Презентація "Османська імперія. Мехмед ІІ"

Про матеріал

Презентація для учнів/ учениць 7 класу з Всесвітньої історії .Тип уроку – урок засвоєння нових знань, формування умінь та навичок. Можна використовувати при підготовці до ЗНО.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Османська імперія Мехмед ІІ

Номер слайду 2

Слово “тюрк”означає сильний або міцний, а слово “Туреччина” вперше було вжито автором однієї з хронік хрестоносців у ХІІ ст. щодо земель, захопленних тюркськими племенами в Малій Азії.

Номер слайду 3

Осма́нська імпе́рія — ісламська монархічна держава турецької династії Османів. Існувала у 1299–1923 роках. Заснована султаном Османом І на території Малої Азії. Осман І

Номер слайду 4

Турки-османи — основне населення Османської імперії. Султан — титул правителя в мусульманських державах

Номер слайду 5

За наступників Османа було створено військо яничар, яке проіснувало до XIX ст. Яничари — піхотний корпус, який створювався шляхом насильницького набору хлопчаків-християн. Їх навертали в іслам, при цьому кожному давали інше ім’я.

Номер слайду 6

Яничари (малюнки XIX ст.)

Номер слайду 7

Турецька зброя XV — XVII ст. Яничарська шапка-шолом — берк.

Номер слайду 8

Стор. 199 Як виховували яничар?Чому вони ставали надійною охороною султана?

Номер слайду 9

ЗАВОЮВАННЯ ОСМАНСЬКИХ СУЛТАНІВ У ЄВРОПІ ТА АЗІЇПрацюючи в парах, випишіть назви територій, захоплених турками- османами протягом XIV-XVI ст. Обговоріть, чому їм вдалося завоювати таку величезну територію. Знайдіть на карті (с. 204) зазначені території. Назвіть країни, юнаки з яких могли служити у війську яничар.

Номер слайду 10

У XIV ст. Османська держава, захопивши значні території Візантійської імперії, рушила на Балкани, проти Болгарії та Сербії. У Сербії на цей час загострилися князівські міжусобиці, які ослаблювали країну. У 1389 р. долю Балкан вирішила битва на Косовому полі. Там турецьким військам Мурада І протистояла союзна армія сербів і боснійців на чолі із сербським королем Лазарем, яких підтримували християнські добровольці з Албанії, Польщі й Угорщини.

Номер слайду 11

 Які вимоги висунув султан Мурад І до сербського правителя Лазаря?ІЗ НАРОДНОЇ СЕРБСЬКОЇ ПІСНІОй ти, Лазар-цар, владико сербів,Не бувало, та й не може бути. Двох владик над одною землею... Присилай мені ключі й подать,—Золоті ключі від міст великих,За сім літ пришли ти данину з народу. Коли ж так зробити не захочеш,То приходь на Косово з військами,Ми поділимо там шаблями землю. Король Лазар (портрет сербського художника XIX ст. Владислава Тителбаха)

Номер слайду 12

Наприкінці XIV ст. повністю втратила незалежність і Болгарія, ставши частиною володінь турків-османів. У цей же період османи перемогли і 60-тисячне військо рицарів Західної Європи — учасників Хрестового походу. Але на початку XV ст. турків-османів призупинили війська жорстокого середньоазійського завойовника Тимура (Тамерлана), який розгромив їх. Розоривши державу османів, Тимур повернувся в Середню Азію.

Номер слайду 13

Нове піднесення Османської держави почалося за Мехмеда II. Він здобув добру освіту, знав п’ять мов, зокрема, арабську, грецьку, давньоєврейську, латину, вивчав західну культуру, захоплювався математикою та астрономією і під керівництвом візантійських учених досліджував праці грецьких філософів. Водночас це була вкрай жорстока й підступна людина. УТВОРЕННЯ ОСМАНСЬКОЇ ІМПЕРІЇ. ПРАВЛІННЯ МЕХМЕДА II

Номер слайду 14

З юності султан мріяв захопити Константинополь — зробити те, що не вдавалося жодному з турецьких правителів. Він розумів, що без міцних облогових машин подолати укріплення міста неможливо, тому наказав їх побудувати. Водночас за чотири місяці на європейському березі протоки Босфор було збудовано фортецю, яка перекрила доступ до міста з моря. Легенда розповідає, що коли посли візантійського імператора Константина XI зажадали ліквідації фортеці, Мехмед II їм відповів: Для остаточного штурму Константинополя Мехмед зібрав більш ніж 100-тисяч- не військо й великий флот. Захисників міста було всього 7 тисяч. Майже 2 місяці тривала його облога. Лише у травні 1453 р. місто було взято. «Я можу робити все, що завгодно. Обидва береги Босфору належать мені: той східний — тому, що на ньому живуть османи, а цей західний — тому, що ви не вмієте його захищати».

Номер слайду 15

Використайте різні джерела знань (ілюстрацію стор .202, документи стор. 203, картосхему стор. 204) Опишіть штурм Константинополя та його наслідки.

Номер слайду 16

З «ІСТОРИЧНОЇ ПОВІСТІ» НЕСТОРА ІСКАНДЕРА, РОСІЙСЬКОГО ПИСЬМЕННИКА, ЯКИЙ БРАВ УЧАСТЬ У ШТУРМІ КОНСТАНТИНОПОЛЯ (XV ст.)Народ, який перебував на вулицях й у дворах, не маючи бажання підкоритися туркам, продовжував боротьбу... Деякі городяни, жінки та діти кидали з будинків на турків черепицю, цеглини, підпалювали свої будинки та кидали палаючі балки... ВІЗАНТІЙСЬКИЙ ІСТОРИК МИХАЙЛО ДУКА ПРО ОСТАННІЙ ДЕНЬ ШТУРМУ КОНСТАНТИНОПОЛЯВійськове щастя вже схилялось на бік турків... і можна було бачити сповнене жаху видовище, бо ромеї та латиняни... були одні посічені, інші, закривши очі, падали зі стіни, ламаючи тіла, і в жахливих муках умирали. Турки ж, немов стрімкі орли, безперешкодно приставляли драбини і піднімались на стіну.І тоді всі жінки і чоловіки, ченці й черниці побігли до церкви, несучи на руках дітей своїх, залишаючи домівки всякому, хто бажав увійти...

Номер слайду 17

Константинополь став столицею Османської імперії під назвою Стамбул (Істанбул). А напередодні вирішального штурму відбувся останній молебень у Софійському соборі, який невдовзі турки перетворили на мечеть.

Номер слайду 18

Завойовницька політика Османів базувалася на потужній армії, ефективному державному апараті та системі примусу населення. Усе це забезпечувало могутність імперії. Унаслідок завоювань турків наприкінці XV ст. на землях колишньої Візантійської імперії, Малої Азії і балканських країн Сербії та Болгарії виникла величезна Османська імперія. У 1478 р. свою васальну залежність від Туреччини визнало Кримське Ханство. Під її контролем опинилися торговельні шляхи, що сполучали Європу з Азією. Починається й новий етап відносин між різними країнами: Україною, Литвою, Польщею, з одного боку, і Туреччиною та Кримським Ханством, з іншого. Вони воювали між собою, торгували, об’єднувались у військові союзи, обмінювалися традиціями повсякдення.

Номер слайду 19

На чолі Османської імперії стояв султан, наділений необмеженою владою. Він правив за допомогою міністрів і чиновників, першим із яких був великий візир, що керував радою — диваном. Мехмед II започаткував Порту — центральний уряд країни. Народи Османської імперії зазнавали жорстокого гноблення з боку завойовників. Усі немусульмани сплачували подушний податок, вони змушені були безоплатно працювати на будівництві фортець, доріг, мостів і мечетей. Немусульманам забороняли їздити верхи, носити зброю, займатися адміністративною й військовою діяльністю. Османська імперія, утворена в епоху Середньовіччя, проіснувала до 1922 р. Її наступницею є Турецька Республіка.

Номер слайду 20

Оцініть внесок Османської імперії у світову духовну спадщину. Протягом багатьох століть на територіях, що ввійшли до Османської імперії, жили різні народи зі своєю культурою. Тут переплелися духовні, ремісничі, торговельні традиції еллінів, персів, римлян та багатьох інших народів. Взаємодія традицій, які зумовили створення багатогранної культури Османської імперіїКУЛЬТУРА ОСМАНСЬКОЇ ІМПЕРІЇ ЕПОХИ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}арабськаантичнаперськавізантійська

Номер слайду 21

З того часу і до сьогодні досить популярними є байки й анекдотичні оповідання про Ходжу1 Насреддіна. Які риси характеру висміює Ходжа Насреддін?З АНЕКДОТІВ ПРО ХОДЖУ НАСРЕДДІНАХоджу запросили на званий обід. Він одягнув старе вбрання, і ніхто не звертав на нього увагу. Тоді Ходжа тихенько побіг додому, одягнувся в пишний одяг, зверху накинув ще шубу і повернувся до столу. Ходжу шанобливо зустріли й посадили за стіл почесних гостей. Пропонуючи йому смачні страви, господар пригощав Ходжу: «Будь ласка, Ходжа, скуштуйте!» А Ходжа, підтягуючи шубу до страви, каже: «Прошу, шубко!» — «Що ти робиш, Ходжа?» — здивувалися гості. «Раз шана шубі, то хай шуба і їсть», — заявив Ходжа Насреддін.

Номер слайду 22

Домашне завдання. Опрацювати параграф 28 стор. 207 питаняя № 1-7

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 7
Оцінки та відгуки
  1. Каліщук Ольга Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Січенко Марія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Більченко Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Глушакова Ksenia Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Boiko Vadim
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Волкова Вікторія Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Берестова Оксана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 4 відгука
pptx
Додано
8 серпня 2018
Переглядів
17157
Оцінка розробки
5.0 (7 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку