Конспект заняття "Лабораторія"

Про матеріал
Цей матеріал призначений для вихователів старшої групи. Метою розробки є удосконалити знання про космос та все, що в ньому існує: зорі, сузір’я, космічні тіла, планети; активізувати словник дітей назвами планет та космічних тіл, продовжувати розвивати пояснювальне мовлення; продовжувати розвивати вміння чітко формулювати і висловлювати свої думки, виховувати навички культури спілкування; продовжувати закріпляти вміння робити звуковий аналіз слів, поділяти слова на склади, виділяти наголошений.
Перегляд файлу

 

 

http://obawskijdnz.ucoz.ru/_nw/1/52866953.jpgКонспект заняття

для дітей старшої групи

«Космічна лабораторія»

 

Мета:

  • удосконалити знання про космос та все, що в ньому існує: зорі, сузір’я, космічні тіла, планети;
  • активізувати словник дітей назвами планет та космічних тіл, продовжувати розвивати пояснювальне мовлення; продовжувати розвивати вміння чітко формулювати і висловлювати свої думки, виховувати навички культури спілкування;
  • продовжувати закріпляти вміння робити звуковий аналіз слів, поділяти слова на склади, виділяти наголошений;
  • продовжувати вчити працювати за математичними схема, закріпити вміння орієнтувати по клітинам, закріпити знання цифр;
  • продовжувати вчити розв’язувати приклади;
  • удосконалювати здатність до художньої діяльності – малювання, закріпити вміння штрихування, розміщувати предмет на цілому листі паперу;
  •  надати дітям реальну можливість вигадувати, експериментувати, виявляти творчу ініціативу;
  • розвивати пам'ять, увагу, творчу уяву;
  • виховувати інтерес до такого виду занять.

Матеріал: зірочки – бейджики синього, червоного, жовтого кольорів, велика зірка, картки – завдання, малюнки космічного транспорту, лінійки, прості та кольорові олівці, папір.

Хід:

(діти стоять по колу, вихователь заздалегідь надів на дітей бейджики – зірочки для різнорівневих завдань)

Діти, сьогодні до нас завітали гості, привітаймось з ними:

Доброго ранку, доброго дня,

Бажаємо присутнім здоров’я, добра!

Діти, а ви бували коли - небудь у лабораторії. А що таке, на вашу думку лабораторія? ( Місце, де проводять спостереження, досліди, експерименти, вимірювання, обчислення).

Чи проводили ви колись або ми в групі досліди, експерименти, вимірювання, спостереження? Які?

А сьогодні я вас хочу запросити в незвичайну лабораторію, в космічну. Перепусткою до лабораторії будуть ваші бейджики. Але перед цим, давайте згадаємо все, що ми знаємо про космос.

(Сидячи по – турецькі на килимку, діти передають м’яч )

  1.  Для чого потрібен космічний транспорт?
  2. Що таке сонячна система?
  3. Скільки планет обертається навколо сонця?
  4. Як називається найбільша планета?
  5. Найменша?
  6. Як по – іншому називають нашу планету, чому?
  7. Яку планету вже не вважають планетою?
  8. Що таке сонце?
  9. Що таке зірка?
  10.  Які бувають зірки за розміром?
  11.  За кольором?
  12.  За температурою?
  13.  Малюнок із зірок це –
  14.  Які знаєш сузір’я?
  15.  Які тіла є ще в космосі?
  16.  Назви супутник Землі?
  17.  Чому Луна світить вночі?
  18.  Макет Землі – це  -

Молодці, добре орієнтуєтесь в космосі, тому ми можемо сміливо відправлятися в лабораторію.

Фізхвилинка «Космос»

Ми в ракету дружно сіли, (присідання)

І у космос полетіли, (рухи прямими руками)

Повз малі планети й зорі (стрибки з обертанням)

Летимо, як метеори, (біг на місці)

Обігнали ми комету,(стрибки)

Повернулись на комету(відновлення дихання)

А тут вже нас чекає старший лаборант.

Доброго дня, діти. Я старший лаборант космічної лабораторії. Сьогодні я працюю над створенням макету космічного транспорту. Ви бажаєте попрацювати зі мною? Тоді запрошую зайняти місця, відповідно до кольору вашого беджику. І перше, що ми повинні зробити – це креслення макету космічного транспорту.

Слуховий та зоровий диктант «Креслення макету космічного транспорту»

(Сидячи за столами, відповідно до кольору свого бейджика, діти виконують завдання за схемами по типу слухового диктанту: 2 клітинки вгору, 2 вниз   і т.інш. Після виконання у дітей повинна вийти комічний корабель, ракета, лунохід. Діти  з високим рівнем виконують завдання за запропонованою схемою на корточці. )

http://www.cofe.ru/images/pictures/read-ka/puzzle/5/page.gif 

 

 

 

http://www.cofe.ru/images/pictures/read-ka/puzzle/5/page.gif 

 

 

 

 

 

 

Завдання з лінійкою «Вимірювання відстані польоту»

Зараз ми повинні виміряти, яку відстань пролетить майбутня ракета чи корабель, креслення макету яких ми виконали.

Розв’язання прикладів «Кількість космонавтів»

Тепер нам необхідно визначити кількість космонавтів, які зможуть розміститися у пасажирському відсіку.

Ребуси з грамоти «Назва транспорту»

Кожна ракета чи космічний корабель, які були відправлені в космос мали завжди свою назву, «імя», тому я  звертаюсь до вас з проханням: допомогти відгадати шифр - назви космічного транспорту.

1       2        3    4       5                                  5 –а, 1- з, 4 –к, 2-і, 3 -р

 

 

 

 

 

 

Тепер прошу прочитати назви, які отримають ваші макети і провести звуковий аналіз, поділити слова на склади і виділити наголошений звук.

Звуковий аналіз

Поки старший лаборант перевірить виконані завдання, розсортирує їх, я запрошую вас на космічну розминку

Космічна розминка(логічні завдання)

  • 1.Хто зробить більше кроків космонавт високого росту чи низького?
  • 2.На сніданок космонавтам подали варене та жарене яйце, де жовток більше?
  • 3. Космічна курка важить на одній нозі 2 кг, скільки вона буде важить на двох ногах?
  • 4. Для досліду космонавт узяв 1кг вати та 1кг цвяхів, що буде важче?
  • 5. Уяви, що ти капітан космічного корабля. На кораблі 5 борт - інженерів, кожному з них по 25 років. Курс на Марс. Швидкість корабля — 45 кілометрів на годину. Скільки років капітану?
  • 6. Летіли космічні супутники: один попереду, два позаду, два попереду, один позаду, один між двома і троє вряд. Скільки супутників?
  • 7. Космонавт  їде у вагоні і йому сниться, що він сидить на підлозі, а дошки летять у безодню. Чоловік лишився на одній дошці, що йому треба зробити, аби не впасти.
  • 8.

Етюди «Інопланетянин»

А тепер створимо атмосферу космосу ( звучить відповідна музика) і уявимо, яких мешканців космосу  могли зустріти космонавти.

(під музику діти створюють етюди)

Я готова продовжити з вами працювати. В нашій лабораторії відкривається виставка малюнків космічного транспорту і я пропоную вам прийняти в ній участь. Ви бажаєте? Тоді  я вас запрошую присісти. Підготуємо руки до роботи.

Пальчикові гра:

1, 2, 3, 4, 5, ( з’єднуємо пальці по черзі)

Космос почнемо вивчать, ( зжимаємо і розжимаємо пальці)

В небі сонце і планети, ( руки вгору, ворушимо пальцями)

Ясні зорі і комети. (стукаємо кулаками)

Малювання по бажанню

В лабораторії вже почала свою роботу комісія по вибору найкращих малюнків. Пропоную представити і розповісти про свій малюнок.

Що ж нам вже настав час повертатися додому, дякуємо вам за цікаву роботу, маємо надію, що зуміли допомогти.

 

docx
Додано
29 жовтня
Переглядів
50
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку