Відповідальний громадянин починається з досвіду громадянської дії, досвіду активної участі в розв'язанні суспільних проблем. Однією з форм набуття такого досвіду для учнів є робота в МАН (Мала академія наук Украни). Саме така робота розвиває творчі здібності, підтримує обдарованих учнів, формує творчу особистість на основі нахилів, інтересів, амбіцій.
Сформовані види діяльності спонукають учнів до роботи над розвитком власного інтелекту, культурного і морального рівня не лише в процесі навчання, але й у подальшому житті, сприяють формуванню активної життєвої позиції. Відпрацьовано Алгоритм освітнього супроводу учнів - членів МАН, ща дає в останні роки позитивні результати.
За експертними оцінками, найбільш успішними на ринку праці в найближчій перспективі будуть фахівці, які вміють навчатися впродовж життя, критично мислити, ставити цілі та досягати їх, працювати в команді, спілкуватися в багатокультурному середовищі та володіти іншими сучасними вміннями (НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ РЕФОРМУВАННЯ СЕРЕДНЬОЇ ШКОЛИ.2016).
Актуальність діяльнісного підходу полягає в тому, що учні навчаються і діють у мікросоціальному середовищі, отримують практичні навички, мають можливість перевірити теоретичні надбання на практиці, учнівські соціально – екологічні проекти є одним з ефективних методів формування соціальних цінностей підростаючої особистості
Втілення діяльнісного підходу у вивченні географії зумовлено парадигмою особистісно-орієнтованого навчання, а особистість реалізує та перевіряє себе лише в діяльності. Сформовані види діяльності спонукають учнів до роботи над розвитком власного інтелекту, культурного і морального рівня не лише в процесі навчання, але й у подальшому житті, сприяють формуванню активної життєвої позиції
Відповідальний громадянин починається з досвіду громадянської дії, досвіду активної участі в розв’язанні суспільних проблем. Однією з форм набуття такого досвіду для учнів є робота в МАН (Мала академія наук Украни). Саме така робота розвиває творчі здібності, підтримує обдарованих учнів, формує творчу особистість на основі нахилів, інтересів, амбіцій.
3. Спеціальне авторизоване анкетування під час проведення діагностичних робіт на початку навчального року.4. Створення відповідних (неформальних) умов під час організації і проведення І етапу Всеукраїнської олімпіади з географії і економіки. 5. Запрошення всім учням реалізувати себе, свої амбіції, свій творчий потенціал в науково – дослідній роботі в МАН.
Написання науково – дослідної роботи як надійний шлях пізнання кожним старшокласником своїх творчих можливостей, розвитку інтелектуальних здібностей. Обов’язкові консультації з вчителями – предметниками ШМО з природничих дисциплін зі спеціалістами КЗ ЗОЦТКУМ.8. Захист науково–дослідних робіт – урочиста і святкова подія для кожного учасника конкурсу, що повинно стати цікавим і корисним для всіх присутніх.
Якщо ви навчаєте обдарованих дітей: Не вихваляйте кращого учня. Не вирізняйте обдаровану дитину за індивідуальні успіхи, краще заохочуйте спільні заняття з іншими дітьми. Не приділяйте забагато уваги навчанню з елементами змагання. Обдарована дитина найчастіше ставатиме переможцем, що може призвести до виникнення неприязні до неї з боку решти учнів. Не перетворюйте обдаровану дитину на «вундеркінда». Недоречне акцентування на її винятковості спричиняє, роздратованість, ревнощі друзів, однокласників. Зловмисне прилюдне приниження унікальних здібностей теж неприпустиме. Пам'ятайте, що здебільшого обдаровані діти погано сприймають усілякі регламентовані заняття, що повторюються.
Учні – члени шкільної МАН у своїх роботах орієнтуються на дослідження місцевих проблем і шляхів їх можливого вирішення. Актуальність і необхідність вибраних тем для дослідження прослідковуються в виборі більшістю учнів питань для розробки і захисту соціально значимих проектів протягом навчального року.
{CEA51 B5 D-9854-426 F-AA8 E-7 A72 C3104 CE0}№ Рік Тема дослідження. ПІБ учня, клас. Місце 1.2012 Автомобільні дорожні шляхи Запорізької областіІванюк МаринаІV місце2.2013 Геоекологічна ситуація Заводського району міста Запоріжжя. Звягінцев БогданІІІ місце3.2014 Вплив балки Маркусової на мікроклімат Заводського району міста Запоріжжя. Звягінцев БогданІІ місце4.2015 Мікроклімат прибережної зони р. Дніпра Заводського району м. Запоріжжя і можливості використання його потенціалу. Большакова Ан.ІV місце5.2015 Вплив геохімічного складу ливневих стоків на стан і властивості води р. Дніпро в акваторії Заводського району. Кацай ЗлатаІV місце6.2015 Депопуляція населення Заводського району. Причини й шляхи вирішення. Карнаух АнтонІV місце7.2016 Географія екологічних проблем Заводського району міста Запоріжжя. Обруч КрістінаІV місце8.2016 Особливості соціальної сфери як чинники рівня і якості життя громади Заводського району. Оголь КаринаІІІ місце9.2017 Кліматично – рекреаційний потенціал балки МаркусовоїОголь КаринаІ місце10. 2018 Біокліматична оцінка комфортності території Заводського району Близнюкова Марія ІІІ місце11. «Атлантида» Дніпра. (Чи зможе Дніпро знову стати справжньою річкою?) Кулеба АртемІV місце12. Гідроекологічна небезпека Осокорової затоки. Шкуро Дар’яІ місце
Слід відзначити, що випускники, які займалися науково-дослідницькою діяльністю, продовжують навчання в вищих навчальних закладах за спеціальностями, що так чи інакше були пов’язані з тематикою або напрямом шкільних проектів.{CEA51 B5 D-9854-426 F-AA8 E-7 A72 C3104 CE0}№ ПІБ випускника. Тема закінченого дослідження - проекту. Спеціальність, факультет у ВНЗ, Іванюк Марина2012 р. – Автомобільні шляхи Запорізької області. Проблеми і шляхи вирішення. Придніпровська державна академія будівництва та архітектури. Архітектура та містобудування 2. Звягінцев Богдан2013р. – Геоекологічна ситуація Заводського району м. Запоріжжя.2014р. – Вплив балки Маркусової на формування мікроклімату Заводського району м. Запоріжжя. Запорізька державна інженерна академія. Факультет будівництва та цивільної інженерії. 3. Большакова Анастасія2015р. – Мікроклімат північної прибережної зони р. Дніпро району і можливості використання його потенціалу. Запорізький національний університет. Економіко – правничий коледж.4. Обруч Крістіна2016р. – Географія соціально – екологічних проблем Заводського району. Запорізький національний університет. Екологія, охорона навколишнього cередовища та збалансоване природокористування 5. Карнаух Антон2015р. – Депопуляція населення Заводського району. Запорізький національний університет. Біологічний факультет.
Динамічні зміни умов життя, розбудова інформаційного суспільства та утвердження дослідницько-інноваційного типу його розвитку, переосмислення ціннісних орієнтирів і стратегій людського буття зумовлюють необхідність перемін в освітній системі як провідного чинника соціально-культурного відтворення, успішної життєдіяльності людини, її подальшого вдосконалення, самореалізації впродовж життя.