Мета уроку: сформувати поняття порівняння десяткових дробів; сформувати правила порівняння десяткових дробів; сформувати вміння порівнювати десяткові дроби, використовуючи правила.
Номер слайду 3
Усні вправи Які числа на координатному промені відповідають точкам А, В, С, D, E, F?
Номер слайду 4
Усні вправи Порівняйте числа: 1) 3810 і 3809; 2) 53 672 і 53 701; 3) 4)
Номер слайду 5
Усні вправи Чи правильні рівності?1) 3 м 6 дм = 3,6 м; 2) 3 км 275 м = 3,275 км; 3) 3 год 27 хв = 3,27 год; 4) 5 кг 75 г = 5,75 кг; 5) 19 ц 7 кг = 19,07 ц; 6) 8 хв 6 с = 8,6 хв. так нінітактакні
Номер слайду 6
План вивчення теми: 1. Властивість десяткового дробу2. Порівняння десяткових дробів3. Алгоритм порівняння десяткових дробів
Номер слайду 7
Властивість десяткового дробу. Знайко виміряв довжину шляху від Квіткового містечка до лісу і отримав 0,6 дм. Незнайко виміряв довжину шляху від лісу до Квіткового містечка і отримав 0,60 дм. Чи може так бути? Чому?
Номер слайду 8
Розв'язання: Довжина шляху дорівнює 0,6 дм. Якщо виразитицю довжину у сантиметрах отримаємо 6 см. Але 6 см = 60 мм, а 1 мм = дм. Отже, довжина шляху дорівнює дм = 0,60 дм, тобто 0,6 дм = 0,60 дм. Взагалі, якщо до деякого десяткового дробу дописати справа нуль, то отримаємо дріб, що дорівнює даному, наприклад 0,67 = 0,670 = 0,6700 = 0,67000 і т. д. і навпаки, якщо десятковий дріб закінчується нулем, то цей нуль можна відкинути. Отримаємо дріб, що дорівнює даному, наприклад, 0,800 = 0,80 = 0,8 і т.д.
Порівняння десяткових дробів: З рівними цілими частинами, і однаковою кількістю знаків у дробовій частині5,7 * 5,4; 9,12 * 9,16; 10,105 * 10,103 5,7 > 5,4 9,12 < 9,16 10,105 > 10,103
Номер слайду 11
Порівняння десяткових дробів: з однаковою цілою частиною і з різною кількістю цифр у дробовій частині5,9 * 5,25; 70, 803 * 70, 29; 19, 007 * 19,075,9 > 5,25 70, 803 > 70, 29 19, 007 < 19,07
Номер слайду 12
Алгоритм порівняння десяткових дробів. Порівняй цілі частини. Якщо цілі частини рівні, порахуй кількість цифр у дробовій частині, якщо кількість цифр рівна, порівняй числа, що стоять у дробових частинах. Якщо кількість цифр у дробових частинах різна, порівняй ці кількості, приписавши необхідну кількість нулів справа в тому дробові, де це необхідно, і порівняй дробові частини.
Робота з підручником:№ 1090 - 1094 – усно;№ 1099, 1100, 1102№ 1103, 1106, 1108
Номер слайду 15
Завдання додому: Вивчити §24; розв’язати: № 1062, 1065, 1067, 1069
Номер слайду 16
Підсумок уроку: Що нового дізналися на уроці?Як порівнювати десяткові дроби? Що легше 0,3 кг заліза чи 0,3 кг пір'я?
Номер слайду 17
Підсумок уроку: Одного разу вчитель запропонував Незнайку порівняти дроби 0,31 і 0,6. «Це дуже просто, — розпочав Незнайко. — Цілі частини цих дробів рівні. Порівняймо дробові частини. 31 більше за 6, отже, і 0,31 більше за 0,6». Чи згодні ви з цим твердженням?
Номер слайду 18
Підсумок уроку: Деяке число задовольняє одночасно три нерівності. Знайдіть це число:3,5 < □ < 4,1; 3,7 < □ < 4,0; 3,6 < □ < 3,9. 3,8