Даний матеріал рекомендовано використовувати на уроці засвоєння нових знань з історії України у 9-му класі. В презентації вміщено мапи, документи, тестові завдання, самостійна робота з візуальними джерелами.
Цифровий ресурс допоможе учням 9-х класів краще засвоїти навчальний матеріал.
Самостійна робота(повторення домашнього завдання)1. Єдиною партією Наддніпрянської України, яка обстоювала ідею самостійності України, була: А. Українська соціал-демократична робітнича партія. Б. Українська народна партія. В. Товариство українських поступовців. Г. Революційна українська партія
5. Представників мовно-літературної та суспільно-політичної течії другої половини ХІХ ст. на Галичині, Буковині та Закарпатті, які виступали за національно-культурну та державно-політичну єдність із російським народом і російською державою, називали А. хлопомани Б. москвофіли В. народовці Г. радикали
6. Для представників якої суспільно-політичної течії другої половини ХІХ ст. були характерні такі погляди? «Ми не можемо більше китайським муром відділяти себе від наших братів, відкидаючи мовні, літературні, релігійні та етнічні зв’язки, що єднають нас з усім російським світом…» «Немає ніякого окремого українського народу, є єдина й неподільна російська народність від Карпат і до Камчатки, і є єдина російська мова…» «Якщо нам судилося потонути, то краще зробити це в російському морі, ніж у польському болоті…»А. москвофілів. Б. хлопоманів. В. народовців. Г. радикалів
8. Про кого з історичних діячів йде мова. А. Борис Грінченко. Б. Микола Міхновський. В. Володимир Винниченко «… Ініціатор створення Української народної партії, її лідер. Обстоював вимогу досягнення державної самостійності України. Саме від нього бере початок український самостійницький рух на Наддніпрянщині “Г. Симон Петлюра. А. Борис Грінченко. Б. Микола Міхновський. В. Володимир Винниченко
10. Про кого з історичних діячів йде мова« …Український державний, військовий та політичний діяч, публіцист, літературний і театральний критик. Організатор українських збройних сил. Член Генерального секретаріату Української Центральної Ради на посаді Генерального секретаря з військових справ (28 червня — 31 грудня 1917[3]). Головний отаман військ Української Народної Республіки (УНР) (з листопада 1918). Голова Директорії УНР (9 травня 1919 — 10 листопада 1920).»
РОБОТА В ГРУПАХ1-ша група- на основі тексту підручника визначте економічні причини революції 1905-1907рр. у російській революції.2-га група- на основі тексту підручника визначте соціальні причини революції 1905-1907рр. у російській революції.3-тя група- на основі тексту підручника визначте політичні причини революції 1905-1907рр. у російській революції.
Причини революціїЕкономічні:суперечливі процеси модернізації; нерозв’язаність аграрного питання; збереження поміщицьких землеволодінь; малоземелля селян. Політичні:самодержавна форма правління; відсутність демократичних прав і свобод; знищення будь-яких проявів волелюбності; знищення авторитету царату у зв’язку з поразкою в російсько-японській війні;поява політичних партій,розширення сфери посилення впливу на народні маси. Соціальні:існування станових привілеїв;жорстка експлуатація робітничого класу;тяжке становище народних мас;масове безробіття;тяжкий національний гніт.
Діяльність українських громад в І та ІІ Державних ДумахІ Державна Дума(27 квітня – 8 липня 1907р.)Склад: Поміщики — 24 чол.Інтеліґенція — 26 чол. Селяни — 42 чол. Робітники — 8 чол. Священики — 1 чол. Діяльність:• 45 депутатів об’єдналися в українську парламентську громаду;• мали друкований орган «Український вісник»;• голова громади — Ілля Шраг;• домагалися автономії України та українізації державного управління і освіти
ІІ Державна Дума(20 лютого – 3 червня 1907р.)Склад: Поміщики — 16 чол.Інтеліґенція — 17 чол. Селяни — 6 чол. Робітники — 59 чол. Священики — 4 чол. Діяльність:• 47 депутатів об’єдналися в українську парламентську громаду;• мали друкований орган «Ріднасправа — Вісті з Думи»;• домагалися автономії України,місцевого самоуправління, української мови в школах, суді і церкві
Наслідки революції 1905 – 1907 рр. Революція зазнала поразки, проте:• були скасовані викупні платежі, скоротилися напівфеодальні методи експлуатації селян і станові обмеження;• ;• ;• • я;• були скасовані викупні платежі, скоротилися напівфеодальні методи експлуатації селян і станові обмеженняпочалася аграрна реформаробітники отримали право створювати профспілки, проводити економічні страйки, підвищилася їхня заробітна плата, скоротився робочий деньреалізувалися громадянські свободи, була скасована попередня цензурабув створений двопалатний парламент, який обмежив законодавчі повноваження царяпроте головні питання революції не були розв’язані: суспільний лад і державний устрій не були змінені, панівні верстви зберегли владу у своїх руках