Мета цієї технології: зацікавити учнів, зробити навчання математики цікавішим, доступнішим для них. Одна з головних умов — це надання можливості учневі самостійно обирати певний вид завдань. Свобода вибору завжди подобається дітям, адже кому захочеться виконувати завдання, нав’язані кимось іншим? А ще дітям імпонує те, що вони можуть контролювати своє навчання. Це навчає самостійності у власних діях, наполегливості та відповідальності за отриманий результат. Мета та завдання «Щоденні 3»
Математика самостійно Учень чи учениця самостійно закріплюють вивчені математичні поняття за допомогою дій з різними предметами. Тобто відбувається кінестетична практика в формі математичних ігор чи практичних робіт. Завдання «Математика самостійно» спрямовані на закріплення вивчених математичних понять і засновані на діяльності з маніпулятивними предметами. Ця діяльність залучає дітей до математичних ігор, а також спонукає використовувати інструменти для лічби чи ігрові матеріали.
Математика разом з другом Учні в парі закріплюють вивчені математичні поняття за допомогою дій з різними предметами. Відбувається кінестетична практика у формі математичних ігор чи практичних робіт. Цей вид діяльності вводиться лише тоді, коли діти впевнено виконують інші види діяльності. Для цієї діяльності діти вже повинні вміти обирати партнера. Завдяки «Математиці разом з другом» діти вчаться комунікувати один з одним. У процесі цієї роботи учні працюють у парі, виконуючи різні завдання, які готує для них учитель, відпрацьовують математичні навички. Правила : Вибирайте матеріали швидко і спокійно. Під час роботи залишайтеся на одному місці. Починайте працювати одразу. Працюйте увесь відведений час. Повертайте матеріал у відповідне місце. Дотримуйтеся правил поведінки. Розвивайте витривалість.
Учні письмово виконують різні математичні завдання. Математика письмово Важливим моментом є те, що учень самостійно вибирає математичні активності, з якими він має бажання працювати. Ця діяльність стосується занурення в кінестетичну практику і залучає дітей до математичних ігор, спонукає брати участь у діяльності й вирішенні проблем, використовуючи інструменти для лічби чи ігрові матеріали.
Кожен вид діяльності виконують протягом 10 хв: математика самостійно, математика з другом математика письмово. Під час роботи за цією технологією має бути умовний сигнал, за яким учні починають та закінчують свою роботу. Це може бути дзвіночок, свисток (але не різкий), мелодія на смартфоні вчителя, «чарівне слово» (наприклад: «Сімсалабім!», «Абракадабра!»), віршовані рядочки (наприклад: «Ґаву не спіймай, роботу починай!», «Ґаву не спіймай, роботу завершай!») та інші. Якщо ви придумаєте умовний сигнал разом з дітьми — це буде ще цікавіше. Ця робота дуже захоплює школярів. Вона розвиває швидкість та логічність мислення, маніпулятивні навички. Учитель має звертати увагу на те, які саме ігри найбільше подобаються учням, і вже під їхні вподобання обирати та готувати наступні завдання.
Роботі за технологією «Щоденні 3» передує певна підготовча робота, зокрема: покажіть і поясніть, де і як зберігаються матеріали; змоделюйте, як обирати, правильно користуватися та повертати обрані матеріали на місце; разом з учнями попрактикуйтеся обирати, використовувати та повертати матеріали на місце.
Математика письмово. Це час, коли учні виконують математичні завдання письмово. Учитель готує необхідні завдання. Вони можуть стосуватися і вивченої на уроці теми, і тем, що вивчалися раніше. Математика письмово дає змогу відпрацьовувати вміння самостійно, зосереджено та наполегливо працювати.
Для «Щоденних 3» у класі можна облаштувати спеціальний куточок, де будуть розміщені назви діяльностей та назви або спеціальні позначення математичних ігор та вправ, аби учням було легше здійснювати вибір. Наприкінці роботи вчитель має поцікавитися в учнів, як справи, чи хотіли б вони щось змінити, що не вдалося і чому, що вдалося найкраще, що було найскладнішим, що хотіли б виконати ще раз та ін.
Алгоритм проведення «Щоденних 3» І етап. Базовий міні-урок «Вибираємо та прибираємо матеріали». Діти вчаться самостійно вибирати та повертати матеріали для математичних ігор і вправ. ІІ етап. Запуск діяльності. Щоб запустити «Щоденні 3», необхідно використати «10 кроків до самостійності» для математики самостійно. Можна запропонувати учням заповнити бланк самооцінювання. ІІІ етап. Практикування діяльності щодня як під час уроку, так і впродовж дня. ІV етап. Коли діти вже знають, що таке «Математика самостійно», і вміють виконувати цю діяльність, починайте вводити «Математику письмово» та «Математику разом з другом».
Використані Інтернетресурсиhttps://naurok.com.ua/post/schodenni-3-tehnologiya-dlya-rozvitku-matematichnih-navichok-uchnivhttps://lib.imzo.gov.ua/wa-data/public/site/books/Pidruchnuk-1kl-2018-pdf/07_Matematyka_1kl/1kl_matematyka.pdfhttps://lib.imzo.gov.ua/yelektronn-vers-pdruchnikv/2-klas/7-matematika-2-klas/matematika-pdruchnik-dlya-2-klasu-zakladv-zagalno-seredno-osvti--listopad-n-p/https://lib.imzo.gov.ua/yelektronn-vers-pdruchnikv/2-klas/7-matematika-2-klas/matematika-pdruchnik-dlya-2-klasu-zakladv-zagalno-seredno-osvti--skvortsova-s-o-onoprnko-o-v-/