Презентація "Новий час: відкриття Америки, революції, передові ідеї і не тільки"

Про матеріал
Презентація призначена для проведення онлайн уроків. Містить матеріали та завдання до уроку
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Новий час: відкриття Америки, революції, передові ідеї і не тільки5ІУ25

Номер слайду 2

Поміркуйте, яке значення мають наукові відкриття для розвитку людства. Виберіть ті, які, на вашу думку допомогали в мореплавствіастролябіядвоколісний плуг. Перископ. Доменна піч. Гвинтовий домкрат. Механічний баштовий годинник. Окуляри для короткозорих. Кормове стерно. Тачка. Горизонтальний ткацький станок. Компас. Вітряк. Дамба. Шатун. Підковикамін

Номер слайду 3

1. ПРО МОРЕПЛАВЦІВ НОВОГО ЧАСУ І НЕ ТІЛЬКИЧитаємо й розуміємо. Ми продовжуємо мандрівку історичними епохами розвитку людства. Під час мандрівки ми будемо удосконалювати вміння складати мапу думок. Назва нашого нинішнього проекту «Досягнення Нового часу».

Номер слайду 4

Варто запам'ятати!Новий час — період в історії людства (кінець XV ст. — початок XX ст.) — доба становлення сучасної європейської цивілізації. Чи знаєте ви, коли людство дізналося про Америку й переконалося остаточно в тому, що Земля куляста? Це сталося за доби Нового часу. Завдяки технічним винаходам і сміливим мореплавцям історичний простір істотно розширився. Європейці досягли далеких берегів Америки, Австралії і навіть здійснили першу навколосвітню подорож! Знайомство із жителями далеких континентів відбувалося по-різному. Підкорюючи нові землі, європейці знищували їх корінних жителів. Але водночас знання про світ і життя далеких народів розширювалися. Жителі Європи відкрили для себе нові продукти, без яких ми не уявляємо свого життя сьогодні: кава, картопля, огірки, помідори та ін. Прочитайте текст і додайте до мапи думок, які нові відкриття і досягнення зробило людство за доби Середньовіччя у галузі господарства, управління суспільством, розвитку культури; запишіть видатних історичних діячів епохи.

Номер слайду 5

Діємо: практичні завдання. Уявіть себе мореплавцем/мореплавицею — відкривачем/відкривачкою нових земель. Складіть план підготовки до морської експедиції. Враховуйте: обладнання, яке необхідно взяти, склад екіпажу, провіант і т. ін. Не забувайте, дрібниць у таких проектах бути не може. Ваша експедиція відбувається в добу Нового часу. Звичні для нас речі були відсутні в той час.

Номер слайду 6

2. РОЗВИТОК ПІДПРИЄМНИЦТВА, БАНКІВСЬКОЇ СПРАВИРозширення контактів, доступ до нових земель сприяли розвиткові ремесел і торгівлі. Поступово зростала кількість людей, які прагнули заробити більше грошей. Таких людей ми сьогодні називаємо підприємцями. Гроші почали відігравати важливу роль у житті суспільства. У зв’язку із цим у Європі постали перші відомі нам банки — установи для здійснення операцій з грошима. Поміркуймо!Перші комерційні банки з метою досягнення прибутку видавали кредити підприємцям на розвиток своєї справи. Але в Європі (вперше в Італії) і на українських землях у XVI—XVII ст. з’явилися побожні банки. Головною метою їхньої діяльності проголошувалося не досягнення прибутку, а допомога бідним. Кошти банку формувалися з пожертв від приватних громадян, громад. Будівля вірменського побожного банку у Львові (сучасне фото)1. Яке значення в житті простих людей мали побожні банки?2. У чому відмінність побожних банків від комерційних?3. На вашу думку, чи могли побожні банки задовольняти потреби всіх, хто звертався до них?

Номер слайду 7

3. ВІДКРИТТЯ НОВОГО ЧАСУПочинаючи з останньої третини XVIII ст., величезну роль у виробництві почали відігравати машини. Рушійною силою для них стало винайдення парового двигуна. На його основі на початку XIX ст. були сконструйовані перші паровози, пароплави. А далі — більше... Людина навчилася фіксувати на плівку момент життя — винайдено фотографію, яка дає змогу побачити реальне життя людей, а не уявляти за переказами. Найперший кіноапарат сконструював у 1893 р. українець Йосип Тимченко. За рік до європейської сенсації — кіносеансів братів Люм’єр у Парижі, Й. Тимченко організовував показ фільмів в Одесі. Завдяки наполегливості винахідників з’явився телефон, кіно, перші автомобілі. У 1903 р. стала реальністю мрія людини про політ у небо — брати Райт здійснили успішний політ на літаку. Брати Райт. Олександр Белл. Карл Бенц

Номер слайду 8

Діємо: практичні завдання1. Проаналізуйте ілюстрований ланцюжок технічних винаходів Нового часу і поясніть наслідки застосування цих винаходів у господарстві.2. Дізнайтеся, якими винаходами цього періоду можна доповнити цей ланцюжок.3. Як змінили повсякденне життя ці винаходи? Чи користуємося ми ними сьогодні?Поміркуймо! Чому винахідники звертали увагу на удосконалення транспорту?Паротяг (1804 р.) Джорджа Стефенсона — революційний транспортний засіб, завдяки якому стало можливим переміщати вантажі й людей швидше й без застосування мускульної сили тварин. Парова машина (1784 р.) Джеймса Ватта — двигун, який дав змогу працювати фабрикам, заводам. Пароплав (1803 р.) Роберта Фултона — революційний транспортний засіб, яким почали переміщати вантажі й людей морем на великі відстані незалежно від погодних умов

Номер слайду 9

4. СПРАВЖНЄ ЗАВДАННЯ ДЕРЖАВИВажливим досягненням періоду Нового часу стало поступове розуміння цінності кожної людини. Звісно, що повага до прав людини утвердилась не одразу. У Новому часі відбувалися революції — боротьба за зміни в устрої держав в інтересах суспільства (про них ви дізнаєтесь у наступних класах). Та поступово визрівало переконання, що справжнім завданням держави є служіння громадянам. Мовою документів. З «Білля про права» (Англія, 1689 р.)8. Що вибори в члени парламенту повинні бути вільними.9. Що свобода слова, дебатів й актів у парламенті не повинні зазнавати утисків... З Декларації незалежності США (1776 р.)Ми вважаємо за очевидні такі істини: всіх людей створено рівними й всі вони наділені від творця деякими невід’ємними правами, до яких належать життя, свобода й прагнення щастя. З Конституції Пилипа Орлика (1710 р.)Вдови-козачки й осиротілі діти козацькі, двори козацькі й жінки в час відсутності козаків, які перебувають у походах або на якійсь іншій військовій службі, щоб до всяких громадських повинностей не притягалися і сплатою податків не обтяжувалися — так погоджено і ухвалено.1. Уважно ознайомтеся з уривками з історичних джерел.2. Чиї інтереси захищають ці законодавчі акти?3. Чи актуальні ідеї цих документів сьогодні?4. Чому в сучасному суспільстві утвердилося переконання про необхідність захисту прав людини?

Номер слайду 10

5. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У НОВИЙ ЧАС Протягом XV — на початку XX ст. українські землі переважно входили до складу інших держав. Тому для українського народу Новий час — це час боротьби за відродження своєї державності. Першими на боротьбу за волю стали козаки. Українське лицарство гуртувалося на Запорозькій Січі, а протягом середини XVII — кінця XVIII ст. козаки очолювали тогочасну Українську державу — Військо Запорозьке. До наших днів збереглася пам’ять про видатних козацьких гетьманів. Минув час, і народні інтереси почали захищати видатні діячі української культури XIX ст. Вони відстояли право українців на розвиток власної культури, утвердження рідної мо. Острів Хортиця на Дніпрі — колиска українського козацтва (Пам’ятна монета НБУ, 2010 р.)Пригадайте, з якими історичними подіями і явищами пов’язаний острів Хортиця. Кого з історичних діячів тієї доби ви знаєте?

Номер слайду 11

6. ШКОЛИ ТА УНІВЕРСИТЕТИ НА УКРАЇНСЬКИХ ЗЕМЛЯХ Водночас з фізичною працею в суспільстві зростала потреба в освічених людях. Завдяки поширенню друкованих книжок освіта і знання стали доступнішими більшій кількості людей. Осередками розвитку науки були університети. Діємо: практичні завдання. На українських землях освіту в цей час можна було здобути у школах при монастирях, церквах. Перший вищий навчальний заклад заснував у своєму маєтку князь Костянтин-Василь Острозький у 1576 р. Традиції вищої освіти у 1632 р. продовжив Києво-Могилянський колегіум. У 1661 р. у Львові засновано університет, який діє понині. Києво-Могилянська академія (сучасне фото)У 1805 р. у Наддніпрянській Україні відкривається перший університет у Харкові.1. Дізнайтеся, які ще університети були відкриті у цей час на українських землях.2. Побудуйте лінію часу, на якій позначте час заснування провідних навчальних закладів в Україні у Новий час.

Номер слайду 12

Самооцінювання. Оцініть свої успіхи в опануванні теми «Новий час: відкриття Америки, революції, передові ідеї і не тільки» — поєднайте кожне з питань для самоконтролю із відповідним смайликом успіху. Усно дайте відповіді на поставлені запитання. Обов’язково! Виконайте онлайн-вправу.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 8
Оцінки та відгуки
  1. Змієвська Наталія Євгенівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Бааджи Борис Іванович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Мосійчук Тетяна Євгенівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Сидоренко Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Перкіна Валентина Вікторівна
    Дякую за ваші чудові готові презентації!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Земелько Ірина Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Сіліверстова Олена Олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Барабанчук Віра Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 5 відгуків
pptx
Додано
1 лютого 2023
Переглядів
13395
Оцінка розробки
5.0 (8 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку