Презентація «Подолання особистісних бар’єрів учасників освітнього процесу як запорука їх психічного здоров’я»

Про матеріал
Матеріал містить детальне роз'яснення такого явища як бар'єри у спілкуванні та взаємодії серед учасників освітнього процесу. Наведено основні види та означені шляхи подолання розбіжностей між педагогами, батьками та здобувачами освіти. Окрім цього, запропоновано дослідження стилів педагогічного спілкування та поради щодо подолання психологічних бар’єрів педагогічних працівників.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Психолого-педагогічний семінар «Подолання особистісних бар’єрів учасників освітнього процесу як запорука їх психічного здоров’я»

Номер слайду 2

Психологічний бар’єр – це завжди певна перешкода на шляху до спрямованої психічної активності особи, що зумовлена як внутрішніми, так і зовнішніми особливостями досягнення нею мети діяльності, самопізнання чи самореалізації.

Номер слайду 3

Психологічні бар’єри, що виникають між педагогом та здобувачами освіти, об’єднують в чотири основні групи бар’єри, зумовлені особистісними та професійними характеристиками педагога; бар’єри, спричинені психологічними та фізичними особливостями учнів; бар’єри, детерміновані специфікою предмету взаємодії (навчального змісту); бар’єри, викликані несприятливими чинниками матеріального чи соціального середовищ, у котрих відбувається освітня взаємодія.

Номер слайду 4

Бар’єри, зумовлені особистісними та професійними характеристиками педагога формально-імперативне спілкування («ти повинен», категоричність вимог і т. ін.); повчально-менторський тон; неспроможність цілеспрямовано використовувати невербальні засоби спілкування; нечіткість усвідомлення власних цілей і функцій; відсутність почуття гумору; упередженість; висміювання або приниження особистості учня та його здобутків; страх перед учнівською чи батьківською аудиторією; страх педагогічної помилки; низький рівень культури чи особистісної та соціальної компетентностей; фонетичний бар’єр (невиразність, слова-паразити та ін.) тощо.

Номер слайду 5

Бар’єри, спричинені психологічними та фізичними особливостями учнів дезадаптованість; надмірний індивідуалізм чи конформізм, неспроможність працювати в команді; неадекватна (завищена чи занижена) самооцінка; ігнорування нормативних рамок креативними учнями; відсутність навичок саморегуляції й самоконтролю; низька комунікативна культура, використання жаргону, сленгу; низький інтелектуальний розвиток; нав’язлива поведінка або уникнення; негативні риси характеру (нестриманість, інтриганство, самозвеличення, брехливість, недовір’я, егоцентризм, нігілізм та ін.); інклюзивність; емоційне або фізичне виснаження.

Номер слайду 6

Бар’єри, детерміновані специфікою предмету взаємодії об’єктивна змістова складність матеріалу; надмірний обсяг (бар’єр перенасиченості); однотипна форма презентації матеріалу; несвоєчасність інформації; нелогічне структурування й подача інформації тощо

Номер слайду 7

Бар’єри, викликані несприятливими чинниками матеріального чи соціального середовищ, у котрих відбувається освітня взаємодія суперництво, змагальницьке спрямування взаємодії; остракізм як явище неприйняття чи ігнорування учня оточенням; відсутність ідентифікації з колективом; негативний мікроклімат у колективі; нав’язування ярликів; санітарно-гігієнічні умови (температурний режим, освітлення, чистота ін) тощо

Номер слайду 8

Подолання психологічних бар’єрів оволодіти вербальними та невербальними засобами впливу; вивчити техніки, стратегії та правила конструктивного спілкування (говорити мовою партнера, спілкуватися з позиції «рівних», приділяти увагу зворотному зв’язку, демонструвати спільність, ідентифікувати «Я» з іншим «Я» в загальне «Ми», застосовувати правила активного слухання й професійного етикету); дотримуватися правил спонукальної інформації (своєчасність інформації, уникнення інформаційної перенасиченості тощо); застосовувати техніки вирівнювання напруги в міжособистісній взаємодії (вербалізація емоційного стану, надання партнерові можливості виговоритися, уникнення слова «ні», розпочинання будь-якої відповіді зі слів «так», підкреслення продуктивності ідеї партнера тощо); Користуватися стратегіями створення емоційної ситуації впливу (самопрезентація, комплімент, увічливе прохання тощо); оперувати маніпулятивними техніками соціального впливу (принцип послідовності та норм обов’язку, взаємного обміну, завищеного першого прохання тощо); формувати авторитетність як чинник соціального впливу.

Номер слайду 9

Психологічні бар’єри, що виникають між педагогом та здобувачами освіти, значним чином детерміновані стилем педагогічного спілкування.

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Поради щодо подолання психологічних бар’єрів педагогічних працівників

Номер слайду 24

Поради щодо подолання психологічних бар’єрів педагогічних працівників

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Дякую за увагу

ppt
Пов’язані теми
Психологія, Презентації
Додано
12 грудня 2023
Переглядів
140
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку