Науково-практичний семінар "Казка як засіб всебічного і гармонійного розвитку дітей дошкільного віку

Про матеріал
Науково-практичний семінар "Казка як засіб всебічного і гармонійного розвитку дітей дошкільного віку"
Перегляд файлу

 

 

 

Науково-практичний семінар

«Казка  як засіб всебічного

та гармонійного розвитку

дітей дошкільного віку»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

с.Багате

 квітень 2019

 

 

 

 

План проведення науково-практичного семінару

 

Дата проведення: ___квітня 2019 року

 

Місце проведення: Багатський ЗДО «Дюймовочка»

 

Категорія учасників:    завідуючі закладів дошкільної освіти

 

Тема:  «Казка  як засіб всебічного та гармонійного розвитку дітей дошкільного віку»

 

Мета: Розкрити значення використання казки, як  засобу всебічного та гармонійного розвитку  дитини дошкільного віку на прикладі використання  казок В.О. Сухомлинського. Познайомити з досвідом роботи Багатського ЗДО «Дюймовочка».

 

 

 

 

 

ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ СВЯТКОВОГО ЗАНЯТТЯ

 

ТЕМА: Мудра казка зазирає в душу (казки  В.Сухомлинського, як засіб всебічного та гармонійного розвитку дітей дошкільного віку)

Сонце посміхнися
Вийди із-за хмар
Гості в дитсадочку
Хай приймуть цей дар
 

 

Мета: Розкрити значення використання казки, як  засобу всебічного та гармонійного розвитку  дитини дошкільного віку на прикладі використання  казок В.О. Сухомлинського. Познайомити з досвідом роботи Багатського ЗДО «Дюймовочка».

 

 

Вихователь: Наше свято присвячене казці, але не народній  а авторській і сьогодні  автором є Василь Сухомлинський.

Твори Сухомлинського формують у дітей найголовніше - людяність. Вони вчать маленьких читачів відрізняти гарні вчинки від недобрих, бути чемними, поважати старших, захищати менших.

Як говорив Василь Сухомлинський "Казка - свіжий вітер, що роздмухує вогник дитячого мислення й мови. Казка невіддільна від краси, сприяє розвитку естетичних почуттів, без якого немислиме благородство душі, щира чуйність. Завдяки казці дитина пізнає світ не лише розумом, а й серцем."

 

Існує книг багато на землі.

Вони цікаві, мудрі, гарні.

Та кожен з нас, дорослий чи малий,

Всяк казочку читати полюбляє.

 

Казка - це світ чарівний та незвичний,

Казка - це диво, сповнене краси.

Поринуть в казку, це ж юо так цікаво,

Це справді свято, радість для душі.

 

Казка — чарівна країна!
Все в ній просто й зрозуміло,
Мова там для всіх єдина…
То ж простуй у казку сміло!

 

Люблять у казках терплячих,
Роботящих там цінують.
І наказують ледачих.
Доброту ж завжди шанують.

 

Ми казок багато знаєм.
У садочку їх ЧИТАЄМ
А тепер скажіть, будь ласка,
То яка буває КАЗКА?

 

Ну, звичайно, що яскрава,
Для дітей завжди ЦІКАВА.
Йде вона в міста і в села
Чарівна, сумна й ВЕСЕЛА.

 

І страшна, а всі події,
Закликають нас до ДІЇ.
Але людям всім на диво
Казка завжди СПРАВЕДЛИВА!

 

Казка різною буває,
Та завжди чомусь НАВЧАЄ:
Бути добрим і чутливим,
Роботящим і СМІЛИВИМ.

 

Вчить слабкіших захищати,
Завжди руку ПОДАВАТИ.
Наполегливо іти
До великої МЕТИ.

 

Та часу не марнувати,
А завжди ПЕРЕМАГАТИ.
Казка — видумка, та в ній
Ти мораль знайти ЗУМІЙ.

 

Казка вчить, як треба жити,
І любов у серці мати.
Доброту завжди творити,
На чуже не зазіхати.

 

Чесним і хоробрим бути,
Шлях пройти, усе здолати.
І про слабших не забути,
Та в біді допомагати.

 

Мудрість в казочці — основа,
Всіх вона навчає жити.
Казка просто пречудова,
Вчить людей добро творити

 

Ну, а хто казки читає —
Мудрість добре розуміє.
Він в житті перемагає,
Бо знайти свій шлях уміє.

