Презентація "Похідна та її застосування"

Про матеріал
Презентація до уроку за темою "Похідна та її застосування". Основним завданням вчителя на уроці є створення умов, що дозволяють кожному учню розкрити свій творчий потенціал, пізнавальну активність, проявляти ініціативу і самостійність. Практична спрямованість уроку стимулює дослідницьку діяльність школярів, інтерактивні вправи «Мікрофон», «Контейнер», «Знайди пару», розв’язання завдань ЗНО, виконання задач економічного характеру підвищують інтерес до математики, своєї професії.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Презентація до відкритого заняття «Похідна та її застосування»Підготувала Козлова Г. В.

Номер слайду 2

Лист оцінювання

Номер слайду 3

Лише диференціальне числення дає можливість природознавству зображати математично не тільки стан, але і процес руху Фрідріх Енгельс. Архімед (287 – 212 до н. е.) - великий вчений. Першовідкривач багатьох фактів і методів математики і механіки, блискучий інженер. Архімед побудував дотичну до спіралі, що носить його ім'я.

Номер слайду 4

Більш загальним і важливим для розвитку диференціального числення був метод побудови дотичних Ферма. П'єр Ферма (1601 – 1665 рр.) – французький математик і юрист. У 1638 році П'єр Ферма, використовуючи алгебраїчні методи, сформулював необхідну умову існування в точці екстремуму. На сучасній мові вона звучить так: якщо похідна в точці дорівнює нулю або не існує, то в цій точці функція має екстремум.

Номер слайду 5

Ісаак Ньютон (1643-1727) – один з творців диференціального обчислення. Ньютон ввів поняття похідної, вивчаючи закони механіки, тим самим розкрив її механічний зміст. Лейбніц Готфрід Фрідріх (1646 – 1716) – великий німецький учений, філософ, математик, фізик, юрист, мовознавець, Лейбніц прийшов до поняття похідної, вирішуючи задачу проведення дотичної до довільної лінії, пояснивши цим її геометричний зміст

Номер слайду 6

Лагранж, Жозеф (1736-1813), французький математик і механік. Термін «похідна» вперше зустрічається у француза Луї Арбогаста. Цим терміном став користуватися Лагранж, який і ввів позначення у' і f '(x). Поняття похідної зустрічається також у Р. Декарта (1596-1650), французького математика Ж. Роберваля (1602-1675), англійського вченого Д. Грегорі (1638-1675), в роботах В. Барроу (1630-1677). Великий внесок у вивчення диференціального числення внесли Лопиталь (1661-1704), Бернуллі (1744-1807), Гаусс (1777-1855), Коші (1789-1857).

Номер слайду 7

Тезаурус теми. Приріст аргументу;Приріст функції;Означення похідної;Диференціювання;Січна;Дотична;Геометричний зміст похідної;Кутовий коефіцієнт дотичної;Тангенс кута нахилу дотичної;Рівняння дотичної до графіку функції в точці х0;Фізичний зміст похідної;Швидкість;Прискорення;Економічний зміст похідної;Таблиця похідних елементарних функцій;Правила диференціювання;Критичні точки;Точки екстремуму;Екстремуми функції;Необхідна і достатня умова сталості функції;Необхідна умова існування екстремуму;Достатні умови існування екстремуму;Найбільше або найменше значення функції;Дослідження функції.

Номер слайду 8

Картка з друкованою основою

Номер слайду 9

Вправа «Контейнер»Необхідно вказати номера правильно записаних формул і серед них вибрати ті, що виражають правила диференціювання.

Номер слайду 10

Вправа «Знайди пару»

Номер слайду 11

Структурно-логічна схема

Номер слайду 12

"Просто знати - ще не все, знання потрібно використовувати". Гете3) Аналітики. Наша група займалась аналізом завдань зовнішнього незалежного оцінювання за останні роки (2014-2019), основна і додаткова сесії. Були проаналізовані та систематизовані 11 завдань. Ми систематизували завдання наступним чином:І. Завдання з вибором однієї правильної відповіді:а) застосування правил суми і добутку похідних, складеної функції, використання похідної степеневої та тригонометричних функції:1. ЗНО 2015 додаткова сесія 2. ЗНО 2017 основна сесія 3. ЗНО 2018 основна сесія.4. ЗНО 2018 додаткова сесіяб) застосування рівняння дотичної до графіка функції:1. ЗНО 2014 основна сесія 2. ЗНО 2015 основна сесіяІІ. Завдання відкритої форми з короткою відповіддю:а) обчислення похідної в точці: 1. ЗНО 2016 основна сесія. б) фізичний зміст похідної: 1. ЗНО 2016 додаткова сесія. ІІІ. Завдання відкритого типу.1. ЗНО 2017 додаткова сесія. Знайдіть похідну функції . Визначте кутовий коефіцієнт дотичної, проведеної до графіка функції у точці з абсцисою х0 = -1.2. ЗНО 2019 основна сесія. Знайдіть похідну функції . До графіка функції f(x) проведено дотичні, паралельні графіку функції . Визначте абсциси точок дотику.

Номер слайду 13

Виконання самостійної роботиправильні відповіді

Номер слайду 14

4) Практики. Застосування похідної:ω(t) = ϕ′(t) — кутова швидкість — похідна від кута повороту;a(t) = ω′(t) — кутове прискорення — похідна від кутової швидкості;I(t) = q′(t) — сила струму — похідна від кількості електрики;N(t) = A′(t) — потужність — похідна від роботи;C(t) = Q′(t) — теплоємність — похідна від кількості теплоти;P(t) = V′(t) — продуктивність праці — похідна від обсягу продукції;Похідна в хімії та біології: швидкість хімічної реакції в даний момент часу v(t) = p'(t); y ′= P(t) = x ′ (t) - продуктивність життєдіяльності популяції в момент часу t, де у = x(t) – залежність між кількістю мікроорганізмів у і часом t її розмноження. Довжина кола – це похідна від площі круга за радіусом lкола =S′ (R). Успіхи в навчанні? Похідна зростання знань."Просто знати - ще не все, знання потрібно використовувати". Гете

Номер слайду 15

Приклади задач:{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} (0; 100)100(100; +∞)f (x)+0–f (x)39000  max Задача1. Підприємство виробляє х одиниць деякої однорідної продукції в місяць. Встановлено, що залежність фінансового накопичення підприємства від обсягу випуску виражається формулою f(x) = – 0,02x3 + 600x – 1000. Дослідити потенціал підприємства. Рішення: Функція досліджується за допомогою похідної. f ′(x) = (– 0,02x3 + 600x – 1000)′ = -0,02∙3х2 + 600=-0,06х2 + 6000;-0,06х2 + 600 = 0 х2 = 600: 0,06  х2 =10000  х= 100, але -100 не підходить, тому: Задача1. Підприємство виробляє х одиниць деякої однорідної продукції в місяць. Встановлено, що залежність фінансового накопичення підприємства від обсягу випуску виражається формулою f(x) = – 0,02x3 + 600x – 1000. Дослідити потенціал підприємства. Висновок: Фінансові накопичення підприємства зростають зі збільшенням обсягу виробництва до 100 одиниць, при х =100 вони досягають максимуму і обсяг накопичення дорівнює 39000 грошових одиниць. Подальше зростання виробництва призводить до скорочення фінансових накопичень. Отримуємо, що при х =100 функція досягає максимум.

Номер слайду 16

Задача 2. Автомобіль наближається до мосту з початковою швидкістю 72 км/год (20 м/с). Біля мосту висить дорожній знак «36 км/год». За 7 сек до в'їзду на міст водій натиснув на гальмівну педаль. Чи з дозволеною швидкістю автомобіль в'їхав на міст, якщо гальмівний шлях визначається формулою s = (20t - t2)м/с?Рішення: v = s'(t) = (20t - t2)′ = 20 – 2t  s'(7) = 20 - 2∙7 = 6 (м/c)  v = 6 (м/с). Швидкість дозволена, так як менше 10(м/с). У нас тепер більше немає сумнівів про корисність похідної. Висновок: підготовленими матеріалами ми показали на прикладах застосування похідної.

Номер слайду 17

Робота в групах. Задача 1. Обсяг продукції u, вироблений бригадою робітників, може бути описаний рівнянням u = -5/6t3 + 15/2t2 + 100t + 50 (од.) , 1< t <8, де t — робочий час у годинах. Обчислити продуктивність праці та швидкість її зміни через дві години після початку роботи.

Номер слайду 18

Задача 2. Витрати на виробництво продукції обсягу х задаються функцією . Виробник реалізує продукцію за ціною 25 ум.од. Знайдіть максимальний прибуток R і відповідний обсяг продукції х.

Номер слайду 19

Задача 3. На рисунку наведено графік функції, що описує процес роботи деякого виробництва. Використовуючи рисунок, визначте:а) критичні точки цієї функції;б) проміжки зростання і спадання;в) точки максимуму і мінімуму.

Номер слайду 20

Підведення підсумків заняття. Закінчить одну з фраз:1. Сьогодні я дізнався…2. Було цікаво…3. Було важко…4. Я виконував завдання…5. Тепер я можу…6. Я навчився…7. Я зміг…8. Мені захотілося…

Номер слайду 21

Повідомлення домашнього завдання[1], Р. 3,§ 19, с.146, виконати № 702, 706, 707 с.150, підготуватись до контрольної роботи

Номер слайду 22

Дякую за заняття!

pptx
Додано
13 листопада 2022
Переглядів
2447
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку