Під час обкатки проходе: ліквідація вихідної шорсткості поверхні та формування нової, з визначеними параметрами та напрямками, характерними для кожної поверхні тренування при роботі машини на експлуатаційному режимі найбільшої години роботи. Сутність обкатки трактора під навантаженням полягає в тому що,навантаження на гаку трактора поступово збільшується від мінімальної до максимальної. Значення обкатки
АЛГОРИТМ ПІДГОТОВКИ Підготовка до обкатці полягає в перевірці комплектності машини. Зовнішнім оглядом перевіряють: зовнішній стан машини, стопоріння і шплинтовку кріпильних деталей, обстукуванням - надійність їх затягування. Кабіна, крила, капот і щитки повинні бути надійно закріплені.
Двері кабіни повинні легко відкриватися і щільно закриватися, не мати перекосів і помітного коливання на осях. Скло дверей кабіни повинні плавно опускатися і підніматися. Капот двигуна повинен легко підніматися, міцно утримуватися в піднятому стані і щільно прикриватися. Перевірка легкості провертання колінчастого вала основного і пускового двигунів.
Перевірка відповідності технічним умовам регулювань гальм і рульового управління, муфти зчеплення, механізму управління двигуном, натяг гусениць, тиск повітря в шинах, натяг ременів вентилятора. Перевірка наявності мастила у всіх вузлах машини і відсутності підтікання палива, масла і води через з'єднання рукавів, паливні та масляні трубки, прокладки та інші ущільнення. Контролюють щільність закривання спускних пробок.
Обкатку починають на малій частоті обертання колінчастого валу двигуна і поступово збільшують її до номінальної. Пускають двигун відповідно до правил, наведених у заводських інструкціях з експлуатації тракторів. Якщо пусковий двигун довго не працював, у циліндр заливають 25-30см3 моторних олив.
Обкатку двигуна на холостому ході проводять так: двигун запускають і дають йому попрацювати 5 хв на мінімально сталих оборотах (600—900 хв- 1 ), 5 хв. на середніх (1200-1300 хв- 1 ) і 5 хв. на максимальних (1700-2000 хв- 1 Під час обкатки двигун прослуховують на всіх режимах, перевіряють покази приладів, щільність з'єднання оливо- та паливопроводів. При відхиленні від норми встановлюють причину несправності та усувають її, а при складанні акта на обкатку роблять про це відповідний запис. Продовжують обкатку лише після ліквідації виявлених несправностей.
Обкатку трактора на холостому ходу ведуть на всіх передачах, починаючи з першої, з включенням збільшувача обертаючого моменту, передач заднього ходу та резервних передач. При цьому роблять плавні повороти на передачах транспортного ряду та круті — на передачах робочого ряду. Під час обкатки слідкувати за роботою всіх складальних одиниць та агрегатів, за показами контрольних приладів і перевіряють чіткість перемикання передач, роботу муфти зчеплення, гальм, провідних мостів, ходової частини . Муфта зчеплення та коробка передач повинні включатися плавно, без різкого шуму та стуків. Допускається рівномірний шум шестерень. Олива , в агрегатах трансмісії під час роботи не повинна нагріватися більш як до 90°С. Тривалість обкатки ходу 5-12 годин.
Обкатка гідравлічної начіпної системи триває 25—30 хв. Перед запуском двигуна включають механізм приводу гідронасоса, причому рукоятка повинна вільно переводитись з одного крайнього положення в інше. Включати та виключати гідронасос при працюючому двигуні забороняється. Потім перевіряють надійність фіксації золотників розподільника у положеннях «Підйом», «Нейтральне», «Опускання», «Плаваюче». У всіх цих положеннях важелі повинні надійно утримуватися фіксаторами золотників. Після перевірки важелі керування встановлюють у нейтральне положення, а поршень основного силового циліндра – у крайнє нижнє. Запустивши двигун, йому дають попрацювати на малих оборотах 3—5 хв, а потім стільки ж — на середніх. При цьому важливо, щоб олива у з'єднаннях не підтікало і не було шуму у розподільнику гідравлічної системи.
Переставляти обмежувач ходу поршня на середину штока, а важіль розподільника у положення «Опускання» (навісний механізм при цьому почне опускатися). Коли обмежувач ходу поршня натисне на стрижень клапана-обмежувача, важіль розподільника повинен автоматично повертатися до нейтрального положення. Підйом та опускання здійснюють кілька разів. Потім на поздовжні тяги начіпного механізму підвішують вантаж масою 400—600 кг (для К-700) або 150—200 кг (для тракторів інших марок) і періодично піднімають і опускають його протягом 15—20 хв. При обкатці гідравлічної системи температура робочої рідини в ній має бути не більш як 50°С. Упевнившись у чіткій і безвідмовній роботі начіпного механізму та ліквідувавши виявлені неполадки, можна розпочати обкатку трактора на холостому ході.
Після закінчення експлуатаційної обкатки виконують такі роботи:оглядають (візуально) та очищають трактор від бруду;перевіряють і в разі потреби регулюють натяг пасів приводів вентилятора, генератора, а також компрессора (Т-150 К і К-701), тиск повітря в шинах, зазори між клапанами та коромислами двигуна, муфту зчеплення, механізми керування трактором та гальма;виконують технічне обслуговування повітряочисника; перевіряють і, якщо потрібно, поновлюють герметичність повітряочисника, підтягують зовнішні кріплення складових частин (у тому числі кріплення головки блоку двигуна);перевіряють батареї акумуляторів, очищають їх поверхні, клеми, наконечники проводів, вентиляційні відверстия в пробках, доливають дистильовану воду;
зливають осад з фільтрів грубої очистки палива, оливи що зібралося в гальмівних відсіках заднього моста і збільшувача крутного моменту, конденсат з повітряних балонів; очищають відцентровий оливник;змазують складові частини трактора відповідно до таблиці та карти мащення;замінюють оливу в двигуні та його складових частинах, у силовій передачі (при відсутності фільтра для очищення оливи);оглядають та прослуховують у роботі складові частини трактора;промивають систему мащення двигуна при непрацюючому двигуні. Усувають виявлені несправності. Після закінчення обкатки оглядають і прослуховують двигун, силову передачу та ходову систему, проводять перше технічне обслуговування.
Обкатки комбайнів. Обкатка зернозбиральних комбайнів. Зернозбиральні комбайни обкатують перед експлуатацією на холостому ходу та під навантаженням протягом 34годин, самохідні комбайни — на стаціонарі та в русі. Двигун обкатують на холостому ходу при малих, середніх та нормальних оборотах колінчастого валу. На стаціонарі обкатку всіх комбайнів ведуть при малих обертах з поступовим збільшенням до нормальних. Зернозбиральний комбайн перед обкаткою перевіряють, підтягують кріплення, ланцюги, паси, регулюють муфти, потім змащують підшипники кочення та ковзання. .
Після обкатки двигуна обкатують молотарку і встановлюють зазор між підбарабанням і барабаном. При опущених підбарабаннях та відкритих нижніх кришках елеваторів установлюють у робоче положення вивантажувальний пристрій. На ходу комбайна контролюють роботу гідравлічної системи при підйомі й опусканні мотовила і жатки, роботу варіатора швидкості, перевіряють і в разі потреби регулюють різальний апарат, натяг пружин механізму врівноваження і шпренгелів мотовила.
Обкатка причіпних комбайнів. Причіпні комбайни обкатують спочатку без навантаження на малій частоті обертання ВВП і поступово доводять її до нормальної (робочої), стежачи весь час за роботою механізмів. Періодично відключають ВВП, зупиняють трактор і перевіряють нагрівання підшипників, підтягують послаблені паси і ланцюги, перевіряють кріплення. Після обкатки комбайна без навантаження і усунення виявлених несправностей приступають до обкатки в полі під навантаженням. Для цього вибирають рівну, чисту від бур'янів ділянку поля. Починають обкатку при збиранні врожаю на менших швидкостях руху трактора (з першої передачі) і номінальній частоті обертання ВВП. Протягом перших двох годин обкатки періодично через певний час зупиняють агрегат і перевіряють нагрівання вузлів тертя, натяг приводних ланцюгів, пасів і транспортерів, кріплення складових частин і деталей.
Обкатка сільськогосподарських машин. На ґрунтообробних машинах (плуги, лущильники, борони, культиватори та ін.) після підтягування і змащування всіх кріплень виконують необхідні регулювання. Потім обкатують машини на першій і другій передачах на рівній зораній ділянці. час обкатки перевіряють роботу механізмів і усувають виявлені несправності. Перед обкаткою сівалок контролюють надійність їхніх кріплень, справність висівних апаратів, насіннє- і тукопроводів, насінних ящиків, сошників і передавальних механізмів, змащують усі точки змащування. Рядкові сівалки обкатують протягом 2 год. при русі трактора на першій і другій передачах; квадратно-гніздові сівалки і картоплесаджалки — по півгодини на першій і другій передачах. При цьому перевіряють стан підйомного механізму, сошників, роботу висівного апарата і механізму передачі.