 

Не  можем без казки

у світі ми жити,

Бо казка нас вчить,

як потрібно дружити,

Як зло подолати,

як хитрих провчити,

Як добрих і чуйних

й сміливих любити.

 

Казка - вигадка всяк знає,

Але казка - дивина.

В ній усе не так буває

І потібна нам вона!

Нас вона навчає жити

І поради нам дає.

Все в ній вміє говорити

І у казці - правда є.

 

До роботи нас привчає

І гостинності нас вчить.

Той, хто казочки читає,

Потім добре буде жить.

Бо умітиме радіти

І сміятись в добрий час.

Вмітиме добро творити.

Казка мудрим робить нас.

 

Пісня про казку

 

    В. Сухомлинський писав прекрасні твори для дітей, впроваджував гуманістичні аспекти в дитяче виховання. Його творчість викликає у дітей і батьків інтерес до казок, які виховують морально-етичні якості.

    Величезне значення мають думки В.О. Сухомлинського щодо виховного значення казок у житті дітей. Саме казка, на його думку, задовольняє жадобу дитячого пізнання тв. Інтерес до навколишнього. Чарівний і дивовижний, веселий і життєстверджуючий світ казок входить у душу кожної людини з дитинства, засіваючи її першими зернами добра, краси й справедливості. Жоден із жанрів літератури не користується у дітей такою популярністю, як казка. Справа в тому, що у казці все реально і все можливо, а крім того, казка завжди закінчується хеппі-ендом.
     Ми хочемо запропонувати вам  його твори, до яких жодна дитина не залишиться байдужою.

 

Казок чимало є на світі

Веселих і сумних

Питання поляга лиш в тому,

Чи можна жить без них.

Казка стукає у двері,

Привітаємо її,

І що б нам не говорили

Ми впізнаємо її.

 

 

Теарталізація казки "Ледача подушка"

 

Маленькій Яринці треба рано-рано вставати, до дитячого садка йти. А не хочеться, ой, як не хочеться! Увечері й питає Яринка дідуся:

— Дідусю, чого вранці вставати не хочеться? Навчіть мене так спати, щоб хотілося уставати і йти у садочок.

— Це подушка в тебе ледача, — каже дідусь.

- А що ж їй зробити, щоб не була така ледача?

— Ото саме тоді, як вставати не хочеться, візьми її, винеси на свіже повітря і добряче вибий — вона й не буде ледача...

     Ще ні світ ні зоря, а треьа збиратися в садочок. Не хочеться вставати Ярийні, але ж треба подушку провчити, лінощі з неї вибити!

   Схопилась Яринка, швиденько одяглася, взяла подушку, винесла на подвір'я, поклала на лавку — та кулачками її, кулачками. Вернулась до хати, поклала подушку на ліжко — й умиватися.

   Кішка на дереві нявчить. За вікном вітерець гуде. І дідусь у вуса усміхається.

 

Вихователь: А для наших гостей є сюрприз. Ми хочемо дізнатися, яка у вас була сьогодні подушка та з яким настроєм ви сьогодні прокинулись (роздаються лекала подушок, а гості повинні домалювати який настрій мала їхня подушка).

 

Танок з подушками

 

Вихователь:  А зараз до вашої уваги казка "Зайчик і горобина"

 

Театралізація казки "Зайчик і горобина"

 

    Засипало снігом землю. Нема чого їсти зайчикові. Побачив зайчик червоні ягоди на горобині. Бігає навколо дерева, а ягоди — високо. Просить зайчик: «Дай мені, горобино, одне гроно ягідок».

   А горобина й каже: «Попроси вітра, він і відірве».
   Попросив зайчик вітра. Прилетів вітер, гойдає, трусить горобину. Відірвалося гроно червоних ягід, упало на сніг. їсть зайчик ягоди, дякує вітрові.

Вихователь:   Ця казка нас навчає - Щоб нам добре всім було- несіть в душі своїй тепло.

 

 Вправи на звуковимову

 

Горобина підростала
Деревцем стала
Листячко тріпотіло
Ніжно шепотіло.

 

Ша, ша, ша — співає душа.
Ша, ша, ша — ми ловимо лоша.
Шу, шу, шу — я приклад запишу.
Шу, шу, шу — я шапку ношу

 

Зайчик бігав снігами
Сніг скрипів під ногами

 

Са, са, са — у кімнаті оса.
Си, си, си — сито понеси.

За, за, за — іде коза.
Зи, зи, зи — отримати призи.
Зи, зи, зи — козенята у кози.

 

Що гуділо, та шуміло

Та в садочок прилетіло?
-Як шумить вітер? (спочатку сильно, а потім тихо)

 

Вихователь: Знайте істину просту-несіть у серці доброту. (гостям роздаються пам`ятки про звуковимову).

 

Вихователь : Пропонуємо вам подивитися театралізацію казки "фіалка і бджілка"

 

Театралізація казки "Фіалка і бджілка"

 

Подружили бджілка і фіалка. Фіалка в полі дивилась на світ своїм радісним фіолетовим оком. А бджілка жила у вулику. Багато разів на день прилітала бджілка до фіалки — брала пилок і нектар. Раділа фіалка своїй подрузі.

Та ось прилетіла бджілка, дивиться, а фіалка закрила свою квітку, схилила журливо голівку.

— Чому це ти, фіалко, зажурилася, чому квітку свою закрила? — питає бджілка.

— Ой, лети, бджілко, додому, бо негода наближається. Буде великий дощ.
Прилетіла бджілка додому. І справді, пішов дощ.

 

Вихователь: Ця казка нам розповідає про те, що на доброму серці світ тримається.

Вихователь: Дітки, а що у нас буває після дощу? (гостям роздаються прикмети про дощ)

 

Вихователь: До вашої уваги казка "лялька під дощем"

 

Театралізація казки "Лялька під дощем"

 

   Зіна вкладалася спати. А надворі почалася гроза. Гримів грім, з-за Дніпра насувались чорні хмари. По залізному даху зашумів дощ.

   Блиснула блискавка, на мить стало ясно, як удень. Зіна побачила: на подвір'ї стоять калюжі води, йде дощ. Ой горе, що ж це таке? — на лавці, під дощем, лежить її лялька Зоя.

   Вона забула Зою на лавці. Як же це трапилось? Як же вона не згадала про Зою, лягаючи спати, як же вона не подумала про неї, коли почалася гроза?
   Від цих думок Зіні стало важко, і вона заплакала. А ще важче було від думки про те, що на лавці лежить під холодним дощем її Зоя...

   Зіна встала з ліжка, тихо відкрила двері, побігла на подвір'я. Дощ миттю змочив її сорочечку. Вона підбігла до лавки, взяла Зою, пригорнула її до грудей.
  Коли Зіна відкрила двері, мама ввімкнула світло й широко відкритими від страху очима дивилась на порожнє ліжко.

  Побачивши Зіну з притуленою до дитячих грудей лялькою, мама перевела дух.
   Вона зняла рушник, витерла Зіну, переодягла в суху сорочечку. Давши рушник, сказала:
— Витри ж і Зою... Як же це ти її забула на лавці?

— Ніколи більше цього не буде, матусю...

 

Вихователь: Висновок  -Всі сили віддай, а друга з біди виручай!

 

Вихователь: Дітки простягніть ручки і подивіться скільки крапельок до нас не долетіло. Давайте порахуємо!

 

Пісня "Кап-кап"

 

 

ВИСНОВОК:  Роль казки у розвитку творчості наших вихованців багатофункціональна. В.О.Сухомлинський не лише розкрив високу мудрість і життєстверджуючий оптимізм казки, а й показав найраціональніші способи її використання у навчально-виховному процесі. Досвід Василя Олександровича позитивно оцінили педагоги різних країн.   Сьогодні можна з упевненістю сказати, що досвід Василя Олександровича надзвичайно вражає… Живши у досить давні роки від сьогодення, він уже запровадив те, що досить актуальне на даний час.

Ми в нашому садочку постійно використовуємо казки для …. І це не тільки казки Василя Сухомлинського, а й народні казки… адже творчість українського народу є невичерпним джерелом мудрості, добра, любові, які ми, педагоги, можемо використовувати для виховання і розвитку дітей.

Учасникам семінару роздаються  буклети.

docx
Пов’язані теми
Дошкільна освіта, Сценарії
Додано
29 жовтня
Переглядів
56
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку