Презентаці до підсумкового уроку з теми "Світлові явища"для учнів 9 класу. Специфіка уроку полягає в нетрадиційному його проведенні. Тип уроку –інформаційно –коучінговий проект (урок здобуття нових знань, формування практичних умінь і навичок).
Сенкан. Промінь. Швидкий, різнокольоровий. Біжить, світиться, розпадається. Напрямок поширення енергії світла. Пучок Діма Косяченко
Номер слайду 5
Сенкан. Спектр. Різнокольоровий , яскравий. Розкладається, заломлюється, поглинається. Складений із семи кольорів. Райдуга (веселка) Каріна Ларіна
Номер слайду 6
Сенкан. Лінза. Опукла, ввігнута. Заломлює, розсіює, збираєВластивість залежна від товщини посередині Прозоре тіло Аліна Лукашова
Номер слайду 7
Сенкан. Тінь. Темна, чітка. Відкидає, затемняє, виділяєВказує там де не падає світло. Ніч Марія Фірсова
Номер слайду 8
“РОЗСИПАНІ СЛОВА”
Номер слайду 9
УРОК 34 Око як оптична система. Зір і бачення. Окуляри. Вади зору та їх корекція
Номер слайду 10
Проблемне питання. Які органи чуття ви знаєте?Який орган чуття є найпростішим оптичним пристроєм?
Номер слайду 11
Проблемне питання. Як влаштоване око? Чому деякі люди погано бачать і як скоригувати їхній зір?
Номер слайду 12
Проблемне питання. Як з особливостями людського зору пов’язане виробництво мультиплікаційних фільмів?
Номер слайду 13
Практична оптика. Як самостійно підібрати собі окуляри?
Номер слайду 14
Чи можна зробити тіло невидимим?Як утворюється і сприймається оком зображення предмета?
Номер слайду 15
Навчаючи вчусь
Номер слайду 16
Будова ока●Склера●Рогівка●Зіниця●Райдужка●Кришталик●Склисте тіло●Сітківка. Око людини – це природна оптична система. Склера щільна непрозора оболонка, яка ззовні вкриває око. Сітківка світлочутлива поверхня очного дна. Рогівка прозора рогова оболонка, що діє як збиральна лінза й забезпечує 75 % здатності ока заломлювати світло. Райдужка (райдужна оболонка), має в різних людей різне забарвлення Зіниця круглий отвір, який звужується в разі збільшення освітленості й розширюється в разі її ослаблення. Адаптація – це здатність ока пристосовуватися до різної освітленостіКришталик збиральна лінза, яка завдяки скріпленим із нею м’язам може змінювати свою кривизну, а отже, оптичну силу. Склисте тіло прозора драглиста маса, що заповнює простір між кришталиком і сітківкою
Номер слайду 17
Будова ока. Як утворюється і сприймається оком зображення предмета?Зображення, яке утворюється на сітківці ока. Дійсне. Зменшене. Обернене
Номер слайду 18
Зір і бачення. Чому людина бачить як віддалені предмети, так і ті, що поряд?
Номер слайду 19
Акомодація – це здатність кришталика змінювати свою кривизну в разі зміни відстані до розглядуваного предмета. Зір і бачення
Номер слайду 20
Відстань найкращого зору – це найменша відстань, на якій око бачить предмет практично не втомлюючись. Зір і бачення. Для людини 25 см
Номер слайду 21
“Обери позицію” Хоча слова «Так» чи «Ні» дуже короткі, але вимагають серйозних роздумів Піфагор
Номер слайду 22
Інерція зору – після того як зображення предмета зникає із сітківки ока, зоровий образ, викликаний цим предметом, зберігається у свідомості людини протягом 0,1 сІнерція зору. Бенгальський вогонь. Карусель
Номер слайду 23
Інерція зору. Картинки на екрані дуже швидко (24 рази на секунду) змінюють одна однуІнерцію зору (анімаційне кіно)
Номер слайду 24
Номер слайду 25
Практична оптика
Номер слайду 26
Вади зору. F•Нормальний зір. На сітківці утворюється чітке зображення предметів. Відстань найкращого зору – приблизно 25 см
Номер слайду 27
Вади зору. F•F•Короткозорість. На сітківці утворюється розмите зображення предметів. Відстань найкращого зору менша від 25 см
Номер слайду 28
Вади зору. F•F•Далекозорість. На сітківці утворюється розмите зображення предметів. Відстань найкращого зору більша за 25 см
Номер слайду 29
Практична оптика “Як самостійно підібрати собі окуляри”
Номер слайду 30
“Спільний проект”Вимірюємо відстань від папірця до ока (коли нам комфортно читати)а = свое значення
Номер слайду 31
Оптична сила окулярів. Д =
Номер слайду 32
Висновок про дефект вашого зору
Номер слайду 33
“Спільний проект”Розгляньте зіниці свого сусіда по парті за малого освітлення, а потім ввімкнувши ліхтарик мобільного телефону за сильного. Що ви помітили? Поясніть спостережуване.
Номер слайду 34
Питання для допитливих1. Чому кривизна кришталика ока риби більша, ніж у людини?
Номер слайду 35
Чи можна зробити предмет невидимим?Запропонуйте спосіб
Номер слайду 36
Рефлексія
Номер слайду 37
Роздратований. Байдужий. МІЙ НАСТРІЙ
Номер слайду 38
СПОКІЙНИЙ РАДІСНО ЗАХОПЛЕНИЙМІЙ НАСТРІЙ
Номер слайду 39
Домашнє завдання. Опрацювати § 16, Вправа № 16 (1, 2, 6 виконують всі7 – за бажанням)