Поради батькам ( висновки )
Як допомогти дитин адаптуватися до 5 класу ?
1. Якщо Вас щось турбує в повед нц дитини,якомога швидше зустр ньтеся обговор ть це з класним кер вником, шк льним психологом.
2. Якщо в родин в дбулися под ї, щовплинули на психолог чний стан дитини,
пов домте про це класного кер вника. Саме зм ни в с мейному житт часто пояснюють раптов зм ни в повед нц д тей.
3. Ц кавтеся шк льнимисправами, обговорюйте складн ситуац ї, разом шукайте вих д з конфл кт в.
4. Допомож ть дитинвивчити мена нових
учител в, запропонуйте
описати їх, вид лити як сь особлив риси.
5. Порадьте дитин в складних ситуац яхзвертатися за порадою до класного кер вника, шк льного психолога.
6. Не сл д в дразу ослабляти контроль занавчальною д яльн стю, якщо в пер од
навчання в початков й школ вона звикла до контролю з вашого боку. Привчайте
дитину до самост йност поступово: вона має сама збирати портфель,
телефонувати однокласникам питати про уроки тощо.
7. Основними пом чниками ускладних ситуац ях є терп ння, увага, розум ння.
8. Головне новоутворенняп дл ткового в кового пер оду – в дкриття своєї
ндив дуальност , свого «Я».
П двищується нтерес до свого т ла, зовн шност .
9. Зростає дух незалежност ,який впливає на стосунки п дл тка в родин , школ .
10. У д тей настає криза,пов’язана з бажанням здобути
самост йн сть, зв льнитися в д
батьк вської оп ки, з’являється страх перед нев домим дорослим життям.
11. Бажання зв льнитися в д зовн шньогоконтролю поєднується з зростанням самоконтролю й початком св домого самовиховання.
12. Внутр шн й св т дитини щенестаб льний, тому батькам не сл д
залишати своїх д тей без нагляду. П дл ток дуже вразливий легко п ддається впливам як позитивним, так негативним.
13. Розширюється колосп лкування, з’являються нов авторитети.
14. Недол ки й суперечност вповед нц близьких старших сприймаються гостро й хворобливо.
15. У батьках п дл тки хочутьбачити друз в порадник в, а не диктатор в.
Ви повинн знати:
* З ким приятелює ваша дитина.
* Де проводить в льний час.
* Чи не пропускає занять в школ .
* В якому вигляд або стан повертається додому.
Ви зобов’язанн пом тити в дреагувати, коли:
* В дом з’явилися чуж реч (з’ясуйте, чиї вони).
* В дом чути запах паленої трави або синтетичних речовин
* В дом з’явилися голки для н’єкц й, часточки рослин. * В дом з’явилися л ки, як д ють на нервову систему псих ку
* В дом надто часто чути запах засоб в побутової х м ї
* В дбулася швидка зм на зовн шнього вигляду та повед нки д тей: порушилась координац я рух в,
п двищилась збуджен сть
Не дозволяйте д тям та п дл ткам:
* Йти з дому на довгий час.
* Ночувати у малознайомих для вас ос б. * Залишатися надовго вдома без нагляду дорослих родич в на тривалий час вашої в дпустки.
* Знаходитися вноч п зно ввечер на вулиц , де вони можуть стати жертвою насильницьких д й дорослих.
* Носити чужий одяг.
П’ятий клас – це не т льки новий етап у навчанн , це новий етап у розвитку особистост .
Поступово зм нюється основна д яльн сть.
Головним у житт дитини сп лкування, якому д ти у цей пер од присвячують
б льш сть свого в льного часу. Навчання
поступово в дходить на другий план. Але у п’ятому клас нтерес до навчання
збер гається майже у вс х д тей. Тому цей час найкращ й для того, щоб навчити дитину вчитися! Для цього необх дно показати дитин , як правильно розпод ляти час,
в дведений на виконання домашн х завдань, навчити вид ляти головне п д час читання.