Заняття з розвитку мовлення "Подорож до зимового лісу" (дошкільний вік)

Про матеріал
Заняття з розвитку мовлення для дітей дошкільного віку з використанням ейдетичних прийомів. (молодша група)
Перегляд файлу

Розвиток мовлення

Тема: Подорож до зимового лісу.

Мета:

навчальна:  ознайомити з назвами диких тварин, продовжувати вчити відгадувати загадки , користуватися тактильними табличками, вживати іменники, прикметники;

розвиваюча: розвивати  мовленнєву компетентність (увагу, пам'ять, мислення), ейдетичні здібності., фонематичний слух;

корекційна: удосконалювати мовні навички, долати моторні труднощі при вимові пропонованого матеріалу, нормалізовувати темп і ритм мовлення, збільшувати словниковий запас та сприяти дотриманню граматичної структури мовлення;                                                                                                                                              

виховна:  виховувати бережливе ставлення до мешканців лісу, дружні відносини, бажання допомагати.

Обладнання: іграшки: зайчик, білочка, ведмедик, тактильні таблички, муляжі дерев, горішки, грибочки, мед,  морквинка, картинки диких звірів.

Хід заняття

І. Організаційний момент.

 Вчитель: Діти, доброго ранку. До нас сьогодні завітало багато гостей, тому, ми як доброзичливі господарі повинні що зробити? Правильно. Привітатися. Доброго ранку.
А зараз я пропоную вам стати в коло і привітатися один з одним.

Вправа «Привітання»

Дружать в нашій групі

Хлопчики й дівчатка (дві долоньки до купи)

Дружать в нас на ручках

Пальчики-малята (беруться за руки)

Дружать іграшки і я

Дружить група наша вся.

 

Загадка про зиму

Кружляє ніжно білий пух,
Міняє зайчик свій кожух,
Вдягає лиска рукавички,
Співають весело синички,
Ведмідь в барлозі вже дріма,
Яка пора скажіть? … (Зима)

З’являється дівчинка-Зима і приносить з собою подарунок - ялинку, на якій  на прищепках прикріплені артикуляційні вправи

Артикуляційна гімнастика

Вправа з тактильними табличками

Вчитель підводить дітей до думки, що подорожувати будемо до казкового лісу

 

ІІ. Основна частина

Вчитель: Ми сьогодні з вами вирушимо до казкового, зимового лісу.  У лісі живуть дуже багато диких тварин і птахів, тому візьмемо для них подарунки, адже тварини взимку потребують нашої допомоги. В лісі ми не шумимо, поводимо себе чемно, щоб не злякати птахів і тваринок, які взимку сплять.

Фізкульхвилинка «Ми по лісі йшли, йшли…»

Ми по лісу йшли, йшли, грибочок знайшли,

Нахилились, зірвали і в кошик поклали.

По городі йшли, йшли, морквинку знайшли.

Нахилились, зірвали і в кошик поклали..

Ми полісі йшли,йшли,медок знайшли.

 Потягнулись, дістали, і в кошик поклали….

 

Дихальна вправа «Сніжинка»

Ви, сніжиночки, летіть

Нам доріжку покажіть.

На килимку виставлена декорація зимового лісу. Під кожною ялинкою заховалися звірі (зайчик - під ялинкою, білочка – біля дупла, ведмідь – у барлозі)

Довгі вуха, куций хвіст

Невеличкий сам на зріст.

На городі побував

І капустку попсував. (Зайчик)

Опис зайчика.

Зайчик який? (маленький, прудкий, сіренький) А ще полюбляє моркву та капусту.

(діти вибирають дарунок для зайчика)

 

Вчитель: Подивіться, яке дерево і в ньому будинок. Хто може тут жити? (білочка)

Білочка яка? (маленька, руденька, прудка)

Оберем гостинець для білочки (горішок)

Білочка пропонує нам пограти

Гра «Чого не стало»

Вчитель: Ой, подивіться, що це за пагорб серед лісу. Тут, мабуть, хтось живе. Може краще не будить цього звіра?

Не боїться він морозу

Цілу зиму спить в барлозі.

Влітку любить мед, ожину,

Смачну ягідку малину. (ведмідь)

(у барлозі спить ведмідь, який полюбляє мед та лісові ягоди)

Гра «У ведмедя у бору»

У ведмедя у бору

Смачну ягідку беру.

А ведмідь сидить,

І на нас ричить.

Гра на розвиток фонематичного слуху «Яка коробочка звучить?»

Вчитель: А ще в лісі живе дуже багато інших тварин.

Розповідь демонструється показом картинок.

ІІІ. Підсумок

Нам час повертатися до дитячого садочка. Наша прогулянка до лісу завершилася.

За хорошу роботу діти отримують смайлики

doc
Додано
5 жовтня 2021
Переглядів
622
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку