Конспект заняття з формування елементарних математичних уявлень "У пошуках інопланетян"

Про матеріал
Конспект заняття для дітей середнього дошкільного віку з використанням інноваційних педагогічних технологій: "Палички Кюізенера" , "Блоки Дьєнеша".
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект

заняття з формування елементарних математичних уявлень

«У пошуках інопланетян»

 

 

 

 

 

 

 

                                                  Підготувала вихователь

                                                 Саприкіна А.С.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кривий Ріг

2020

 

 

 

Тема. У пошуках інопланетян

Програмовий зміст: продовжувати вчити дітей співвідносити число і цифру; рахувати в прямому та зворотньому порядку в межах 5. Закріплювати кількісну лічбу в межах 5. Закріпити знання дітей про площинні геометричні фігури, назви кольорів та їх відтінків (синій, блакитний, червоний, рожевий, фіолетовий, оранжевий). Закріплювати навички розміщення предметів (вгорі, внизу, зліва, справа, між). Розвивати вміння дітей рахувати за допомогою різних аналізаторів (зорового, дотикового). Формувати уміння слухати і виконувати завдання за вказівкою вихователя. Розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення. Виховувати взаємодопомогу, відповідальність за свої вчинки, свідоме ставлення до інших людей.

Матеріали: демонстраційні: два обручі, площинні геометричні фігури, презентація, зображення ракети;

                        роздавальний: геометричні фігури для складання ракети, блоки Дьєнеша, палички Кюїзенера, математичні пазли, мішечки з ґудзиками.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ХІД ЗАНЯТТЯ

Вихователь. Діти, доброго ранку! Я дуже рада вас всіх бачити. Давайте привітаємось і з нашими гостями:

Доброго ранку! Яскравого світла,

Побільше емоцій, усмішок, привітів,

Удачі побільше, побільше тепла!

Доброго ранку і гарного дня!

Звучить звук поліцейської сирени.

Виходить поліцейський, віддає лист вихователю.

Поліцейський. Отримали лист ми сьогодні незвичний,

Такий от момент у нас історичний!

Прибульці у нас допомоги просили,

Дітей вони всіх малих загубили!

Космічні пірати їх вкрали усіх,

Й не чути на Місяці радісний сміх!

Вихователь. Діти, поліцейському потрібна наша допомога. Разом ми швидше всіх знайдемо. Як ви думаєте, ми зможемо йому допомогти? Для цього нам необхідно вирушити у Космос. А на чому можна полетіти в Космос?  (На ракеті). Давайте побудуємо ракету.

Д/г «Побудуй ракету».

Діти бачать на екрані ракету з геометричних фігур; визначають, з яких геометричних фігур вона складається, рахують їх; відраховують на столах необхідну кількість фігур і будують власні ракети.

Вихователь. Ракети побудували, але чи можна всім летіти на Місяць? У нас з вами надзвичайно важлива справа, то якими мають бути космонавти? (Розумними, добрими, здоровими тощо). Правильно, а ще нам необхідно взяти багато їжі, тому що ми не знаємо як довго буде тривати наша подорож. Як у справжніх космонавтів, ми візьмемо із собою спеціальну космічну їжу. Їжа космонавтів має дуже незвичний для нас вигляд: вона вся знаходиться у спеціальних коробочках, тюбиках, щоб у стані невагомості можна було зручно поїсти.

Д/г «Збери необхідні коробки»

Діти отримують різні «коробочки» (блоки Дьєнеша), їм необхідно в I відсік (обруч) покласти ті коробки, що мають червоний колір, в II – тільки круглі «коробочки», а в III – коробки, що мають обидві ці ознаки.

Вихователь. Треба вже поспішати до нашого космічного корабля. Віднесемо туди наші коробки, але для цього побудуємо сходинки, так як наші ракети вийшли досить високими.

Робота з паличками Кюїзенера:

  1. Побудуйте сходинки до ракети від найбільшої до найменшої.
  2. Скільки всього сходинок? Порахуйте в прямому і зворотньому порядку.
  3. Якого кольору найвища сходинка? Найнижча?
  4. Якого кольору 4,3,2 сходинка?
  5. Знайдіть паличку, яка коротша за жовту, але довша за блакитну?
  6. Якого кольору паличка, що знаходиться зліва від червоної? Справа від рожевої?

Вихователь. Тепер у добру путь. Рахуємо: 5,4,3,2,1!

На екрані з’являється відео запуску ракети.

Зображення Місяця.

Фізхвилинка

Ми на Місяць прилетіли,  (покружляли)

На зручний майданчик сіли.  (присіли)

У скафандри одяглися, («пружинка»)

І гуляти подалися.  (крокуємо на місці)

Як незвично нам ходити, (піднятися навшпиньки)

Так і хочеться злетіти. («моторчики»)

Тут, на Місяці, в 5 раз (стрибки на місці)

Легші стали ми ураз. (оплески)

 

Вихователь. Ми прибули на Місяць, але не зрозуміло кого ж саме шукати! Який вигляд мають ці діти-інопланетяни? Щоб нам було легше, я пропоную вам скласти фоторобот цих маленьких прибульців, тоді ми дізнаємося як вони виглядають. Для цього необхідно зібрати пазли.

 

Д/г «Математичні пазли»

Діти отримують розрізні картинки з цифрами від 1 до 5. Необхідно розставити цифри в правильному порядку, тоді діти отримають зображення прибульців.

Вихователь. Тепер нам зрозуміло кого шукати. Подивіться, а що це за дивні конверти? Може в них є підказки? Давайте обережно, не відкриваючи його, тільки пальчиками спробуємо дізнатися, що там таке.

Д/г «Чарівні конверти»

Діти беруть по одному конверту і навпомацки визначають скільки там предметів заховано, називають і показують відповідну цифру.

Вихователь. І в мене є конверт, але в ньому лише різні геометричні фігури. Ось  точно так ж картина. Мабуть, за цими фігурами і сховалися маленькі прибульці.

Д/г «Де заховались прибульці?»

Дітям за вказівками вихователя необхідно відшукати геометричну фігуру, назвати її, її ознаки (велика – маленька, колір). Якщо відповідь правильна, то на екрані один за одним з’являються маленькі прибульці.

  • Яка фігура знаходиться у верхньому лівому куті?
  • У верхньому правому куті?
  • У нижньому правому куті?
  • У нижньому лівому куті?
  • Між блакитним трикутником і червоним кругом?
  • Зліва від синього квадрата?
  • Справа від рожевого круга?

На екрані по черзі з’являються всі інопланетяни

Вихователь. Діти, як ви думаєте, чому сталася така біда на Місяці? Як треба поводити себе дітям і на Місяці, і на Землі, щоб ніколи не губилися діти? (Гуляти тільки поруч з батьками, не тікати від них, тримати за руку). Давайте всім нагадаємо правило, яке має пам’ятати кожна дитина:

Щоб не сталося біди,

Пам’ятай ти правила прості:

Міцніше за руку ти  маму тримай,
Гав не рахуй і не відставай.

Вихователь. Ось і знайшли ми всіх маленьких інопланетян. Ви були всі хоробрими, кмітливими як і всі космонавти, як всі поліцейські. Пригадайте, як вам сьогодні вдалося розшукати інопланетян? Яке завдання вам сподобалось найбільше? Яке завдання було найскладнішим?

 

 

 

 

 

docx
Додано
3 жовтня 2021
Переглядів
783
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку