Презентація пережити карантин

Про матеріал
Психологи рекомендують Не думати і не говорити постійно про коронавірус і загалом про проблеми. Скарга послаблює імунну систему людини. Якщо вас щось турбує, спробуйте це візуалізувати на папері, а потім порвіть це. Існує поняття «соціальне зараження», коли люди накручують один одного в розмові, тож говорити про коронавірус довго не варто. Намагайтесь стримувати всіх, хто починає втягувати вас у свої страхи: це теж інфекція для ваших емоцій. Якщо діти через карантин залишаються вдома, складіть список ігор і важливих справ, які можуть замінити сидіння біля телевізора і комп'ютера. Доручіть місію – допомогти родині. Ви отримали чудовий привід перейти на більш здорове харчування. Прибираємо солодощі, кетчуп, печиво, соки. Швидкі вуглеводи дають приплив енергії, які дитина не може використати в обмеженому просторі. І взагалі солодке послаблює організм, створює ідеальне середовище для інфекцій і грибків. Не біжіть до супермаркетів робити додаткові запаси їжі. Ви наражаєтеся на ажіотажну «битву» в магазині, у якій немає необхідності. Кілька хвилин приділяйте щодня концентрації на чомусь дуже приємному: красивих кольорах, спогадах, місцях ваших подорожей. Займайтесь фізкультурою. Віруси бояться сильних і позитивних людей. Пам'ятайте: ми вже багато чого пережили, і ці труднощі теж пройдуть. Життя – це постійні зміни, стабільність перетворює людину на лінивця. Нові проблеми додають активності, з’являються нові можливості і рішення.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Пережити карантин: 5 порад для вчителів

Номер слайду 2

1. Подбати про інформаційну гігієнуІнтернет дає нам дуже багато інформації, але чи завжди вона правдива? Така пекуча тема як коронавірус очікувано стала причиною появи сотень фейків, які активно розлетілися фейсбуком. На жаль, багато хто їм вірить, як результат – люди панікують. А до чого призводить паніка? До пустих полиць у магазині, сварок із рідними та колегами, зайвих нервувань та депресій. То ж що робити? Довіряти лише перевіреним джерелам, а ще краще – науковим. Не розповсюджуйте неперевірену інформацію, адже може виявитися, що ви підтримуєте фейки. А це не просто погано, це ще й шкодить вашій репутації як педагога! І ще неодмінно дозуйте інформацію. Не варто цілодобово сидіти у фейсбуці та перечитувати геть усі новини. Офіційної статистики чи коментарів від уповноважених осіб цілком достатньо. До речі, розібратися з новинами та зрозуміти, де ж фейк, а де правда, цілком реально.

Номер слайду 3

2. Працювати. Мабуть, ви чули від знайомих та друзів, що вони вже втомилися від карантину та просто не знають куди себе подіти? І це тільки другий тиждень! Справді, карантин аж ніяк не відпустка, і якщо людина зараз вимушено не працює, то така реакція є цілком нормальною. Тож радіймо дистанційному навчанню! Так, той факт, що вчитель має організувати дистанційну взаємодію з учнями та колегами, навчитися працювати з новими інтернет-ресурсами та займатися самоосвітою є величезним позитивом! Педагоги зайняті, а отже їм ніколи сумувати, піддаватися паніці та впадати у депресію.

Номер слайду 4

3. Проводити час із родиною. Звісно, їхати до родичів у сусіднє місто не варто. Але ж ми все одно лишаємося зі своєю родиною і з дітьми. Звісно, коли працюєш дистанційно, необхідно організувати час таким чином, щоб встигнути і поспілкуватися, і зробити все, що запланував. Утім, педагогам не звикати до таких ситуацій, чи не так? А ті люди, які щоденно справляються із цілим класом, точно впораються і зі своїми дітьми! Можна, наприклад, створити перелік справ, які має зробити дитина, дібрати кілька цікавих ігор тощо. А вже ввечері вся родина зможе поспілкуватися.

Номер слайду 5

4. Почати стежити за своїм здоров'ям. Наприклад, правильно харчуватися. Виключте з раціону шкідливі продукти, наприклад, солодке, ковбаси та соуси. Вживайте більше овочів та фруктів, не нехтуйте вітамінними комплексами. Так, вони не врятують від коронавірусу (хоча і такі «новини» траплялися), але однозначно покращать самопочуття та настрій. А коли вчитель у доброму гуморі, то й учні засвоюють знання краще!А ще почніть займатися спортом. Просто вдома. Навіть звичайна зарядка покращить настрій, а якщо знайти на ютубі відео зі вправами від професійних тренерів – взагалі чудово! Зрештою, зумбою можна займатися і у квартирі. А от недостатня активність під час карантину здатна погіршити наше самопочуття: як фізичне, так і психологічне, а це призведе до зниження імунітету. 

Номер слайду 6

5. Медитувати або концентруватися на чомусь приємному. Негативу зараз не просто багато, а надзвичайно багато. Тож варто відгороджуватися від нього самому та вчити учнів, особливо це стосується одинадцятикласників, які і так переживали через ЗНО, а теперь ще переживають через ЗНО під час карантину. А вчителі переймаються тим, як у таких умовах встигнути підготувати учнів до зовнішнього незалежного оцінювання. Тож заспокйтеся! Просто сядьте зручно, заплющіть очі та уявіть щось приємне. Те, що подобається особисто вам. Квіти, струмок, аромат парфумів, ліс, улюблене місце на природі тощо. Дозвольте собі відчути насолоду від споглядання улюблених речей, глибоко вдихніть та з посмішкою йдіть далі! 

Номер слайду 7

Психологічна підтримка дітей в умовах карантину і не тільки

Номер слайду 8

Чому на час карантину необхідно ретельніше стежити за станом дітей? Експерти​ попереджають про глобану кризу: багато у кого можуть виникнути проблеми з психічним здоров'ям через пандемію коронавірусу. Соціальна ізоляція, самотність, тривога про здоров'я, стрес, економічний занепад – ідеальні умови для прогресування тривожності, депресії, а також зростання проблемної поведінки: алкоголізму, наркоманії, цькування в інтернеті та потягу до азартних ігор. Світова статистика демонструє, що рівень домашнього насилля після запровадження самоізоляції зріс. І це не дивно, адже кожна людина так чи інакше зіштовхується з тиском пандемії, результатом якої може бути проблемна поведінка: неконтрольована агресія або навіть насилля. В умовах спільної ізоляції сім’ї питання домашнього насилля є як ніколи актуальним. Карантинні заходи неабияк впливають на всіх, але діти є однією з найбільш психологічно уразливих груп. Якщо ж розглядати ситуацію загалом, Україна має невтішні ​показники​ дитячих самогубств (одні з найвищих у Європі). Тільки за 7 років кількість підліткових самогубств зросла майже у два рази, а на 100 тис. осіб припадає аж 22 самогубства! 

Номер слайду 9

Стежте за психологічним станом дітей:​ спостерігайте, проводьте опитування, робіть висновки. Найефективніший інструмент – кожного дня влаштовувати п’ятихвилинку рефлексії на початку уроку. Можна ставити такі запитання: Як ти себе почуваєш? Які емоції у тебе зараз? Оціни свій стан та настрій від 0 до 10, де 10 – дуже погано? Подібна рефлексія може проходити у вербальному форматі, а можна провести онлайн-опитування. Перевага онлайн-формату в швидкості, але, все ж, його вважають не кращим варіантом. У той час як «живе спілкування», навіть за допомогою аудіо або відеоплатформ, дозволяє вчителю вловити найменші нотки тривоги або брехні у голосі школяра. І, все ж, як підтримувати?​ Між підтримкою та допомогою є велика різниця. Частіше за все, психологічна підтримка – перманентний процес в довірливих стосунках, а допомога – це радше інструмент, що застосовується за необхідності. Діти не так часто звертаються за допомогою до вчителя у питанні психологічного стану, але підтримувати учнів усе ж необхідно. У пригоді стануть такі способи: 

Номер слайду 10

Стежте за психологічною атмосферою у класі та намагайтеся помічати найменші прояви булінгу або токсичності: жарти, смішки, злі коментарі тощо. Чудово допомагають підтримувати стабільний стан та позитивний настрій дихальні практики​, які можна проводити перед кожним уроком – вони чудово допомагають налаштуватися на роботу. Фізичні вправи​ не тільки поліпшують когнітивні здібності учнів, але й одночасно покращують їх настрій у довгостроковій перспективі. На час карантину можна влаштовувати спільну ранкову зарядку, користуючися відеозв’язком. Переконайтеся, що ваші учні сприймають вас як «якір», тобто ту дорослу людину, на яку можна покластися, до якої можна звернутися за підтримкою та порадою. Звичайно, це питання часу, якого потребує побудова довірливих стосунків, проте ніколи не буде зайвим просто зазначити: «Я поряд, мені важливо, я можу вислухати». Жоден дорослий не може на 100% захистити школярів від стресу. Тож єдиний вихід – це навчити дітей справлятися зі стресом у правильний спосіб, не замовчувати його, а навпаки – «виплескувати». Нижче наведені приклади дій, які діти можуть виконувати, коли відчувають стрес. Учителі можуть періодично застосовувати ці техніки, аби покращити загальний настрій класу. 

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
11 лютого 2021
Переглядів
414
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку