У роботі запропоновані партитури українських народних пісеньок у перекладі для шумового оркестру, інтонації яких учні першого року вивчення предмета "Музична грамота та практичне музикування" мають засвоїти. Саме в ігровій формі учні початкових класів засвоюють матеріал, адже здобуття точного інтонування на початковому етапі музичного виховання має велике значення. Аранжування виконано з урахуванням наявності ритмічних та мелодичних інструментів різних за тембром, звучанням та способом звуковидобування (трикутник, ложки, бубон, бубонці, маракаси, румба, металофон, барабан).
Основна мета – розвиток активного образно - смислового слуху в процесі дитячої музичної творчості.
ПЕРЕДМОВА
Пріоритетним напрямком мистецької освіти XXI століття визначається розроблення нових технологій реалізації змісту освіти.
На сучасному етапі розвитку початкової музичної освіти актуальним є переосмислення сутності предмета “Сольфеджіо” як навчальної дисципліни та його навчально-виховних задач. Тому у 2019 році Державним науково-методичним центром змісту культурно-мистецької освіти було схвалено Типову навчальну програму з навчальної дисципліни “МУЗИЧНА ГРАМОТА ТА ПРАКТИЧНЕ МУЗИКУВАННЯ” елементарного підрівня мистецької освіти.
Дана програма трактується як комплексна дисципліна, яка забезпечує вивчення основ музично-теоретичних дисциплін (музична грамота, сольфеджіо, слухання музики, ритміки, аналізу музичних форм) через практичне музикування, що сприяє розвитку музичного мислення учнів, розкриттю їх творчого потенціалу.
Практичне музикування можна здійснювати за допомогою гри у шумовому оркестрі.
Гра у шумовому оркестрі допомагає активізувати сприйняття музичних творів, уміння слідкувати за ходом розвитку музики, фіксувати момент вступу того чи іншого інструмента і т.д.
Основна мета – розвиток активного образно - смислового слуху в процесі дитячої музичної творчості.
У роботі запропоновані партитури українських народних пісеньок у перекладі для шумового оркестру, інтонації яких учні першого року вивчення предмета мають засвоїти. Саме в ігровій формі учні початкових класів засвоюють матеріал, адже здобуття точного інтонування на початковому етапі музичного виховання має велике значення. Аранжування виконано з урахуванням наявності ритмічних та мелодичних інструментів різних за тембром, звучанням та способом звуковидобування (трикутник, ложки, бубон, бубонці, маракаси, румба, металофон, барабан).
Перш ніж перейти до вивчення гри пісеньок у шумовому оркестрі слід виконати мовні вправи. Мовні вправи (виголошення імен, назви дерев, квіток, забавлянок, чотиривіршів) дозволяють учням орієнтуватися у співвідношенні звуків по тривалостях і застосовувати набуті навички гри на інструментах.