війни 

Номер слайду 19

Завдання для самопідготовки вдома…нам пощастило позбутись його. Він мав звичку правити замість короля, робив що йому заманеться, та вимагав все більше відданості. Він спирався на свою велич. Теодор Фонтане, письменник1. опрацювати матеріал вашого базового навчального посібника;2. укласти хронологічну таблицю “Німеччина на рубежі ХІХ-ХХ ст.”: (дата-подія-обгрунтування) з 5, на вашу думку, найголовніших подій, що визначали історію Німеччини у вказаний час;3. письмова відповідь на думку дослідника (метод “прес”) із оцінкою Бісмарка сучасником

Номер слайду 20

Дякуємо за співпрацю на уроціВикористана література та інші матеріали: Хоус Дж. Краткая история Германии - М.: “Азбука-Аттикус”, 2020 Новая история стран Европы и Америки. Часть первая / под редакцией Адо А./ - Москва, Высшая школа, 1986 гhttp://uk.wikipedia.orghttp://img.istpravda.com.ua

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.9
Відповідність темі
4.9
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 16
Оцінки та відгуки
  1. думік лариса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Скакун Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Пристай Андрій
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Петров Олексій Олександрович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Іванова Альона Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Сіліверстова Олена Олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Більченко Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Каліщук Ольга Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Борова Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Петренко Любов Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Гура Ірина Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Губар Ольга Геннадіївна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
  13. Худобець Олександр Анатолійович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  14. Коваленко Галина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  15. Бедікян Надія Іванівна
    Чудова презентація, цікаві завдання для учнів.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  16. Вишневська Світлана Андріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 13 відгуків
pptx
До підручника
Всесвітня історія 9 клас (Гісем О.В., Мартинюк О.О.)
Додано
21 травня 2020
Переглядів
36651
Оцінка розробки
5.0 (16 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку