Дистанцiйне навчання—це форма організації освітнього процесу з використанням комп’ютерних і телекомунiкацiйних технологiй, якiзабезпечують iнтерактивну взаємодiю викладачiв та здобувачів освіти на рiзних етапах навчання й самостiйну роботу з матерiалами iнформацiйної мережi. До процесу дистанційного навчання мають бути залучені всі члени команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами, які реалізують індивідуальну програму розвитку дитини
Дистанційне навчаннясинхроннеасинхронне. Дозволяє підтримати дітей. Навіть коли вчитель надсилає короткі відео, смайлик, добрі слова. Це сприяє взаєморозумінню з дитиною, що вона долучена до спільного процесу Потребує самостійного планування або планування за допомогою батьків чи вчителя, дедлайнів. Дедлайни повинні бути гнучкими – коли дитина не встигає, то додається час на доопрацювання
Асинхронне дистанційне навчання дає можливість педагогам забезпечити диференціацію освітнього процесу. Це дає змогу збільшити час на опрацювання тієї чи іншої теми, забезпечити індивідуальний підхід, використовувати спеціальні форми й методи викладення навчального матеріалу Перевага асинхронного дистанційного навчання ще в тому, що його можна планувати,виходячи з наявних умов
Режим дня дитини. Тісна співпраця з батьками. Продуманий процес організації уроків і передачі завдань дитиніВизначення та зменшення перепон повноцінної діяльності та участі дитини. Розумний обсяг навантаження. Взаємоузгоджений, системний психолого-педагогічний супровід командою фахівців. Аналіз та моніторинг. Умови ефективності дистанційного навчання
Складати плани уроків та проводити заняття. Контролювати навчання учнів та допомагати їм. Надавати матеріали асистентові вчителя. Обговорювати та прогнозувати спільні результати. Обговорювати окремі методи, стратегії, результати. Вносити необхідні зміни (адаптації/модифікації, доповнення) до планів уроків. Співпрацювати з батьками Обов’язки асистента учителя та вчителя в контексті дистанційного навчання. ОБОВ’ЯЗКИ ВЧИТЕЛЯСПІЛЬНІ ДІЇ
беруть участь у прийнятті рішень, що впливають на освіту та розвиток дитининадають необхідну інформацію, що може вплинути на процес навчання та поведінку дитиниберуть участь у дистанційному навчанні, отримують та надають зворотний зв’язокотримують від учителів та інших спеціалістів перелік матеріалів, або самі матеріали та засоби, які знадобляться для заняття (наприклад, укласти угоду з керівником закладу освіти про отримання планшета на період карантину)отримують від учителів та інших спеціалістів інформацію про розвиток, навчання та успішність дитини, зокрема про реалізацію ІПРотримують консультації та рекомендації фахівців, що працюють з дитиною, щодо організації робочого місця дитини, налагодження режиму дня, використання навчальних матеріалів, спеціальних засобів, форм і методів виконання тих чи завдань. БАТЬКИ, ЗАЛУЧЕНІ ДО СПІЛЬНОЇ РОБОТИ
В умовах дистанційного навчання відбувається зміна навколишнього середовища, дітям з особливими освітніми потребами не вистачає умов для формування, розвитку, закріплення навичок комунікації. З огляду на це, педагогу важливо організувати простір для спілкування, доречно проводити ранкове онлайн- коло хоча б один чи два рази на тиждень. Це важливо для спілкування й для підтримання віртуального класу як колективу