Піраміда , її елементи. Правильна піраміда. Вчитель математики Веселинівського ліцею. Демешина Т. А.
Номер слайду 2
Мета: навчальна – сформувати поняття піраміди, правильної піраміди, апофеми правильної піраміди, елементи піраміди; домогтися засвоєння властивостей правильної піраміди. Сформувати вміння розв'язувати задачі на знаходження елементів правильної піраміди. розвивальна – розвивати графічну культуру учнів, просторову уяву, розширювати знання математичної термінології. виховна – виховувати культуру математичної мови, зібраність, охайність, інтерес до математики. Тип уроку: урок засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.
Номер слайду 3
Повторення. Теорема про три перпендикуляри
Номер слайду 4
Номер слайду 5
Правильна піраміда
Номер слайду 6
- креслиться основа;- знаходиться проекція вершини на площину основи;вертикально проводиться висота; проводяться ребра. Алгоритм побудови правильної піраміди:
Номер слайду 7
Властивості правильної піраміди:1) усі бічні ребра правильної піраміди рівні;2) усі бічні грані правильної піраміди рівні рівнобедрені трикутники;3) усі апофеми правильної піраміди рівні між собою;4) двогранні кути при основі рівні;5) двогранні кути при бічних ребрах рівні;6) кожна точка висоти правильної піраміди рівновіддалена від всіх вершин основи;7) кожна точка висоти правильної піраміди рівновіддалена від усіх бічних граней. Піраміда у якої всі бічні грані є правильні трикутники називається тетраедром. Бічна поверхня піраміди складається з усіх бічних граней.
Номер слайду 8
Діагональний переріз піраміди Переріз піраміди, що проходить через два бічних ребра, що не належать одній грані, називають діагональним перерізом. Апофема - висота бічної грані правильної піраміди, проведена з її вершини. Зверніть увагу!Неправильні піраміди апофеми не мають.
Номер слайду 9
Переріз піраміди площиною, що проходить паралельно основі
Номер слайду 10
Розв’язування вправ
Номер слайду 11
Розв’язування вправ:
Номер слайду 12
Розв’язування вправ:
Номер слайду 13
Розв’язування вправ:
Номер слайду 14
Розв’язування вправ:
Номер слайду 15
Домашнє завдання: Опрацюйте §18 (ст. 159 - 160 (до площі поверхні). Виконайте завдання: №660, 664 та тест на платформі learning. Appshttps://learningapps.org/display?v=p5zzc6fqt19