Конспект заняття
для дітей старшої групи
«Космічна лабораторія»
Мета:
Матеріал: зірочки – бейджики синього, червоного, жовтого кольорів, велика зірка, картки – завдання, малюнки космічного транспорту, лінійки, прості та кольорові олівці, папір.
Хід:
(діти стоять по колу, вихователь заздалегідь надів на дітей бейджики – зірочки для різнорівневих завдань)
Діти, сьогодні до нас завітали гості, привітаймось з ними:
Доброго ранку, доброго дня,
Бажаємо присутнім здоров’я, добра!
Діти, а ви бували коли - небудь у лабораторії. А що таке, на вашу думку лабораторія? ( Місце, де проводять спостереження, досліди, експерименти, вимірювання, обчислення).
Чи проводили ви колись або ми в групі досліди, експерименти, вимірювання, спостереження? Які?
А сьогодні я вас хочу запросити в незвичайну лабораторію, в космічну. Перепусткою до лабораторії будуть ваші бейджики. Але перед цим, давайте згадаємо все, що ми знаємо про космос.
(Сидячи по – турецькі на килимку, діти передають м’яч )
Молодці, добре орієнтуєтесь в космосі, тому ми можемо сміливо відправлятися в лабораторію.
Фізхвилинка «Космос»
Ми в ракету дружно сіли, (присідання)
І у космос полетіли, (рухи прямими руками)
Повз малі планети й зорі (стрибки з обертанням)
Летимо, як метеори, (біг на місці)
Обігнали ми комету,(стрибки)
Повернулись на комету(відновлення дихання)
А тут вже нас чекає старший лаборант.
Доброго дня, діти. Я старший лаборант космічної лабораторії. Сьогодні я працюю над створенням макету космічного транспорту. Ви бажаєте попрацювати зі мною? Тоді запрошую зайняти місця, відповідно до кольору вашого беджику. І перше, що ми повинні зробити – це креслення макету космічного транспорту.
Слуховий та зоровий диктант «Креслення макету космічного транспорту»
(Сидячи за столами, відповідно до кольору свого бейджика, діти виконують завдання за схемами по типу слухового диктанту: 2 клітинки вгору, 2 вниз і т.інш. Після виконання у дітей повинна вийти комічний корабель, ракета, лунохід. Діти з високим рівнем виконують завдання за запропонованою схемою на корточці. )
Завдання з лінійкою «Вимірювання відстані польоту»
Зараз ми повинні виміряти, яку відстань пролетить майбутня ракета чи корабель, креслення макету яких ми виконали.
Розв’язання прикладів «Кількість космонавтів»
Тепер нам необхідно визначити кількість космонавтів, які зможуть розміститися у пасажирському відсіку.
Ребуси з грамоти «Назва транспорту»
Кожна ракета чи космічний корабель, які були відправлені в космос мали завжди свою назву, «ім’я», тому я звертаюсь до вас з проханням: допомогти відгадати шифр - назви космічного транспорту.
1 2 3 4 5 5 –а, 1- з, 4 –к, 2-і, 3 -р
|
|
|
|
|
Тепер прошу прочитати назви, які отримають ваші макети і провести звуковий аналіз, поділити слова на склади і виділити наголошений звук.
Звуковий аналіз
Поки старший лаборант перевірить виконані завдання, розсортирує їх, я запрошую вас на космічну розминку
Космічна розминка(логічні завдання)
Етюди «Інопланетянин»
А тепер створимо атмосферу космосу ( звучить відповідна музика) і уявимо, яких мешканців космосу могли зустріти космонавти.
(під музику діти створюють етюди)
Я готова продовжити з вами працювати. В нашій лабораторії відкривається виставка малюнків космічного транспорту і я пропоную вам прийняти в ній участь. Ви бажаєте? Тоді я вас запрошую присісти. Підготуємо руки до роботи.
Пальчикові гра:
1, 2, 3, 4, 5, ( з’єднуємо пальці по черзі)
Космос почнемо вивчать, ( зжимаємо і розжимаємо пальці)
В небі сонце і планети, ( руки вгору, ворушимо пальцями)
Ясні зорі і комети. (стукаємо кулаками)
Малювання по бажанню
В лабораторії вже почала свою роботу комісія по вибору найкращих малюнків. Пропоную представити і розповісти про свій малюнок.
Що ж нам вже настав час повертатися додому, дякуємо вам за цікаву роботу, маємо надію, що зуміли допомогти.