Дошкільний навчальний заклад(ясла-садок) № 18 комбінованого типу “Джерельце”м. Світловодськ“Впровадженя в роботу закладу програми “Освіта для сталого розвитку”
Номер слайду 2
Сталий розвиток – це впевнений, стабільний спрямований розвиток економічної та соціальної сфер при раціональному використанні екологічних ресурсів. В травні місяці я мала змогу відвідати практичний Тренінг професійного розвитку “Теорія і методика освіти для сталого розвитку для працівників закладів дошкільної освіти” на базі Платформи критичного мислення у м. Київ. Тренінг проводила команда досвідчених тренерів й авторів-розробників: пані Гавриш Наталія Василівна /доктор педагогічних наук, професор кафедри психології і педагогіки дошкільної освіти/Пані Баранова Ірина Олександрівна/міжнародний координатор освітньої програми “Освіта для сталого розвитку”, спеціаліст у галузі освітніх інновацій, тренерка та учасниця багатьох міжнародних освітніх програм, співавторка навчальних посібників. Понад 25 років досвіду практичної педагогічної діяльності, практичний психолог/Олена Пометун наукова керівниця, тренерка, керівниця групи авторів проекту. Доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України. Я вдячна долі, що мала змогу поспілкуватися з цими мегаталановитими людьми.
Номер слайду 3
Номер слайду 4
Саме такі позитивні і захоплені процесом ми і були на протязі 8 годин!
Номер слайду 5
У яких сферах життя має бути забезпечений сталий розвиток
Номер слайду 6
Нагальною потребою ХХІ століття стає формування такого способу життя, який був би основою довготривалого ощадливого гармонійного розвитку людства. Власне йдеться про систему цінностей, складову культурного світобачення кожної людини і суспільства загалом, яка не залежала б від економічних сплесків чи занепадів, зміни політичної влади, у який захист збереження природи, турбота про людину, її життя й дотримання її прав вважалися б важливими, як і саме життя.
Номер слайду 7
Що таке сталий розвиток?Це одна з концепцій , яка розвиває оптимальні шляхи розвитку людства. Найкоротше суть поняття можна сформулювати так: Сталий розвиток дає змогу поколінням людей, які живуть сьогодні, задовольняти свої потреби, не ставлячи під загрозу можливість для майбутніх поколінь задовольняти власні. Це комплекс вирішення проблем.
Номер слайду 8
Це глобальна проблема нашої країни, а саме впровадження стратегії сталого за допомогою стратегії «Україна-2020» — це документ, який визначає напрямки та пріорітети розвитку України на період до 2020 року. Стратегія була розроблена за ініціативи Президента України Петра Порошенка та презентована ним 25 вересня 2014 року. 12 січня 2015 року Президент Петро Порошенко підписав Указ "Про Стратегію сталого розвитку «Україна — 2020». Беручи до уваги принцип "нікого не залишити осторонь" та використовуючи широкий спектр інформаційних, статистичних та аналітичних матеріалів, була розроблена національна система Цілей Сталого Розвитку (а саме 86 завдань розвитку та 172 показники для моніторингу їх виконання).
Номер слайду 9
Поняття сталого розвитку — це цілий напрям освіти, який передбачає формування у людей такої моделі поведінки, яка дозволяє, не знижуючи сьогоднішній рівень життя, дбати про наступні покоління. Реалізація в роботі дошкільного закладу ідей освіти для сталого розвитку передбачає засвоєння дітьми (а через дітей і їхніми батьками) та самими педагогами надзвичайно важливих навичок екологічно-, економічно- й соціально доцільної поведінки, без якої неможливе створення та існування суспільства стійкого благополуччя, суспільства, яке засобами комфортного існування сьогодні з любов’ю створює таке ж комфортне майбутнє для наступних поколінь.
Номер слайду 10
Це означає, що людина ощадливо ставиться до ресурсів, не вживає шкідливу їжу, алкоголь,бо дбає про здоров’я постійно, а не лише тоді, коли захворієСформувати такий стиль життя можна лише покроково, починаючи з окремих дій. Навчання без научіння!
Номер слайду 11
Відпочатку основною метою цього руху в освіті є формування в дітей стилю повсякденного життя, що відповідає потребам сталого розвитку людства. Це освіта не лише інформує про сталий розвиток, а й формує нові моделі поведінки і звички дітей, важливі для сталого розвитку./наприклад:діти мають не тільки знати про необхідність економного використання паперу для збереження дерев і можливість його вторинної переробки, а й ощадливо його використовувати та разом з дорослими здавати паперові відходи до пунктів прийому макулатури/
Номер слайду 12
Очевидно, що проголошені цілі та завдання не можуть бути досягнуті, якщо не запровадженопринципово нову, відмінну від традиційної сьогодні для української освіти, педагогічну модель. Програма з освіти для сталого розвитку для дошкільнят, як і відповідні шкільні курси, реалізує освітню технологію на засадах одного з напрямків гуманістичної педагогіки – педагогіки емпаурменту /надання людині мотивації й наснаги, натхнення на дії/
Номер слайду 13
Важлива роль педагога: В процесі такого навчання роль педагога змінюється1. він стає організатором дій дітей / надихає їх, підбадьорює і скеровує їхні зусилля/2. педагог створює умови для безпечного процесу3. важливий чинник демонстрація педагогом моделей поведінки, орієнтованої на сталий розвиток4. треба розвивати у дітей навички критичного мислення, спонукати їх до пошуку відповідей на проблемні питання5. особливе значення надається такому способу залучення дітей до діяльності як самоперевірка /самостійне дослідження власного стилю життя/
Номер слайду 14
Ми отримали сертифікати і бажання наслідувати сталий стиль життя.
Номер слайду 15
З цього року ми впровадили програму “Освіта для сталого розвитку ” в нашому закладі. На базі дітей старшої групи ми почали апробацію цієї програми. Гарний результат має вихователь групи “Барвінок” Тупас О. В.