Степінь з раціональним показником і його властивості

Про матеріал
Алгебра і початки аналізу 10 клас "Степінь з раціональним показником і його властивості".
Перегляд файлу

Тема: Степінь з раціональним показником і його властивості.

Мета:Навчальна: пригадати означення степеня з натуральним показником; пригадати властивості степеня з натуральним показником; засвоїти поняття степеня з раціональним показником; засвоїти властивості степеня з раціональним показником.

Розвиваюча: розвивати вміння використовувати властивості степеня з раціональним показником до розвʼязування математичних завдань;Виховна: виховувати інтерес до вивчення точних наук;

Тип уроку: засвоєння нових знань;

Обладнання: конспект, презентація, мультимедійне обладнання;

 

Хід уроку

  1. Організаційний етап

 

  1. Актуалізація опорних знань

// Степінь з натуральним показником

 

;

– основа степеня;

– показник степеня;

 

Степінь числа з натуральним показником – це добуток множників, кожний з яких дорівнює .

  • Продовжіть запис (відповіді виділено зеленим кольором)

 

;

;

.

 

// Властивості степеня з натуральним показником

  • Продовжіть запис (відповіді виділено зеленим кольором)

 

  1.  

;

;

 

  1.  

 

;

;

  1.  

;

;

 

  1.  

;

;

 

  1.  

 

  1. Вивчення нового матеріалу

// Степінь з раціональним показником

 

  • Поясніть, як Ви розумієте «» і «»?

(В чисельнику можуть бути відʼємні і додатні значення, в знаменнику – тільки додатні)

- цілі числа

- натуральні числа

 

Наприклад:

 

 

  • Як на Вашу думку, чому для значення , степінь з дробовим показником не має змісту?

(Учні висловлюють власну думку)

 

ВИРАЗИ, ЩО НЕ МАЮТЬ ЗМІСТУ:

 

справджуватися рівність:

 

Перевіримо цю рівність для

 

 

  • Як на вашу думку, чому вираз «» не має змісту?

(учні висловлюють власну думку)

 

 

На нуль ділити не можна (!)

 

// Властивості степеня з раціональним показником

*Дані властивості аналогічні властивостям степеня з цілим показником

 

Якщо , , і – раціональні числа, то:

 

  1.  

(Добуток степенів)

  1.  

(Частка степенів)

  1.  

(Степінь степеня)

  1.  

(Степінь добутку)

  1.  

(Степінь частки)

  1.  

 

 

  1. Розв’язування завдань

Завдання №1

А) Запишіть степінь з дробовим показником у вигляді кореня:

 

Б) Замініть степенем з дробовим показником арифметичний корінь ()

 

Розвʼязання:

А)

Запишіть степінь з дробовим показником у вигляді кореня:

  1.  

  1.  

  1.  

  1.  

 

 

Б)

Замініть степенем з дробови показником арифметичний корінь

()

  1.  

  1.  

  1.  

  1.  

 

Відповідь:

А: 1) ; 2) ; 3) або ; 4) .

 

Б: 1) ; 2) ; 3) ; 4) .

 

Завдання №2

Обчисліть:

  1.  

  1.  

  1.  

  1.  

  1.  

  1.  

  1.  

 

 

 

 

 

Розвʼязання:

  1.  

  1.  

  1.  

  1.  

  1.  

  1.  

  1.  

Відповідь:

Завдання №3

Спростіть вираз:

  1.  

  1.  

  1.  

 

 

 

Розвʼязання:

  1.  

  1.  

  1.  

Відповідь:

 

  1. Підсумок уроку
  • Дати відповідь на запитання учнів
  • Індивідуальна робота з учнями, що не зрозуміли матеріал

 

  1. Домашнє завдання

Опрацювати §5

Виконати № 5.2(1,5,7); 5.4 (2,4); 5.8 (1,4,5).

О.С. Істер

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Малиш Надія Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Івацко Світлана Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Алгебра і початки аналізу (профільний рівень) 10 клас (Мерзляк А.Г., Номіровський Д.А., Полонський В.Б., Якір М.С.)
До уроку
28. Перетворення виразів, які містять степені з раціональним показником
Додано
22 листопада 2022
Переглядів
5001
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку