28 січня о 18:00Вебінар: Як організувати ефективну роботу над помилками на уроках української мови

Презентація "PISA-2018 – індикатор стану загальної середньої освіти в Україні"

Про матеріал
Презентація до матеріалів семінару для вчителів природничого циклу «Програма міжнародного оцінювання учнів - PISA. Природничо-наукова грамотність». В матеріалі розкрито питання «PISA-2018 – індикатор стану загальної середньої освіти в Україні».
Зміст слайдів
Номер слайду 1

PISA-2018 – індикатор стану загальної середньої освіти в УкраїніГолуб Галина Михайлівна, учитель хімії, учитель-методист Куп’янської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №4 імені Героя Радянського Союзу М. Ф. Хімушина Куп’янської міської ради Харківської області

Номер слайду 2

Найпростіший спосіб порівняти результати PISA різних країн — це порівняти середні результати учнів кожної з країн за окремими освітніми галузями, тобто порівняти рівні сформованості читацької, математичної й природничо-наукової грамотності. Середня оцінка з читання серед країн ОЕСР становила 487 балів. Середня оцінка з математики та природничих наук становила 489 балів.

Номер слайду 3

Результатами міжнародного дослідження якості освіти {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Середня оцінка Країна для порівняння Країни, середня оцінка яких не відрізняється статистично значуще від оцінки країни, з якою вони порівнюються Читання555 Китай Сингапур466 Україна. Білорусь, Ізраїль, Люксембург, Туреччина, Греція. Математика591 Китай Сингапур453 Україна. Туреччина, Греція, Кіпр, Сербія. Природничі науки590 Китай 469 УкраїнаІсландія, Хорватія, Білорусь, Туреччина, Італія, Діапазон рейтингу України серед 80 країн становить: з читання 36-41; з математики 41-46; з природничих наук 35-42.

Номер слайду 4

Розрив між країнами ОЕСР з читання з найвищим результатом країн становить 89 (555-Китай та 466-Україна) з найнижчим результатом країн становить 215 (Філіпіни -340)з середнім результатом серед країн ОЕСР 21 Розрив між країнами ОЕСР з математики з найвищим результатом країн становить 138 (591-Китай та 453 Україна) з найнижчим результатом країн становить 53 (Перу та Боснія, Герцеговина, Коста-Рика, Йорданія, Грузія, Республіка Північна Македонія, Ліван - 400)з середнім результатом серед країн ОЕСР 36 Розрив між країнами ОЕСР з природничих наук з найвищим результатом країн становить 121 (590-Китай та 469 Україна) з найнижчим результатом країн та економік з природничих наук для України становить 133 (Домініканська Республіка-336)з середнім результатом серед країн ОЕСР 20 За даними ОЕСР, 30 балів відповідає одному року навчання в закладі загальної середньої освіти

Номер слайду 5

Стан сформованості читацької, математичної та природничонаукової грамотності українських учнів за результатами PISA-2018 Базовий рівень сформованості тієї чи ішої грамотності визначається як рівень мінімального оволодіння змістом певної предметної галузі й мінімальної сформованості умінь самостійно мислити. Навіть базового рівня сформованості читацької грамотності не досягли 25,9 % українських 15-річних підлітків, математичної - 36 %, природничонаукової - 26,4 %.

Номер слайду 6

Стан сформованості читацької грамотності Із читання українські підлітки продемонстрували вищі результати, ніж з інших галузей. 46,4 % досягли рівня 3 й вищих за шкалою сформованості читацької грамотності PISA.

Номер слайду 7

Аналіз результатів виконання завдань PISA із читання показав сильні сторони підлітків: можуть розпізнати основну ідею тексту, робити висновки; проводити порівняння й зіставлення інформації в тексті та інформації з поза тексту (з фонових знань). Менше 30 % учнів можуть упоратися із завданнями, де потрібно: розпізнати спорідненість інформації в кількох уривках тексту,інтегрувати зміст щоб визначити його основну ідею й призначення, знайти певну інформацію в тексті, якщо вона розпорошена в різних, несусідніх його частинах. критично мислити, розуміти відомі їм категорії в новому контексті, висувати припущення, критично оцінювати тексти. Менше 4 % українських підлітків володіють стійкими навичками докладного аналізу незнайомого тексту, у роботі з яким потрібно: висувати припущення, критично мислити, робити передбачення/

Номер слайду 8

Стан сформованості математичної грамотності У галузі математики рівня 3 й вищих за шкалою сформованості математичної грамотності PISA досягли тільки 37,9 % учнів/

Номер слайду 9

Аналіз виконання завдань із математики Учні розв’язують задачі: із цілими числами;відповідають на запитання, що стосуються відомих їм контекстів;ідентифікують очевидну інформацію й виконують процедури за чіткими інструкцій. Труднощі викликають завдання : на створення простих моделі й використання простих стратегій розв’язування;на аргументацію своїх дій;з використанням процентних співвідношень й дробами. Складними є завдання, із чітко описаними моделями складних конкретних ситуацій, або для виконання яких треба зробити певні припущення. Невеликий відсоток учнів (5 %) виконує завдання, де потрібно: розробити моделі складних ситуацій;показати вміння міркувати й аргументувати; узагальнювати й використовувати інформацію на основі власних досліджень у нових ситуаціях.

Номер слайду 10

2.4. Стан сформованості природничо-наукової грамотності 43,6 % українських учнів / студентів досягли рівня 3 й вищих за шкалою PISA.

Номер слайду 11

Підлітки здатні виконувати завдання, де потрібно скористатися помірними предметними знаннями, щоб ідентифікувати певні відомі явища або запропонувати їм прийнятні пояснення, запропонувати пояснення можуть лише в разі наявності певних підказок або допомоги. 14 % може працюватиз абстракціями, щоб запропонувати пояснення складніших чи менш відомих ситуацій, здатні обґрунтувати план експерименту, зробити відповідні висновки щодо не дуже складних наборів даних і не досить відомого контексту. Не більше 4 % учнів здатні використовувати абстрактні наукові ідеї,пояснювати незнайомі й складні явища, якісно інтерпретувати інформацію й робити прогнози, оцінювати альтернативні плани проведення експериментів, робити висновки щодо складних незнайомих явищ.

Номер слайду 12

Дослідження PISA Зв’язок успішності із читання, математики та природничо-наукових дисциплін із соціально-економічним статусом. Вплив освітнього середовища на результати учнів / студентів із читання, математики та природничо-наукових дисциплін. Добробут, ставлення до навчання та прагнення українських учнів. Ресурсне забезпечення освітнього процесу в Україні.

Номер слайду 13

ДЯКУЮЗА УВАГУ!

pptx
Додав(-ла)
Голуб Галина
Додано
9 листопада 2020
Переглядів
87
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку