Методичні рекомендації до застосування технології "Щоденні 3" на уроках математики. Презентацію можна використати для ознайомлення студентів спеціальності Початкова освіта з педагогічною технологією "Щоденні 3"
Педагогічна технологія«Щоденні 3»Викладач Фахового коледжу «Універсум» Київського університету імені Бориса Грінченка Мащакевич Ліана Анатоліївна
Номер слайду 2
Щоденні 3 (Daily 3) – педагогічна технологія навчання математики. Що таке «Щоденні 3»?
Номер слайду 3
Педагогічна технологія навчання математики, яку розробили Гейл Боші та Джоан Мозер, вчительки початкових класів м. Сієтл США. Ця технологія ґрунтується на діяльнісному підході і включає в себе три види діяльності:
Номер слайду 4
Мета цієї технології: зацікавити учнів, зробити навчання математики цікавішим, доступнішим для них. Одна з головних умов — це надання можливості учневі самостійно обирати певний вид завдань. Свобода вибору завжди подобається дітям, адже кому захочеться виконувати завдання, нав’язані кимось іншим? А ще дітям імпонує те, що вони можуть контролювати своє навчання. Це навчає самостійності у власних діях, наполегливості та відповідальності за отриманий результат. Мета та завдання «Щоденні 3»
Номер слайду 5
Ця діяльність залучає дітей до математичних ігор як самостійних, так і з партнерамиспонукає брати участь у діяльності та розв’язуванні проблем, використовуючи інструменти для лічби чи ігрові матеріали
Номер слайду 6
Організаційна система Daіly 3 передбачає різноманітні види діяльності математика самостійно, математика з другом, математика письмово та сприяє активізації навчальної діяльності школярів, підвищенню їхньої мотивації до самостійної роботи, прищепленню інтересу до предмета.
Номер слайду 7
Математика самостійно Учень чи учениця самостійно закріплюють вивчені математичні поняття за допомогою дій з різними предметами. Тобто відбувається кінестетична практика в формі математичних ігор чи практичних робіт. Завдання «Математика самостійно» спрямовані на закріплення вивчених математичних понять і засновані на діяльності з маніпулятивними предметами. Ця діяльність залучає дітей до математичних ігор, а також спонукає використовувати інструменти для лічби чи ігрові матеріали.
Номер слайду 8
Математика разом з другом Учні в парі закріплюють вивчені математичні поняття за допомогою дій з різними предметами. Відбувається кінестетична практика у формі математичних ігор чи практичних робіт. Цей вид діяльності вводиться лише тоді, коли діти впевнено виконують інші види діяльності. Для цієї діяльності діти вже повинні вміти обирати партнера. Завдяки «Математиці разом з другом» діти вчаться комунікувати один з одним. У процесі цієї роботи учні працюють у парі, виконуючи різні завдання, які готує для них учитель, відпрацьовують математичні навички. Правила : Вибирайте матеріали швидко і спокійно. Під час роботи залишайтеся на одному місці. Починайте працювати одразу. Працюйте увесь відведений час. Повертайте матеріал у відповідне місце. Дотримуйтеся правил поведінки. Розвивайте витривалість.
Номер слайду 9
Учні письмово виконують різні математичні завдання. Математика письмово Важливим моментом є те, що учень самостійно вибирає математичні активності, з якими він має бажання працювати. Ця діяльність стосується занурення в кінестетичну практику і залучає дітей до математичних ігор, спонукає брати участь у діяльності й вирішенні проблем, використовуючи інструменти для лічби чи ігрові матеріали.
Номер слайду 10
Кожен вид діяльності виконують протягом 10 хв: математика самостійно, математика з другом математика письмово. Під час роботи за цією технологією має бути умовний сигнал, за яким учні починають та закінчують свою роботу. Це може бути дзвіночок, свисток (але не різкий), мелодія на смартфоні вчителя, «чарівне слово» (наприклад: «Сімсалабім!», «Абракадабра!»), віршовані рядочки (наприклад: «Ґаву не спіймай, роботу починай!», «Ґаву не спіймай, роботу завершай!») та інші. Якщо ви придумаєте умовний сигнал разом з дітьми — це буде ще цікавіше. Ця робота дуже захоплює школярів. Вона розвиває швидкість та логічність мислення, маніпулятивні навички. Учитель має звертати увагу на те, які саме ігри найбільше подобаються учням, і вже під їхні вподобання обирати та готувати наступні завдання.
Номер слайду 11
Роботі за технологією «Щоденні 3» передує певна підготовча робота, зокрема: покажіть і поясніть, де і як зберігаються матеріали; змоделюйте, як обирати, правильно користуватися та повертати обрані матеріали на місце; разом з учнями попрактикуйтеся обирати, використовувати та повертати матеріали на місце.
Номер слайду 12
Математика письмово. Це час, коли учні виконують математичні завдання письмово. Учитель готує необхідні завдання. Вони можуть стосуватися і вивченої на уроці теми, і тем, що вивчалися раніше. Математика письмово дає змогу відпрацьовувати вміння самостійно, зосереджено та наполегливо працювати.
Номер слайду 13
Математичне письмо, як і інші види діяльності, потребує певних правил, за якими працюватимуть діти. Розпочинають працювати одразу. Під час роботи залишаються на одному місці. Працюють увесь відведений час. Дотримують правил поведінки. Працюють у тиші.
Номер слайду 14
Математика з другом. Цю діяльність вводять лише тоді, коли діти опанували математику самостійно та математику письмово. Важливим тут є вміння обрати партнера для діяльності. До правил можна додати «Камінь, ножиці, папір» для визначення правил роботі в парі з другом.
Номер слайду 15
Для «Щоденних 3» у класі можна облаштувати спеціальний куточок, де будуть розміщені назви діяльностей та назви або спеціальні позначення математичних ігор та вправ, аби учням було легше здійснювати вибір. Наприкінці роботи вчитель має поцікавитися в учнів, як справи, чи хотіли б вони щось змінити, що не вдалося і чому, що вдалося найкраще, що було найскладнішим, що хотіли б виконати ще раз та ін.
Номер слайду 16
Алгоритм проведення «Щоденних 3» І етап. Базовий міні-урок «Вибираємо та прибираємо матеріали». Діти вчаться самостійно вибирати та повертати матеріали для математичних ігор і вправ. ІІ етап. Запуск діяльності. Щоб запустити «Щоденні 3», необхідно використати «10 кроків до самостійності» для математики самостійно. Можна запропонувати учням заповнити бланк самооцінювання. ІІІ етап. Практикування діяльності щодня як під час уроку, так і впродовж дня. ІV етап. Коли діти вже знають, що таке «Математика самостійно», і вміють виконувати цю діяльність, починайте вводити «Математику письмово» та «Математику разом з другом».
Номер слайду 17
1 клас за підручником Листопад Н. П. Математика самостійно»(с.95) 1. Діти читають завдання мовчки.2. Розглядають картинки.3. Аналізують та порівнюють картинки.4. Читають правило.5. Знову розглядають картинки,читають підписи під ними.6. Роблять висновки.
Номер слайду 18
«Математика з другом»(с.96)1. Діти працюють у парах.2. Читають разом з другом завдання.3. Розподіляють завдання між собою,як вважають за потрібне.4. Виконують завдання(вимірюють довжину відрізка та записують відповідь у різних величинах).5. Аналізують виконане завдання.
Номер слайду 19
«Математика письмово» ( с.95)1. Діти мовчки читають завдання.2. Вчитель зачитує завдання на весь клас.3. Аналіз виконання завдання(розподіл роботи на етапи).4. Діти виконують завдання у зошиті(розкладають числа на розрядні доданки).5. Перевірка завдання усім класом.
Номер слайду 20
2 клас за підручником Листопад Н. П.1. Діти читають завдання мовчки.2. Розглядають схеми.3. Аналізують та порівнюють схеми.4. Складають вирази за ними.5. Обчислюють значення виразів.6. Роблять висновки.«Математика самостійно»(с.61)
Номер слайду 21
«Математика з другом»(с.30)1. Діти працюють у парах.2. Читають разом з другом завдання.3. Розподіляють завдання між собою,як вважають за потрібне.4. Виконують завдання(вимірюють довжину ключа та болта, порівнюють їх значення).5. Аналізують виконане завдання.
Номер слайду 22
«Математика письмово»(с.55)1. Діти мовчки читають завдання.2. Вчитель зачитує завдання на весь клас.3. Аналіз виконання завдання(розподіл роботи на етапи).4. Діти виконують завдання у зошиті(записують вирази і обчислюють їх значення).5. Перевіврка завдання усім класом.
Номер слайду 23
«Математика з другом»«Математика самостійно»2 клас за підручником Скворцової, С. О., Онопрієнко О. В.