Презентація "Основні способи словотворення"

Про матеріал
Презентація до уроку в 6 класі української мови Тема: "Основні способи словотворення"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Основні способи словотворення6 клас

Номер слайду 2

Мета: повторити й систематизувати знання учнів про основні способи словотвору; формувати й розвивати творчі вміння щодо використання різних способів у процесі творення слів; прищеплювати любов до рідної мови. Корекційна мета: коригувати найбільш серйозні вади сприймання, уявлення, пам'яті, мислення, мовлення і моторики; прищеплювати учням навички навчальної діяльності, вміння бути організованими під час навчання, узгоджувати свої дії з діями учнів всього класу.

Номер слайду 3

Актуалізація опорних знань. Бесіда- Що вивчає словотвір?- Що називається твірною основою?- Які слова називаються похідні, а які непохідні?

Номер слайду 4

Гра «Чарівний кошик» Розкласти подані слова в кошики. Зелений, зелень, вода, водичка, перелісок, лі, чудо, прикраса, хід, міжшкільний, школяр, книжка, поле, переліг, пташиний, садочок, зозуляста, забагато, задума.

Номер слайду 5

Оголошення теми та мети уроку

Номер слайду 6

Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу

Номер слайду 7

Способи творення слів

Номер слайду 8

Опрацювання теоретичного матеріалу ст.67

Номер слайду 9

Вправи на закріплення вивченого матеріалу

Номер слайду 10

1)Визначити спосіб творення слів у поданих парах1) Хід-хідник2) Черговий учень-прийшов черговий3) вітер-вітрисько4) злий-презлий5) питати-запитати6) зовнішнє незалежне оцінювання-ЗНО7) масажувати-масаж8) гумор-гуморист9) покірний-непокірний10) воля-волевиявлення

Номер слайду 11

Запишіть подані слова так, щоб кожне наступне слово було утвореним від попереднього. Опеньок, пень, пеньок, опеньочок. Водний, підводник, вода, підводний. Розподіл, поділити, ділити, розподілити. Побілити, білий, білити, побілений. Вишивати, шити, вишити, вишиванка, вишиваний

Номер слайду 12

Інтерактивна гра «Конструктор» (робота в парах із взаємоперевіркою)Утворіть від поданих пар нові слова способом складання основ і запишіть їх. З 5-ма з утворених слів складіть речення. Чорне море, робити хліб, зорі падають, грає вода, карі очі, сім струн, три поверхи, трусити землю, чорні брови, варити сталь

Номер слайду 13

Визначте й запишіть способи творення слів. Полюбляти, розростися, безробітний. Адресат, дипломник, дружний. Пречудовий, розкласти, промовчати. Косар, читання, гарнесенький. Райво, ООН, ЮНЕСКО, ТСНРоздум, блакить, темінь

Номер слайду 14

Розгадати загадки. Від слів -розгадок утворити нові слова, використовуючи префікси, суфікси. Сивий кінь на весь світ заліг. Сімсот невісток на одній подушці сплять. І не дівка, а червоні стрічки носить. Навесні веселить, улітку холодить, восени годує, узимку гріє. Без крил, без ніг, без рук, а догори лізе.

Номер слайду 15

Утворіть від поданих слів іменники безафіксним способом; складіть з двома утвореними словами речення. Наглядати, виходити, боліти, відтискати , гнилий, зустрічати

Номер слайду 16

Знайдіть у кожному рядку зайве слово « 4 зайве»Перелаз, праліс, переклад, безлад. Присадибний, підтримати, прекрасний, прабатьківський. Жовтень, учень, переддень, лежень

Номер слайду 17

Підсумок уроку- Які способи словотвору існують?- Який спосіб ви вважаєте найпродуктивнішим?

Номер слайду 18

Домашнє завдання. Ст. 67 Правила Вправа 134 (Автори А. , Тарас Ткачук)

pptx
Додано
11 жовтня 2023
Переглядів
3758
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку