Узагальнена таблиця підсумків проведення самооцінювання якості освітньої діяльності за напрямом Освітнє середовище закладу освіти

Про матеріал
Узагальнена таблиця підсумків проведення самооцінювання якості освітньої діяльності за напрямом "Освітнє середовище закладу освіти" містить результати проведення самооцінювання освітньої діяльності за напрямом і рекомендації щодо усунення недоліків.
Перегляд файлу


Результати

самооцінювання за напрямом “Освітнє середовище”

 (заклад загальної середьної освіти)

 

Критерії

оцінювання

Індикатори оцінювання

Методи збору інформації

 

Узагальнення

Рівень

Рекомендації

1

2

3

4

 

5

Напрям оцінювання 1. Освітнє середовище закладу освіти

 

Вимога 1.1. Забезпечення здорових, безпечних і комфортних умов навчання та праці

 

1.1.1. Приміщення і територія закладу освіти є безпечними та комфортними для навчання та праці

  1.      Облаштування території закладу та розташування приміщень є безпечними

 

1.1.1.1. Спостереження (освітнє середовище).
Опитування

(інтерв’ю з керівником)

 -Наявність (справність) огорожі/паркану несанкціонованого заїзду транспортних засобів ТАК 2.1.Недоступність території для несанкціонованого заїзду транспортних засобів НІ 2.2. Недоступність приміщення для несанкціонованого доступу сторонніх осіб ТАК забезпечено чергування, наявне відеоспостереження 3. Обладнано майданчики для здобувачів освіти початкової школи НІ 4. Облаштовано майданчики для заняття спортом та фізичної активності ВІДСУТНІ МАЙДАНЧИКИ 5.Територія безпечна для фізичної активності здобувачів освіти: 5.1. Справність обладнання НІ 5.2. Відсутність пошкоджень покриття майданчиків ВІдсутнє покриття 5.3. Відсутність ям НІ 5.4. Наявність нависання гілок, сухостійних дерев НІ 6. Територія закладу: 6.1. Чиста, охайна ТАК 6.2. Відсутнє нагромадження: ТАК 6.3. Відсутність дерев, кущів, рослин з колючками (біла акація, глід, шипшина тощо), отруйними плодами, листям, а також таких, що дають дрібне насіння, пух або викликають алергію НІ 6.4. Територія ділянки закладу освітлюється у вечірній та нічний час ТАК, чатина території 7. Навчальні приміщення, роздягальні, санітарні вузли для здобувачів освіти початкової школи:частина класів початкової школи не відокремлена від навчальних приміщень для здобувачів базової та профільної середньої освіти 8. Навчальні приміщення закладу освіти не розміщені в цокольних та підвальних поверхах ТАК, не розміщені 9. У приміщенні закладу освіти забезпечено: 9.1. Безпечне неслизьке покриття ґанку будівлі закладу освіти з рельєфним маркуванням, огородженням і зручними поручнями вздовж сходів, що забезпечує умови доступності будівлі ТАК 9.2. Контрастне, рельєфне маркування на стінах та підлозі НІ 9.3. Контрастне маркування ділянки поручня, які відповідають першій та останній сходинці маршу НІ 9.4. Маркування контрастними рельєфними лініями пішохідні зони в приміщенні закладу освіти НІ 9.5. Візуалізацію призначення приміщень ТАК 9.6. Вказівники ТАК 9.7. Відсутність захаращення коридорів, рекреацій, міжсходових клітин ТАК

 -Приміщення закладу освіти, спортивні майданчики, спортивна зала оглядаються  щоденно.

ВП

Відремонтувати паркан, облаштувати майданчики для фізичної активності, видалити на території ліцею рослини, які можуть викликати алергію

  1.      У закладі освіти забезпечується комфортний повітряно-тепловий режим, освітлення, прибирання приміщень, облаштування та утримання туалетів, дотримання питного режиму

1.1.1.2. Спостереження (освітнє середовище). Опитування (анкетування батьків, учнів)

У закладі освіти забезпечується комфортний повітряно-тепловий режим, належне освітлення, прибирання приміщень, облаштування та утримання туалетів, дотримання питного режиму

Як Ви оціните освітнє середовище за 4-бальною шкалою (1 – дуже погано … 4 – відмінно) Перелік тверджень 1..2..3..4 Облаштування території 1-3-2%, 2-12-10%, 3-55-45%, 4-51-43% Дизайн приміщень (вестибюлі, рекреації, актова зала) 1-3-2%, 2-17-14%, 3-50-41%, 4-51-43% Чистота та облаштування навчальних кабінетів 1-5-4%, 2-7-6%, 3-48-40%, 4-61-50% Чистота та облаштування туалетних кімнат 1-13-11%, 2-32-26%, 3-40-33%, 4-36-30% Чистота та облаштування їдальні 1-8-7%, 2-23-19%, 3-40-33%, 4-50-41% Чистота та облаштування спортивної зали - Температурний режим у закладі освіти - (батьки)

Як Ви оціните за 4-бальною шкалою (1 – дуже погано … 4 – відмінно) Перелік тверджень 1..2..3..4 Облаштування території навколо школи 1-5-4%, 2-24-20%, 3-51-43%, 4-39-33% Чистота навчальних кабінетів 1-5-4%, 2-15-13%, 3-53-44%, 4-46-39% Чистота туалетних кімнат 1-17-14%, 2-29-24%, 3-49-41%, 4-24-21% Чистота їдальні (у разі наявності) 1-5-4%, 2-17-14%, 3-58-49%, 4-39-33% Чистота у спортивній залі 1-3-2%, 2-9-8%, 3-46-38%, 4-61-52% Температурний режим у школі- (учні)

Д

 

  1.      У закладі освіти забезпечується оптимальне використання приміщень і комплектування класів (з урахуванням кількості учнів, їх особливих освітніх потреб, площі приміщень)

1.1.1.3. Вивчення документації. Спостереження (освітнє середовище).

Опитування (інтерв'ю з керівником)

 У закладі освіти забезпечується оптимальне використання приміщень і комплектування класів (з урахуванням кількості учнів, їх особливих освітніх потреб, площі приміщень

Д

 

  1.      У закладі освіти є робочі (персональні робочі) місця для педагогічних працівників та облаштовані місця відпочинку для учасників освітнього процесу

1.1.1.4. Спостереження (освітнє середовище). Опитування (опитувальний аркуш керівника)

У закладі забезпечується раціональне використання приміщень і комплектування класів (з урахувнням чисельності здобувачів освіти, їх особливих освітніх потреб, площі приміщень) 1

 Усі навчальні приміщення використовуються в освітньому процесі ТАК

Д

 

1.1.2. Заклад освіти забезпечений навчальними та іншими приміщеннями з відповідним обладнанням, що необхідні для реалізації освітньої програми

1.1.2.1. У закладі освіти є приміщення, необхідні для реалізації освітньої програми та забезпечення освітнього процесу

1.1.2.1. Спостереження (освітнє середовище).

Вивчення документації.

Опитування (інтерв’ю з керівником)

Заклад освіти частково забезпечений навчальними кабінетами і приміщеннями, необхідними для реалізації освітньої програми та забезпечення освітнього процесу. ВІдсутня актова зала, роздягальні. У більшої кількості кабінетів обладнання застаріле і не оновлювалось.

 

 

 

 

 

 

 

 

У закладі освіти є приміщення необхідні для реалізації освітньої програми та забезпечення освітнього процесу? (так, ні, частково)

Звіт ЗНЗ-1: чи достатньо навчальних кабінетів для реалізації освітньої програми?так

ПВ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Д

Клопотати перед засновнником щодо забезпечення фінансування оновлення навчальних кабінетів:трудового навчання, іноземної мови, інформатики, хімії, фізики (за фінансової можливості)

1.1.2.2. Частка навчальних кабінетів початкових класів, фізики, хімії, біології, інформатики, майстерень/кабінетів трудового навчання (обслуговуючої праці, технологій), спортивної та актової зал, інших кабінетів, які обладнані засобами навчання відповідно до вимог законодавства та освітньої програми

1.1.2.2. Спостереження (освітнє середовище).

Вивчення документації.

Опитування (інтерв’ю з керівником)

 Не всі навчальні кабінети обладнані засобами навчання для виконання відповідної навчальної програми

 

Навчальні приміщення закладу освіти обладнані для використання ІКТ (звіт ЗНЗ-1)? (достатньо обладнані,частково обладнані, не обладнані, таких приміщень немає) кабінети початкових класів ДОСТАТНЬО ОБЛАДНАНІ 100%

 кабінети фізики ДОСТАТНЬО ОБЛАДНАНІ 100%

кабінети хімії ДОСТАТНЬО ОБЛАДНАНІ 100% кабінети біології ДОСТАТНЬО ОБЛАДНАНИЙ 100%

кабінети інформатики ДОСТАТНЬО ОБЛАДНАНІ 100%

майстерні НЕ ОБЛАДНАНІ 100%

кабінет обслуговуючої праці НЕ ОБЛАДНАНІ 100%

спортивні зали НЕ ОБЛАДНАНІ 100%

актові зали таких приміщень немає 100%

інші кабінети ДОСТАТНЬО ОБЛАДНАНІ 100%

Д

 

1.1.3. Учні та працівники закладу освіти обізнані з вимогами охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правилами поведінки в умовах надзвичайних ситуацій і дотримуються їх

1.1.3.1. У закладі освіти проводяться навчання/інструктажі з охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій

 

1.1.3.1. Вивчення документації.
Опитування (інтерв’ю з керівником, анкетування учнів, педагогічних працівників)

Інструктажі/ навчання з працівниками та здобувачами освіти проводяться згідно з законодавством про охорону праці. Учасники освітнього процесу дотримуються вимог щодо охорони праці, безпеки життєдіяльності, правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій

Д

 

1.1.3.2. Учасники освітнього процесу дотримуються вимог щодо охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки, прийнятих у закладі освіти

1.1.3.2. Спостереження (освітнє середовище, навчальне заняття)

Інформують Вас учителі, керівництво школи щодо правил охорони праці, техніки безпеки під час занять, пожежної безпеки, правил поведінки під час надзвичайних ситуацій? так, регулярно, із залученням спеціальних служб (державної служби з надзвичайних ситуацій та інші) 50 - 42%; так, регулярно вчителі інформують під час проведення навчальних занять 60 - 50,4%; у поодиноких випадках 9 -7,6% не інформують взагалі. 0

Д

 

1.1.4. Працівники обізнані з правилами поведінки в разі нещасного випадку з учнями та працівниками закладу освіти чи раптового погіршення їх стану здоров’я та вживають необхідних заходів у таких ситуаціях

1.1.4.1. У закладі освіти проводяться навчання/інструктажі педагогічних працівників з питань надання домедичної допомоги, реагування на випадки травмування або погіршення самопочуття учнів і працівників під час освітнього процесу

1.1.4.1. Вивчення документації.

Опитування (інтерв’ю з керівником, анкетування педагогічних працівників)

Інструктажі/навчання з педагогічними працівниками щодо надання домедичної допомоги, реагування на випадки травмування або погіршення самопочуття здобувачів освіти та працівників під час освітнього процесу проводяться . Педагогічні працівники та керівництво у разі нещасного випадку діють у встановленому порядку.

У закладі освіти проводяться навчання/інструктажі з охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій, інструктажі з домедичної допомоги o так, регулярно проводяться навчання та інструктажі 14-82,4%; o проводяться виключно інструктажі 3-17%(педагоги)

Д

 

1.1.4.2. У разі нещасного випадку педагогічні працівники та керівництво закладу освіти діють у встановленому законодавством порядку

1.1.4.2. Вивчення документації.

Опитування (інтерв’ю з керівником, анкетування педагогічних працівників)

Чи діють педагогічні працівники та керівництво закладу освіти у разі нещасного випадку у встановленому законодавством порядку? ТАК, НІ не було потреби - книга наказів: чи наявні накази про створення комісії із розслідування нещасних випадків? ТАК не було потреби -журнал реєстрації нещасних випадків, що сталися із здобувачами освіти: чи зафіксовані нещасні випадки, що сталися з учнями під час освітнього процесу? не було потреби -журнал реєстрації мікротравм: чи зафіксовані випадки мікротравмування? не було потреби -книга вихідної документації: чи наявні письмові запити до закладів охорони здоров'я для отримання довідки про нещасний випадок? не було потреби -чи наявні акти розслідування нещасних випадків? не було потреби - чи наявні акти форми Н-Н (у разі складання) з додатками? не було потреби - акти форми Н-Н: чи зазначені заходи щодо усунення причин, що викликали нещасний випадок, та щодо попередження подібних нещасних випадків? не було потреби - чи наявні протоколи засідань комісії із розслідування нещасних випадків? не було потреби - чи наявні накази закладу освіти освіти про вжиття запропонованих комісією із розслідування нещасного випадку заходів щодо запобігання виникненню подібних нещасних випадків? не було потреби

 

 

1.1.5. У закладі освіти створюються умови для здорового харчування учнів і працівників

1.1.5.1. Організація харчування в закладі освіти сприяє формуванню культури здорового харчування  в учнів і працівників закладу освіти

1.1.5.1. Вивчення документації.

Спостереження (освітнє середовище)

Організація харчування в закладі освіти сприяє формуванню культури здорового харчування у здобувачів освіти. Частина опитаних учнів та їхніх батьків, задоволені умовами харчування.

 

Д

 

1.1.5.2. Частка учасників освітнього процесу, які задоволені умовами харчування

1.1.5.2. Опитування (інтерв’ю з керівником, анкетування батьків, учнів, педагогічних працівників)

Ваша дитина харчується у закладі освіти? o так, завжди 26- 21,5%; o переважно так 6-5% o іноді 18-14,9% o ні, ніколи 71 - 58,7%.

 

 Якщо Ваша дитина харчується у школі, то наскільки Ви задоволені харчуванням? o повністю задоволений/задоволена 36- 72%; o переважно задоволений/задоволена 10 - 20%; o переважно незадоволений/незадоволена 3-6% o повністю незадоволений/незадоволена 1-2%

 

Якщо Ви незадоволені організацією харчування у школі, то вкажіть, що саме є причиною (можливо декілька варіантів відповіді)? - асортимент буфету (відсутність фаст-фуду, газованих напоїв, які так любить моя дитина) - страви приготовлені не смачно - висока вартість 4-100%

Д

 

1.1.6. У закладі освіти створюються умови для безпечного використання мережі Інтернет, в учасників освітнього процесу формуються навички безпечної поведінки в Інтернеті

1.1.6.1. У закладі освіти застосовуються технічні засоби та інші інструменти контролю за безпечним користуванням мережею Інтернет

1.1.6.1. Спостереження (освітнє середовище).

Опитування (інтерв'ю з керівником)

Переважна більшість комп’ютерів закладу освіти облаштовані технічними засобами та інструментами контролю щодо безпечного користування мережею Інтернет З батьками раз у півріччя проводиться профілактична робота щодо попередження кібербулінгу та безпечного використання мережі Інтернет. Зі здобувачами освіти інформаційні заходи щодо безпечного використання мережі Інтернет проводяться під час позакласних заходів, під час навчальних занять з інформатики тощо.

Д

Регулярно планувати профілактичну роботу щодо попередження кібербулінгу та безпечного використання мережі Інтернет для всіх учасників освітнього процесу

1.1.6.2. Учасники освітнього процесу поінформовані закладом освіти щодо безпечного використання мережі Інтернет

1.1.6.2. Опитування (анкетування учнів, батьків)

Інформує Вас заклад про те, як безпечно користуватися Інтернетом? o так, кожної чверті проводяться інформаційні заходи (під час навчальних занять, позакласних заходів) 58 - 48,7%; o так, проводяться лише під час уроків інформатики або лише під час позакласних заходів 35 - 29,4%; o так, у поодиноких випадках проводиться робота щодо попередження кібербулінгу та безпечного використання мережі Інтернет 17 - 14,3%; o жодних заходів не проводилося 8-6,7% - психолог часто нам розказує про це (учні)

 

Чи проводиться у закладі освіти робота з батьками щодо: Попередження та зниження рівня дискримінації (постійно 28-23%, часто 29-24%, іноді 50-41%, ніколи 14 -12% Попередження та зниження рівня насилля (постійно 39-32%, часто 30-25%, іноді 40-33%, ніколи 12-10% Безпечне використання мережі Інтернет (потійно 44-36%, часто 39-32%, іноді 29-24%, ніколи 9-8% Попередження кібербулінгу (потійно 39-32%, часто 29-24%, іноді 41-34%, ніколи 12-10%. (батьки)

 

Д

 

1.1.7. У закладі освіти застосовуються підходи для адаптації та інтеграції учнів до освітнього процесу, професійної адаптації працівників

1.1.7.1. У закладі освіти налагоджено систему роботи з адаптації та інтеграції учнів до освітнього процесу

1.1.7.1. Опитування (опитувальний аркуш керівника, інтерв'ю із заступником керівника, практичним психологом / соціальним педагогом, анкетування батьків)

У закладі освіти здійснюється робота з адаптації та інтеграції здобувачів освіти до освітнього процесу, педагогічних працівників до професійної діяльності. Менше 10% батьків вважають, що у дітей виникали проблеми з адаптацією

 

У Вашої дитини виникали проблеми з адаптацією у закладі освіти? o так 4 - 3,3%; o переважно так 6-5%; o іноді 20-16,5%; o ні, ніколи - 91- 75,2%.

Д

 

1.1.7.2. Заклад освіти сприяє адаптації педагогічних працівників до професійної діяльності

1.1.7.2. Опитування (інтерв’ю із заступником керівника, практичним психологом/соціальним педагогом, анкетування педагогічних працівників)

 У закладі освіти застосовуються заходи, що допомагають педагогічним працівникам адаптуватись до змін умов праці Так 16-94% Переважно так Переважно ні  Ні 1-6%

Д

 

 

 

 

За вимогою 1.1- 2,86 балів, достатній рівень

 

 

 

Вимога 1.2. Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації

 

1.2.1. Заклад освіти планує та реалізує діяльність щодо запобігання будь-яким проявам дискримінації, булінгу в закладі

1.2.1.1. У закладі освіти розроблено план заходів із запобігання та протидії булінгу

1.2.1.1. Вивчення документації.

Опитування (інтерв’ю з керівником, із заступником керівника, практичним психологом/соціальним педагогом, представником учнівського самоврядування)

У закладі освіти розроблено, затверджено та оприлюднено на сайті закладу План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню). Заходи проводяться регулярно, відповідно до плану роботи. До них залучаються усі категорії учасників освітнього процесу.

Д

 

1.2.1.2. У закладі освіти реалізуються заходи із запобігання проявам дискримінації

1.2.1.2. Вивчення документації.

Опитування (інтерв’ю з практичним психологом/ соціальним педагогом, анкетування батьків, педагогічних працівників, учнів)

Яка Ваша роль у запобіганні проявам дискримінації в закладі освіти? - проводжу класні години, інформаційно-роз’яснювальну роботу; 12-70% - власним прикладом навчаю дітей толерантному ставленню та взаємоповазі;10-58,8% - створюю в класі атмосферу рівності, доброзичливості, взаємодопомоги; 13-76,5% - у закладі освіти відсутні приклади дискримінації; 2-11,8% - нічого не роблю; - інше 1-5,9%.(педагоги)

 

Звідки Ви отримуєте інформацію про те, що таке булінг, інші форми насильства? - від класного керівника, вчителів; 105-88,2% - від психолога/соціального педагога; 50-42% - з інтернету, соціальних мереж; 64-53,8% - з інформаційних стендів школи; 15-12,6% - із вебсайту школи; 4-3,4% - від батьків; 39-32,8% - від однолітків, друзів; 28-23,5% - від працівників поліції та соціальних служб, які виступали в школі; 6-5% - нічого про це не знаю; 1-0,8% - інше 1-0,8%(учні)

Д

Планувати щорічно заходи спрямовані на запобігання та протидію булінгу, дискримінації для всіх учасників освітнього процесу

 

1.2.1.3. Частка учнів і педагогічних працівників, які вважають освітнє середовище безпечним і психологічно комфортним

1.2.1.3. Опитування (інтерв’ю з практичним психологом/ соціальним педагогом, анкетування  учнів, педагогічних працівників, батьків)

Як Ви почуваєтесь у школі (гімназії, ліцеї)? мені цілком безпечно та психологічно комфортно так 64 -53,8%; мені в основному безпечно та психологічно комфортно так 43-36,1 %; здебільшого не почуваюся в безпеці, мені психологічно некомфортно 10-8,4% ; не почуваюся в безпеці 1-0,8%, мені психологічно некомфортно так 1 -0,8% (учні)

 

Ви задоволені освітнім середовищем та умовами праці у закладі? o цілком задоволений / задоволена 8-47,1% o переважно задоволений / задоволена 9-52,9%;(педагоги)

 

У якому настрої Ваша дитина, як правило, йде до школи: o піднесеному, з радістю; 43-35,5% o здебільшого охоче; 47-38,8% o не проявляє особливих емоцій; 23-19 % o здебільшого неохоче; 5-4,1% o пригніченому; 1-0,8 % o відмовляється йти до школи.2-1,7%

Д

Провести опитування щодо причин некомфортного перебування здобувачів освіти в ліцеї та спланувати подальші заходи

 

1.2.1.4. Керівництво та педагогічні працівники закладу освіти обізнані з ознаками булінгу, іншого насильства та запобігання йому

1.2.1.4. Опитування (інтерв’ю із заступником керівника, анкетування педагогічних працівників)

У закладі освіти проводиться навчання, просвітницька робота за участі відповідних служб/органів/організацій для учасників освітнього процесу з метою виявлення ознак булінгу (цькування) та запобігання його прояву? o так, регулярно проводяться із усіма учасниками освітнього процесу; 11-64,7% o так, проводяться регулярно, але тільки для учнів 5-29,4%; o так, проводяться, але не більше 1 - 2 разів на рік 1-5,9%;(педагоги)

Д

Планувати систематичну просвітницьку роботу для всіх учасників освітнього процесу щодо виявлення та запобігання булінгу (цькуванню) та його проявів

1.2.1.5. Заклад освіти співпрацює з представниками правоохоронних органів, іншими фахівцями з питань запобігання та протидії булінгу

1.2.1.5. Опитування (інтерв’ю із заступником керівника, анкетування педагогічних працівників) та/або вивчення документації

 

Ліцей залучає представників правоохоронних органів, інших фахівців з питань запобігання та протидії булінгу.

Д

 

1.2.2. Правила поведінки учасників освітнього процесу в закладі освіти забезпечують дотримання етичних норм, повагу до гідності, прав і свобод людини

1.2.2.1. У закладі освіти оприлюднені правила поведінки, спрямовані на формування позитивної мотивації в поведінці учасників освітнього процесу та реалізацію підходу, заснованого на правах людини

1.2.2.1. Вивчення документації.
Опитування (інтерв’ю із заступником керівника)

У закладі освіти розроблені за участю учасників освітнього процесу та оприлюднені правила поведінки, що засновані на правах людини й спрямовані на формування позитивної мотивації в поведінці.Усі учасники освітнього процесу ознайомлені з ними та переважна більшість дотримується їх

Д

 

1.2.2.2. Частка учасників освітнього процесу, ознайомлених із правилами поведінки, прийнятими в закладі освіти

1.2.2.2. Опитування (анкетування батьків, учнів, педагогічних працівників)

Чи ознайомлені Ви з правилами поведінки, що прийняті у закладі та дотримуєтеся їх? - ознайомлений і приймаю 106-87,6% ;- ознайомлений, але не приймаю 5-4,1% ;- мене не влаштовують правила поведінки через порушення прав дітей; - нічого не знаю про правила поведінки 10-8,3%(батьки)

 

У Вашому закладі освіти розроблені правила поведінки? Чи ознайомлені Ви з ними та дотримуєтеся їх? - так, правила розроблені, оприлюднені, я їх дотримуюся 92-77,3%; -так, правила розроблені, оприлюднені, але я їх не дотримуюся 15-12,6%;- правила не оприлюднені, але я дотримуюся загальних правил культури поведінки 7-5,9%; - мені нічого про це невідомо 5-4,2%.(учні)

 

У закладі освіти розроблені правила поведінки та учасники освітнього процесу дотримуються їх? правила поведінки у закладі освіти розроблені, учасники освітнього процесу ознайомлені з ними та дотримуються їх 8-47,1%; - правила поведінки у закладі освіти розроблені, учасники освітнього процесу ознайомлені з ними, але не завжди дотримуються їх 9-52,9%; - правила поведінки у закладі освіти розроблені, але учасники освітнього процесу не ознайомлені з ними; у закладі освіти відсутні правила поведінки (педагоги)

 

Д

 

1.2.2.3. Учасники освітнього процесу дотримуються правил поведінки, прийнятих у закладі освіти

 

1.2.2.3. Спостереження (освітнє середовище).
Опитування (інтерв'ю з представником учнівського самоврядування, практичним психологом/ соціальним педагогом)

Учасники освітнього процесу дотримуються прийнятих у закладі освіти правил поведінки

Д

Залучати органи учнівського самоврядування до розроблення правил поведінки

1.2.3. Керівник та заступники керівника (далі – керівництво) закладу освіти, педагогічні працівники протидіють булінгу, іншому насильству, дотримуються порядку реагування на їх прояви

1.2.3.1. З метою запобігання різним проявам насильства (у закладі освіти, за його межами, у тому числі вдома) здійснюється аналіз причин відсутності учнів на навчальних заняттях і вживаються відповідні заходи

1.2.3.1. Вивчення документації.

Опитування (інтерв’ю із заступником керівника)

 

 

Чи здійснюється аналіз причин відсутності учнів на навчальних заняттях?  так, здійснюється аналіз причин відсутності здобувачів освіти на заняттях та вживаються відповідні заходи; 100%

 

Які служби повідомляє заклад освіти у випадку отримання заяв про факти булінгу (цькування) та іншого насильства? службу у справах дітей 1-50% правоохоронні органи 1-100% орган управління освітою 1-50%

Д

Питання щодо відвідування учнями навчальних занять

розглядти на нарадах при директору, на засіданнях педагогічної ради.

 

1.2.3.2. Заклад освіти реагує на звернення про випадки булінгу

1.2.3.2. Вивчення документації.

Опитування (інтерв’ю з керівником, представником учнівського самоврядування, анкетування батьків, учнів, педагогічних працівників)

Якщо Ви звертались з приводу випадків булінгу, якою була реакція закладу? -проблема вирішувалась конструктивно і подібних випадків більше не траплялося 19-15,7%; - проблема вирішувалась конструктивно 11-9,1;%; - реакція на звернення була формальною 3-2,5%; - звернення не розглянуте 0%;- я не звертався/зверталася 22-18,2%; -таких випадків не було 65-53,7%; - інше 1-0,8%(батьки)

 

Якщо Ви потерпали від випадків булінгу/цькування (систематичні, регулярні дії чи бездіяльність дорослих або інших учнів, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному), чи стали його свідком, то до кого Ви звертались за допомогою у школі (гімназії, ліцеї)? (можливо обрати декілька варіантів відповідей) - ні до кого не звертався/зверталася 25-21%; - до директора 15-12,6% ;- до практичного психолога 6-5%; - до заступника директора 7-5,9%; - до класного керівника; 29-24,4%; -до педагогів  5-4,2%; -до однокласників 8% ; -до інших осіб (до кого саме?); таких випадків зі мною не траплялося- 69%(учні)

 

У закладі освіти реагують на Ваші звернення про випадки булінгу? -так, завжди 10-58,8%; - переважно так 3-17,6%; - переважно ні; - ні, ніколи; o таких випадків не було 4-23,5%(педагоги)

Д

 

1.2.3.3. Психологічна служба закладу освіти здійснює системну роботу з виявлення, реагування та запобігання булінгу, іншому насильству (діагностування, індивідуальна робота, тренінгові заняття тощо)

1.2.3.3. Опитування

(інтерв’ю з практичним психологом/соціальним педагогом)

Яку підтримку Ви надаєте здобувачам освіти? консультування; 1-100% корекція; 1-100% бесіди; 1-100% тренінги; 1-100% інформаційно-роз'яснювальні заходи. 1-100%

 

Яка Ваша роль у налагодженні партнертства та діалогу між учасниками освітнього процесу? медіація 1-100% консультування 1-100% ПРОВЕДЕННЯ ПРОФІЛАКТИЧНИХ РОЗВИВАЛЬНИХ ЗАНЯТЬ, ТРЕНІНГІВ -1-100%

Д

 

1.2.3.4. Частка учасників освітнього процесу, які в разі потреби отримують у закладі освіти психологічну та соціально-педагогічну  підтримку

1.2.3.4. Опитування (інтерв’ю з психологом/ соціальним педагогом, анкетування учнів, педагогічних працівників, батьків)

Чи отримували Ви (у разі потреби) психологічну та соціально-педагогічну допомогу від практичного психолога та соціального педагога закладу освіти? -так, у разі потреби, я завжди отримував/отримувала психологічну та соціально-педагогічну допомогу;-  4-23,5%; - у переважній більшості випадків я отримував/отримувала психологічну та соціально-педагогічну допомогу 2-11,8%; - дуже рідко 0 %; - ні, ніколи 1-5,9%; - не мав/мала такої потреби  10-58,8% (педагоги)

-так, у разі потреби, я завжди отримував/отримувала психологічну та соціально-педагогічну допомогу 20-16,5%;

 - у переважній більшості випадків я отримував/отримувала психологічну та соціально-педагогічну допомогу 2-1,7%;

 -дуже рідко 5-4,1%;

- ні, ніколи, навіть на моє прохання 9-7,4%;

- не мав/мала такої потреби 85-70,2%(батьки)

Д

Надавати всім учасникам освітнього процесу психологічну та соціально-педагогічну допомогу у разі звернення

1.2.3.5. Заклад освіти у випадку виявлення фактів булінгу та іншого насильства повідомляє відповідні органи та служби у справах дітей, правоохоронні органи

1.2.3.5. Вивчення документації.

Опитування (опитувальний аркуш керівника, інтерв’ю із заступником  керівника, практичним психологом/соціальним педагогом)

Чи повідомляє заклад освіти у випадку виявлення фактів булінгу та іншого насильства відповідні органи та служби? (так, ні) журнал вихідної документації (вихідна документація): територіальний орган (підрозділ) Національної поліції України НІ журнал вихідної документації (вихідна документація): службу у справах дітей НЕ БУЛО ПОТРЕБИ журнал вихідної документації (вихідна документація): центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді НЕ БУЛО ПОТРЕБИ

Д

 

 

 

 

За вимогою 1.2- 2,95  балів,  достатній рівень

Д

 

Вимога 1.3. Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору

 

1.3.1. Приміщення та територія закладу освіти облаштовується з урахуванням принципів універсального дизайну та/або розумного пристосування

1.3.1.1.У закладі освіти забезпечується безперешкодний доступ до будівель, приміщень закладу освіти

1.3.1.1. Спостереження (освітнє середовище)

 1. Забезпечено можливість безперешкодного руху територією закладу (прохід без порогів, сходів та достатньо широкий для можливості проїзду візком, з рівним неушкодженим покриттям) ЗАБЕЗПЕЧЕНО НА ПЕРШОМУ ПОВЕРСІ ГОЛОВНОГО КОРПУСУ 2. Забезпечено безбар’єрний доступ до будівлі, приміщень закладу освіти: - пологий вхід/пандус; ТАК-100% - дверний прохід, що забезпечує можливість проїзду візком; ТАК-100/% - можливість безперешкодного пересування між поверхами для людей з обмеженими можливостями НІ;

Д

 

1.3.1.2. У закладі освіти приміщення (туалети, їдальня, облаштування коридорів, навчальних кабінетів тощо) і територія (доріжки, ігрові та спортивні майданчики тощо) адаптовані до використання всіма учасниками освітнього процесу

1.3.1.2. Спостереження (освітнє середовище).

Опитування (інтерв’ю з керівником)

 

Оберіть приміщення (об'єкти), облаштовані з урахування індивідуальних потреб та можливостей учасників освітнього процесу - їдальня- НІ; - маршові сходи НІ; - коридори так-100%; - гардероб ТАК-100%. 2. Можливість вільного та зручного переміщення в навч. кабінеті та користування меблями ТАК-100%

3.Висота учн.столів та стільців регулюється ТАК-100%

4. Шафи, полиці, стелажі надійно закріплені ТАК-100%

ПВ

Облаштувати з’їзд до їдальні

1.3.1.3. У закладі освіти використовуються ресурсна кімната, дидактичні засоби для осіб з особливими освітніми потребами (у разі наявності учнів з особливими освітніми потребами)

1.3.1.3. Спостереження (освітнє середовище, навчальні заняття).

Опитування (опитувальний аркуш керівника, інтерв’ю із заступником керівника, з практичним психологом/ соціальним педагогом)

У закладі освіти відсутня РЕСУРСНА КІМНАТА

Які механізми і заходи підтримки використовуються у закладі освіти для дітей з особливими освітніми потребами?

- консультації фахівців інклюзивно-ресурсного центру; 1-100%

- забезпечення додаткових освітніх послуг (корекційно-розвиткова робота); 100%

 -навчання відповідно до індивідуальної програми розвитку; 100%

- наявність асистента педагога/асистента дитини; 100%

 

Які засоби, що є у закладі освіти, Ви використовуєте при роботі з дітьми з особливими освітніми потребами?

-дидактичні засоби для дітей з особливими освітніми потребами, що відповідають віковим особливостям дітей та∕або їхнім освітнім потребам; 100%

Д

Розпочати діяльність щодо створення та облаштування ресурсної кімнати

1.3.2. У закладі освіти застосовуються методики та технології роботи з особами з особливими освітніми потребами (у разі потреби)

1.3.2.1. У закладі освіти є асистент вчителя, практичний психолог, вчитель-дефектолог, інші фахівці для реалізації інклюзивного навчання

 

 

1.3.2.1. Вивчення документації.

Опитування (інтерв’ю з керівником,  із заступником керівника)

Чи реалізується у закладі освіти інклюзивне навчання? так; -100%

 9.2. Чи містить освітня програма закладу освіти інформацію про реалізацію інклюзивного навчання та індивідуальні навчальні плани дітей з особливими освітніми потребами? так; 100%

9.3. Чи наявні в закладі освіти фахівці для реалізації інклюзивного навчання? (ЧАСТКОВО).

До штатного розпису введено кількість ставок асистента вчителя, що відповідає кількості інклюзивних класів? ТАК

До штатного розпису введено посаду практичного психолога згідно зі штатними нормативами? ТАК

  Укладено цивільно-правові угоди з фахівцями для проведення корекційно-розвиткових та психолого-педагогічних занять з дітьми з ООП (у разі, якщо кількість годин на такі заняття становить менше 9 год)? ТАК

Журнал реєстрації та накази з кадрових питань: наявні накази про призначення усіх відповідних фахівців? ТАК

Інформацію про відповідних фахівців включено до звіту 83-РВК? ТАК

Д

 

1.3.2.2. У закладі освіти забезпечується корекційна спрямованість освітнього процесу для осіб з особливими освітніми потребами

 

1.3.2.2. Спостереження (навчальне заняття).

Опитування (інтерв’ю із заступником керівника, практичним психологом/ соціальним педагогом)

 Кадрове забезпечення інклюзивного навчання?

 -асистент/асистенти вчителя; ТАК

-асистент дитини/асистенти дітей; фахівці для проведення корекційно-розвиткових занять. ТАК

 

 В закладі освіти з питань організації інклюзивного навчання: виникають/виникали проблеми щодо впровадження інклюзії НІ;

- є потреба у допомозі, підтримці щодо впровадження інклюзивного навчання ЧАСТКОВОІ

-є обладнання для забезпечення навчання дітей з ООП ЧАСТКОВО

 

Як забезпечується у закладі освіти корекційна спрямованість освітнього процесу?

- налагоджено співпрацю з фахівцями ІРЦ; 1-100%

-налагоджено співпрацю з сім'єю учня з ООП; 1-100% -налагоджено співпрацю педагогічних працівників; 1-100%

-заклад забезпечений відповідними фахівцями (асистенти вчителя/дитини, корекційні педагоги та інші); 1-100%

не забезпечується.

Д

 

1.3.2.3. Педагогічні працівники застосовують форми, методи, прийоми роботи з особами з особливими освітніми потребами

1.3.2.3. Спостереження (навчальне заняття)

Організація роботи з учнями з особливими освітніми потребами (у разі наявності таких) 1.1. Добирає доречні види діяльності (види діяльності відповідають індивідуальним можливостям учня/учениці з ООП) ТАК 1.2.Змінює (чергує) види діяльності, за потреби, використовує перерви у навчанні ТАК 1.3.Дотримується відповідності темпу навчального заняття індивідуальним навчальним можливостям учнів з особливими освітніми потребами ТАК 1.5. Використовує спеціально розроблені завдання ТАК 1.6.Адаптує час, відведений на виконання завдань до індивідуальних освітніх можливостей учнів з особливими освітніми потребами ТАК 1.7.Адаптує освітнє середовище до індивідуальних освітніх потреб учня/учениці з ООП ТАК 2.Адаптує/модифікує зміст навчального матеріалу, розділяє завдання на декілька, меншої тривалості та складності, надає покрокові інструкції, застосовує частіші повторення ТАК 3.Залучає до спільної роботи учнів з особливими освітніми ТАК 4. Співпрацює з асистентом учителя (стосується класу з організацією інклюзивного навчання) ТАК

Д

 

1.3.2.4. У закладі освіти налагоджено співпрацю педагогічних працівників з питань навчання осіб з особливими освітніми потребами (створення команди психолого-педагогічного супроводу, розроблення індивідуальної програми розвитку тощо)

1.3.2.4. Вивчення документації.

Опитування (інтерв’ю із заступником керівника, практичним психологом/ соціальним педагогом)

Чи налагоджено співпрацю для забезпечення інклюзивного навчання: вчителів з асистентами вчителя/дитини; ТАК з інклюзивно-ресурсним центром; ТАК з батьками дітей з ООП. ТАК

3.3. Чи залучаються до питань організації освітнього процесу для осіб з ООП: батьки осіб з ООП; ТАК соціальні служби; ТАК/НІ фахівці інклюзивно-ресурсного центру; ТАК громадські організації; ЧАСТКОВО/НІ інші фахівці. ТАК/ НІ

3.5. Чи залучає заклад освіти до розроблення індивідуальних програм розвитку та до підтримки дітей з ООП? батьків дітей з ООП; ТАК інклюзивно-ресурсний центр; ТАК інших фахівці ЧАСТКОВО.

Д

 

1.3.3. Заклад освіти взаємодіє з батьками, іншими законними представниками (далі -

батьки) осіб з особливими освітніми потребами, фахівцями інклюзивно-ресурсного центру, залучає їх до необхідної підтримки дітей під час здобуття освіти (у разі наявності таких осіб)

1.3.3.1. У закладі освіти індивідуальні програми розвитку розроблені за участі батьків і створені умови для залучення асистента(ів) дитини в освітній процес

1.3.3.1. Вивчення документації.

Опитування (інтерв’ю із заступником керівника)

 

Журнал реєстрації наказів, накази керівника з основної діяльності: чи затверджено положення про команду психолого-педагогічного супроводу? НІ, використовується примірне ПОЛОЖЕННЯ наказ МОНУ Індивідуальні програми розвитку: чи залучалися батьки до їх складання? ТАК Протоколи засідань команд супроводу: чи залучалися до роботи команд батьки дітей з ООП? ТАК

Чи залучаються до питань організації освітнього процесу для осіб з ООП: батьки осіб з ООП; ТАК соціальні служби;ЧАСТКОВО фахівці інклюзивно-ресурсного центру; ТАК громадські організації; НІ інші фахівці. ТАК

Д

Розробити та затвердити Положення про команду психолого-педагогічного супроводу

1.3.3.2. Заклад освіти співпрацює з інклюзивно-ресурсним центром щодо психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами

1.3.3.2. Вивчення документації.

Опитування (інтерв'ю із заступником керівника, практичним психологом/ соціальним педагогом)

Чи укладено угоду про співпрацю з ІРЦ? НІ Журнал реєстрації та накази з основної діяльності: чи включено до складу команд супроводу фахівців ІРЦ? ТАК Протоколи засідань команд супроводу: налагоджена дієва співпраця з фахівцями ІРЦ? ТАК

 

Д

Укласти угоду про співпрацю з ІРЦ

1.3.4. Освітнє середовище мотивує учнів до оволодіння ключовими компетентностями та наскрізними вміннями, ведення здорового способу життя

1.3.4.1. У закладі освіти формуються навички здорового способу життя (харчування, гігієна, рухова активність тощо) та екологічно доцільної поведінки учнів

1.3.4.1. Спостереження (навчальне заняття)

Під час проведення навчального заняття спостерігався розвиток і формування ключових компетентностей 6.Екологічна компетентність ТАК-8%, НІ-92%

Розділ І. Спостереження за проведенням навчального заняття п. 4. Спрямованість навчального заняття на формування суспільних цінностей

4.Дотримується гігієни навчання (вправи для збереження зору, постави, пальчикова гімнастика, проведення фізкультхвилинки тощо) ТАК-75% НІ-25%

ПВ

Працювати над формуванням екологічної компетентності під час освітнього процесу

1.3.4.2. Простір закладу освіти, обладнання, засоби навчання сприяють формуванню в учнів ключових компетентностей та умінь, спільних для всіх компетентностей

1.3.4.2. Спостереження (освітнє середовище, навчальне заняття).
Опитування (анкетування учнів)

Простір закладу містить елементи, осередки, що зацікавлюють здобувачів освіти до пізнавальної діяльності (візуалізація на стінах, підлозі, сходах, інсталяції). НІ-100%

 

Використання інформаційно-комунікаційних технологій, обладнання, засобів навчання.

5.1. Використовує інформаційно-комунікаційні технології, що сприяють формуванню в учнів ключових компетентностей. ТАК-75%, НІ-25%

 5.2. Використовує електронні освітні ресурси. ТАК-67%, НІ-33%,

 5.3. Використовує медіаресурси з навчальною метою. ТАК-50%, НІ-50%

5.4. Використовує мережу Інтернет для пошуку навчальної інформації, виконання онлайн-завдань тощо. ТАК-8%, НІ-92%,

5.5. Використовує обладнання та засоби навчання для активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів ТАК-75%, НІ-25%

П

 

 

 

 

 

Д

Розпочати роботу щодо створення осередків, які зацікавили б здобувачів освіти

1.3.5. У закладі освіти створено  простір інформаційної взаємодії та соціально-культурної комунікації учасників освітнього процесу (бібліотека,  інформаційно-ресурсний центр тощо)

1.3.5.1. Простір і ресурси бібліотеки/інформаційно-ресурсного центру використовуються для індивідуальної, групової, проєктної та іншої роботи у рамках освітнього процесу, різних форм комунікації учасників освітнього процесу

1.3.5.1. Спостереження (освітнє середовище).

Опитування (інтерв’ю з керівником, анкетування учнів)

Приміщення та облаштування бібліотеки:

- площа приміщення та обладнання достатні для використання бібліотеки у якості центру соціо-культурної комунікації; 1-100%

 - приміщення потребує ремонту; 100% - книжковий фонд, меблі, техніка потребують оновлення. 100%

2.Приміщення та облаштування бібліотеки використовуються для проведення навчальних занять, культурно-освітніх заходів. ТАК-100%

3.Здобувачі освіти відвідують бібліотеку під час перерв та після уроків, працюють над індивідуальними та груповими завданнями ТАК-30%

Чи використовуються ресурси бібліотеки )(нформаційно-ресурсного центру) для формування в учнів інформаційно-комунікативної компетентності? - використовуються для проведення консультацій, навчальних занять, позаурочних заходів; 100%  - використовується для проектної, дослідницької, творчої діяльності;100% - використовується для організації різних форм роботи, комунікації учасників освітнього процесу; 100% - так, бо обладнана доступом до мережі Інтернет.

Д

 

1.3.5.2. Ресурси бібліотеки/інформаційно-ресурсного центру використовуються для формування інформаційно-комунікаційної компетентності учнів

1.3.5.2. Опитування (інтерв'ю з керівником, анкетування учнів)

З якою метою Ви відвідуєте шкільну бібліотеку (інформаційно-ресурсний центр)? (можна обрати декілька варіантів відповідей) - для самопідготовки, консультацій, проектної роботи; 32-26,9% - відвідую тільки для отримання необхідної літератури та підручників; 51-42,9% - відвідую під час зустрічей з письменниками, виставок учнівських робіт, іншої культурної діяльності;10-8,4% -  не користуюсь шкільною бібліотекою. 36-30,3%

Д

 

 

 

 

За вимогою 1.3.-2,86 балів, достатній рівень

ДР

 

Вимога 1.1-2,86 б.

Вимога 1.2-2,95 б.

Вимога 1.3-2,79 б.

Загалом за напрям “Освітнє середовище”-2,86 б., достатній рівень

 

 

doc
Додано
9 січня
Переглядів
1
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку