Презентація "Охорона водойм. Самоочищення води у природі".

Про матеріал
Навчальна: дати здобувачам освіти з порушеннями слуху поняття про охорону водойм, про самоочищення води в природі; сформувати навички самостійно працювати з різноманітними джерелами інформації; удосконалювати вміння здобувачів освіти з порушеннями слуху працювати в парах, групах; Розвиваюча: розвивати логічне мислення здобувачів освіти з порушеннями слуху через проведення таких операцій як аналіз, порівняння, систематизація; розвивати мовну і слухову пам’ять; підвищувати стилістичну культуру мовлення; розвивати зв’язне усне й писемне мовлення, творчу уяву. Виховна: виховувати в здобувачів освіти з порушеннями слуху національну свідомість, самосвідомість та ментальність, провідні риси громадянина своєї держави, любов до рідної країни, до української мови, до свого народу, старанність, наполегливість, бажання творчо працювати.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Охорона водойм. Самоочищення води у природі. Н. ШУТКО

Номер слайду 2

Емоційне налаштування на урок«Вогники привітань»Учитель говорить привітальну фразу, наприклад: Я так рада зустрічі з вами!» Учні по черзі вскакують по одному і повторюють цю фразу. Вогники привітань біжать по класу.

Номер слайду 3

Мовна зарядка. Вправа «Одне слово»Тепер пора року_____Зимові місяці________Тепер місяць__________Буде місяць___________Дні стали__________, а ночі_____________Зимові свята___________Природа взимку_________

Номер слайду 4

Створення ситуації зацікавленості: Перегляд відео:

Номер слайду 5

«Випадкове опитування»Номери питань, на які будуть відповідати учні, визначаються підкиданням грального кубика. Кому потрібна вода?Що перевозять морями, річками, океанами?Чим є вода для людини?Що утворюється в печерах від роботи води?Як вони ростуть і називаються?Хто живе у річках?

Номер слайду 6

Внаслідок господарської діяльності людини у світі зменшуються запаси прісної води, міліє та забруднюється багато водойм. Щороку у водні об’єкти потрапляє безліч шкідливих й отруйних речовин: стічні води з полів і тваринницьких ферм, побутове сміття, нафта та нафтопродукти. Стічна вода - вода, що утворилася в процесі господарської і побутової діяльності.

Номер слайду 7

Пам’ятай: одна тонна нафти забруднює 12 кв. км поверхні Світового океану!

Номер слайду 8

Забруднення морів і океанів нафтопродуктами:

Номер слайду 9

Робота в парах: Складіть звернення або намалюйте знак від імені мешканців водойми, у якому вони б закликали людей використовувати воду ощадливо.

Номер слайду 10

Запобігти забрудненню водойм дасть змогу будівництво очисних споруд на виробництвах. Воду, яку використовують, очищають від шкідливих домішок, охолоджують і знову спрямовують на потреби того ж виробництва.

Номер слайду 11

Фізкультхвилинка. Зарядка для очей:

Номер слайду 12

Хто такі санітари водойм. Важлива роль в очищенні води належить деяким рослинам і тваринам - так званим санітарам водойм, живим фільтрам. Рослини – очищувачі води: Водний гіацинт. Осока. Хвощ болотний. Рогіз. Очерет

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Двостулкові молюски проціджують воду через своє тіло, таким чином фільтруючи її. Активно поїдають водорості та іншу рослинність товстолоб, короп, білий амур, щука, судак. Тварини – очищувачі води: Беззубка. Товстолобик. Білий амур. Судак

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Це цікаво: Близько двох мільйонів морських птахів і десять тисяч ссавців гинуть щороку через скинуті у море відходи.

Номер слайду 17

Робота в групах: Створіть лепбук (буклет) «Які рослини і тварини очищають воду».

Номер слайду 18

Перейдіть за посиланням та виконайте вправи:https://learningapps.org/11215166

Номер слайду 19

«Сніжна грудка». Слово – речення – питання – відповідь. Перший учень проговорює слово, що стосується даної теми, другий складає речення з цим словом, третій складає питання до цього слова, четвертий відповідає на нього.

Номер слайду 20

Домашнє завдання. Опрацювати § 33 ст. 121 – 124 Підручник: Пізнаємо природу 5 клас; авт.: Д. Біда. Завдання: Намалювати малюнок «Бережи воду». Перейдіть за посиланням та пройдіть тестування: