Виступ на методоб'єднанні "Прийом "кросингу"

Про матеріал

Педагогічний прийом «кросингу» полягає у створенні логічного ланцюжка пар зображень (пам'яток культури, портретів історичних діячів, карт, гербів, емблем, монет, паперових грошових знаків, символіки), що мають поєднуватись певним чином.

Завдання «кросингу» – розтлумачити, за яким критерієм поєднані логічні пари (встановити взаємозв'язок) та дати назву тематичному «кросингу» (слово чи словосполучення). Щоб розв'язати історичний кросинг, учням необхідно оперувати історичними фактами, володіти просторовою та хронологічною компетенціями, розпізнавати факти, події чи явища за візуальними історичними джерелами, розпізнавати історичних діячів, визначати причинно-наслідкові зв'язки між подіями та явищами, формулювати оцінки і версії історичного руху і розвитку.

Перегляд файлу

Виступ до методичного обєднання «Прийом «кросингу»

Традиційний підхід до викладання історії, коли учні виступають у ролі "об'єкта" навчання, які повинні засвоїти і відтворити матеріал, переданий їм вчителем - джерелом знань, не завжди гарантує  успішність формування поставлених завдань. Сучасним учням набагато цікавіше самим ставати активними співтворцями навчального процесу, коли учні та вчитель – рівноправні, рівнозначні суб’єкти навчальної діяльності, коли учні виявляються залученими до процесу пізнання, вони мають можливість розуміти і рефлектувати з приводу того, що  знають і думають. Таке навчання називають комунікативно-діалоговим або інтерактивним. Одним з інтерактивних прийомів навчання є «кросинг».

«Кросинг» з англійського перекладається як пересікання, перетин. Педагогічний прийом «кросингу» полягає у створенні логічного ланцюжка пар зображень (пам’яток культури, портретів історичних діячів, карт, гербів, емблем, монет, паперових грошових знаків, символіки), що мають поєднуватись таким чином: 1-2, 2-3, 3-4, 4-5, 5-6, 6-7, 7-8, 8-9. Центральний об'єкт може логічно поєднуватися ще й по горизонталі та вертикалі.

1

2

3

8

9

4

7

6

5

Завдання «кросингу» – розтлумачити, за яким критерієм поєднані логічні пари (встановити взаємозвязок) та дати назву тематичному «кросингу» (слово чи словосполучення).

Наприклад,

Орієнтовна відповідь:

Назва кросингу: Русь-Україна за Володимира Великого, або хрещення Русі-України.

1) Пам'ятник княгині Ользі, святому апостолу Андрію Первозваному та просвітителям Кирилу і Мефодію. Ольга – бабуся Володимира Великого, була християнкою. – 2) Великий князь Володимир Святославич (980-1015), приєднав нові території (волинян, хорватів), замінив родоплемінний поділ Київської Русі на територіальний – 3) Бажаючи спертися на авторитет окремих богів з різних земель держави, 980 р. князь створив пантеон язичницьких богів на чолі з Перуном – 4) В результаті «випробування віри» Володимир обрав візантійське (православне) християнство. (Зображений Софійський собор у Константинополі – головний храм Візантійської імперії). – 5) У 988 р. Володимир охрестився у Корсуні та одружився і з сестрою візантійського імператора – 6) Повернувшись до Києва, Володимир розпорядився «поскидати кумирів», та з’явитися киянам до Дніпра, де їх і було охрещено – 7) З 989 р. до 996 р. тривало будівництво Десятинної церкви – першої мурованої церкви Русі-України – 8) На фундаменті Десятинної церкви та на златниках та срібляниках Володимира зображений тризуб – 9) Кордони Київської Русі за часів, коли карбувались перші монети.

 «Кросинг» дозволяє активізувати творчу діяльність учнів різного рівня знань. Умінням розв’язати кросинг учень виявляє рівень розуміння теми, знання матеріалу, вміння виділяти головне та застосовувати здобуті знання для вирішення нового завдання. Щоб розв’язати історичний кросинг, учням необхідно оперувати історичними фактами, володіти просторовою та хронологічною компетенціями, розпізнавати факти, події чи явища за візуальними історичними джерелами, розпізнавати історичних діячів, визначати причинно-наслідкові зв’язки між подіями та явищами, формулювати оцінки і версії історичного руху і розвитку.

«Кросинг» у дидактиці — це ефективний прийом розвитку образності мислення; прийом технології критичного мислення; інструмент для синтезу й узагальнення інформації, а також для оцінювання навчальних досягнень учнів.

 «Кросинг» дозволяє активізувати творчу діяльність учнів різного рівня знань. Умінням розв’язати кросинг учень виявляє рівень розуміння теми, знання матеріалу, вміння виділяти головне та застосовувати здобуті знання для вирішення нового завдання. Щоб розв’язати історичний кросинг, учням необхідно оперувати історичними фактами, володіти просторовою та хронологічною компетенціями, розпізнавати факти, події чи явища за візуальними історичними джерелами, розпізнавати історичних діячів, визначати причинно-наслідкові зв’язки між подіями та явищами, формулювати оцінки і версії історичного руху і розвитку. Завдання створення власного «кросингу» сприятиме формуванню в учнів вміння самостійної пошукової, творчої діяльності, запуску механізмів самоосвіти й самоорганізації.

Протягом трьох років, працюючи у середній та старшій школі, я проводила уроки та виховні заходи з використанням прийому «кросинг». В результаті дійшла висновку, що можна виділити такі організаційні форми роботи із «кросингом»:

  1.               Індивідуальна форма: виконання домашнього завдання; на практичному занятті.
  2.               Групова або парна:
  •                 аналіз створеного вчителем кросингу;
  •                 конкурс творців кросингу за певною темою.
  1.               Виконання контрольного завдання:
  •                 визначення теми кросингу та його тлумачення;
  •                 корекція й удосконалення запропонованого кросингу.

Даний прийом включає елементи проблемного, пошукового методу навчання; сприяє інтеграції міжкурсових та міжпредметних звязків.

Використання прийому «кросингу» дозволяє зробити урок наочним, цікавим, інтерактивним, в ході якого учні набувають навичок критичного осмислення інформації, виділення головного та грамотної, логічної інтерпретації вивченого теоретичного матеріалу.

 

docx
Додано
12 квітня 2018
Переглядів
1746
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку