система взаємовідносин, які відбуваються в процесі певної спільної діяльності;спосіб взаємодії і взаємин, організованих на принципах рівності, добровільності та доповнюваності всіх її учасників;спосіб взаємовідносин, за яких зберігаються права кожної із сторін, чітко узгоджені і злагоджені дії учасників спільної справи, що ґрунтуються на засадах взаємовигоди та рівноправності. Термін «партнерство» переважно визначається як: Педагогіка партнерства це: напрям педагогіки, що включає систему методів і прийомів виховання і навчання на засадах спілкування, взаємодії та співпраці чітко визначена система взаємовідносин всіх учасників освітнього процесу (учнів, батьків, вчителів)
Педагогіка партнерства ґрунтується на таких принципах:повага до особистості;доброзичливість і позитивне ставлення;довіра у відносинах;діалог – взаємодія – взаємоповага;розподілене лідерство (проактивність, право вибору та відповідальність за нього, горизонтальність зв’язків);принципи соціального партнерства (рівність сторін, добровільність прийняття зобов’язань, обов’язковість виконання домовленостей)
В умовах партнерського навчання кожен учень може:розвинути здібності критичного мислення й незалежного висловлювання; розкривають перед ним нові горизонти пізнання; розвивати спроможність приймати самостійні рішення; оволодівати необхідними навичками з базових та профільних предметів; навчитись радіти навчанню й поважати освіту; розвивати свій емоційний інтелект та самосвідомість; отримати необхідну індивідуальну підтримку; зберегти і зміцнити моральне, фізичне і психічне здоров’я.
Методи технології партнерства, які заохочують виражати думки учнів:активні та інтерактивні технології,організація дослідної роботи,стимулювання самоосвітньої діяльності учнів,метод проєктів,діалогічні методи,стимулювання висловлювання власних думок,створення проблемних ситуацій; методи самооцінки і взаємоперевірки
«10 заповідей партнерства»Легко входити в контакт із дітьми. Зацікавлювати нестандартними ситуаціями, рольовими іграми, проблемними запитаннями. Вислуховувати відповіді та особисту думку дітей уважно, зацікавлено. Доброзичливо відноситись до учнів. Стримувати свої емоції. Вміти керувати емоціями своїми та учнів. Добре володіти програмовим матеріалом. Вільно володіти мовою спілкування. Виявляти зацікавленість до висловлювань учнів. Тактовно підтримувати бесіду в межах обговорюваної теми.
Педагогіка партнерства важлива і незамінна з огляду на те, що: По-перше, сприяє створенню атмосфери, у якій найкраще розкривається потенціал кожного учня, формується його ініціативність і креативність. А це – один із ключових активів сучасного світу. По-друге, партнерство задовольняє потребу в значимості й приналежності та зменшує рівень стресу, що, зрештою, допомагає працювати ефективніше. По-третє, такий формат стосунків найкраще готує молодих людей до професійної діяльності й ролі активного громадянина у відкритому світі.