Педагог планує навчальне середовище таким чином, щоб воно забезпечувало індивідуалізацію навчання. Обладнання, навчальні матеріали, організація класу сприяють розвитку кожної дитини, а види діяльності відповідають інтересам і рівню розвитку дітей. Середовище орієнтоване на дитину - це динамічне середовище, яке постійно змінюється, щоб враховувати інтереси кожної дитини та її рівень розвитку.
Обов’язки вчителя Поважати кожну дитину Вірити в успішність кожної дитини Бути чесним і визнавати свої помилки Вміти слухати , дотримуватися конфіденційності Бути послідовними та справедливими Мати високі очікування щодо кожного учня Цінувати особисті зусилля дітей Організовувати стимулююче навчальне середовище
Вимоги до класної кімнати 1. У класі має бути достатня кількість стільців та столів, щоб усім дітям було зручно сидіти. 2. Класна кімната має бути облаштована таким чином, щоб учитель міг одночасно бачити всіх учнів, які працюють у групах або всім класом. 3. Матеріали та дитячі роботи мають розміщуватися на рівні, зручному для дітей.
4. У класі має бути місце, де діти могли б зберігати особисті речі. 5. На стінах кімнати мають бути розміщені наочні матеріали, присвячені темам, які вивчаються. 6. Матеріали мають бути логічно згруповані й розміщені у відповідних місцях кімнати, а також підписані. 7. Меблі та обладнання в класі мають бути розташовані таким чином, щоб дітям були зручно і безпечно пересуватись.
8. Не повинно бути довгих прямих доріжок через увесь клас, де діти могли б бігати. 9. Облаштування кімнати має дозволяти працювати з усім класом одночасно, у невеликих групах та індивідуально. 10. Має бути місце для ранкової зустрічі. 11. У класі має бути зручний м’який куточок для читання та спокійного обговорення. Там можна поставити канапу, м’які стільці, покласти подушки.
Організація навчальних матеріалів 1. Забезпечте спочатку невеликий вибір навчальних матеріалів. * На початку навчального року слід пропонувати менший вибір навчальних матеріалів, щоб діти не були занадто розгублені чи надто збуджені. * Діти краще навчаються користуватися новими навчальними матеріалами, коли матеріалів небагато. * Коли предметів небагато, дітям легше зробити потрібний вибір, використати їх, а потім покласти їх на місце.
2. Вибір предметів та матеріалів. * Навчальні матеріали повинні задовольняти потреби дітей різного рівня розвитку. * Маленькі діти потребують простіших матеріалів, старшим же потрібні складніші та різноманітніші навчальні матеріали. * Щоб задовольнити індивідуальні потреби дітей, матеріали повинні бути різноманітними.
3. Представлення нових навчальних матеріалів. * Продемонструйте кожний предмет класу і скажіть його назву. * Запропонуйте дітям висунути пропозиції щодо можливих шляхів використання предмету або матеріалу. * Спільно з усім класом розробіть правила поводження з навчальними матеріалами. * Надавайте дітям достатньо часу для різнобічного вивчення нових речей або матеріалів. * Завжди надавайте учням час і можливість розповісти класу про те, як вони використовували нові речі та матеріали.
Очікувані результати 1. Інклюзивна освіта надасть можливість дітям з особливими освітніми потребами менш болісно, звичайним шляхом проходити інтеграцію в суспільство. 2. Передбачає підвищення професійного рівня вчителів, розробку нових методик навчання. 3. Інклюзія створює нову культуру суспільства, нове усвідомлення його цінностей. 4. Медична база школи надасть можливість покращити самопочуття, працездатність дітей з особливими потребами, підвищить їх культуру здоров’я. 5. Матиме місце економія коштів, які виділяються на індивідуальне навчання. 6. Діти, які мешкають у віддалених районах , які хочуть поглибити свої знання з певних предметів матимуть змогу зробити це завдяки дистанційному навчанню.
Фактори функціонування моделі інклюзивної освіти * Командний підхід (співпраця адміністрації закладу, вчителів, вихователів, відповідних фахівців, батьків та учнів). * Задоволення індивідуальних потреб дітей, шляхом розробки індивідуальних навчальних планів та реалізації завдань, визначених в них; проведення необхідних адаптацій та модифікацій. *Співпраця з батьками. * Створення сприятливої атмосфери в дитячому колективі.