Презентація "Портфоліо вчителя" відображає опис досвіду роботи вчителя фізики у міжатестаційний період.
Слайд 1: Загальні відомості про вчителя
Слайд 2:Тема досвіду, актуальність, ідея, мета
Слайд 3:Наукові та практичні дослідження з теми
Слайд4:Очикувані результати
Слайд 5: Використання сучасних освітніх технологій
Слайд 6: Компетентність учня
Слайд 7: Технологія інтегрованого уроку
Слайд 8: Інноваційні форми роботи та технології інтегрованого навчання
Слайд 9: Алгоритм інтегрованого уроку
Слайд10: Завдання, види та форми інтегрованого навчання
Слайд 11: Використання ІКТ
Слайд 12: Панорама лабораторних і практичних робіт
Слайд 13: Інтегрований урок з фізики та інформатики
Слайд 14: Участь дітей у конкурсах
Слайд 15: Міжнародні та Всеукраїнські предметні конкурси
Слайд 16: Самоосвітня діяльність
Слайд 17: Участь у семінарах
Слайд 18: Методична робота
Слайд 19: Результативність роботи вчителя
Слайд20: Висновки
Хохлова Л.В. учитель фізики та математики, спеціаліст вищої категорії, старший учитель Педагогічний стаж: 24 роки Розум, який розширив свої межі, ніколи вже не звузиться. А. Ейнштейн Комунальний заклад «Навчально-виховний комплекс «Загальноосвітній навчальний заклад – дошкільний навчальний заклад» № 13» Кам’янської міської ради
Наука не являється і ніколи не буде являтися закінченою книгою. Альберт Ейнштейн ТЕМА ДОСВІДУ: «Формування інженерної компетентності учнів через здійснення міжпредметної інтеграції фізики з дисциплінами природничого циклу» АКТУАЛЬНІСТЬ: новий Державний стандарт освіти ґрунтується на розвитку компетентностей учнів: предметної, інформаційно- цифрової, підприємницької, соціальної, екологічної та ін. Тому актуальним стає формування цілісного погляду на навколишній світ і місце людини в ньому. ІДЕЯ: інтегроване навчання – один із шляхів вирішення даної проблеми так як воно є необхідним дидактичним засобом, за допомогою якого можливо створити в учнів цілісну картину світу. МЕТА: практичне встановлення міждисциплінарної інтеграці в навчально-виховному процесі для формування ключових компетентностей учнів.
Наукові та практичні дослідження з теми Ідея досвіду будується на положеннях праць В.О. Сухомлинського, В.Р. Ільченко, Н.М. Буринської, Л.С. Вигодського, Л.В. Туріщевої Іноваційна значущість полягає в тому, що за допомогою інтегрованого навчання творчі здібності і природні задатки розвиваються ширше Практична значущість досвіду полягає у використанні вчителем різних способів організації навчальної діяльності. Педагог шукає ефективні методи та прийоми навчання, творчо використовує різні види роботи
Інтегрований урок, в якому органічно поєднано відомості з інших навчальних предметів, узагальнений однією темою. Таке поєднання сприяє інформаційному забезпеченню сприйняття, мислення і почуттів учнів за рахунок залучення цікавого матеріалу, що дає змогу різнобічно пізнати якесь явище, поняття, досягти цілісності знань. Ознаки технології Інтегрованість Сучасність Науковість Оптимальність Відтворення Програмованість Якісна і кількісна оцінка Інтеграція ( переклад: повний, цілісний) – це створення нового на основі виявлення однотипних елементів і частин із кількох раніше розрізнених одиниць ( навчальних предметів, видів діяльності тощо). Технологія інтегрованого уроку
Інноваційні форми роботи та технології, інтегрованого навчання які використовуються під час уроку фізики Технологія групового навчання з використанням програмованих завдань. Навчальна діяльність учнів у групах гнучкого зв'язку Технологія опрацювання дискусійних питань Метод прес, займи позицію, метод презентації проектів Технологія ситуативного моделювання Судове слухання, імітація гри, квест Робота в групах
Алгоритм інтегрованого уроку Переваги уроку Позбавляють від перевтоми. Пожвавлюють навчальний процес. Економлять навчальний час. * * Єдність матеріального світу Зміст навчального матеріалу + опора на наукову інформацію інших навчальних предметів Опора на предметний матеріал Міжпредметні зв’язки
Провідні завдання інтегрованого навчання Види інтегрованих уроків Форми проведення інтегрованих уроків Формування внутрішньої мотивації змістовно спроектованої навчально-розвивальної діяльності вчителя й учня Вступні з використанням міжпредметметних зв’язків та інтегрованих видів діяльності Урок-подорож Урок-екскурсія Урок-інсценізація Урок-телепередача Урок-літературна вітальня Урок-змагання Розвиток пошукової пізнавальної активності й самостійності учнів, формування вмінь, навичок, застосування знань у нестандартних ситуаціях Діяльнісно-технологічні (проміжні), які готують до наступних узагальнюючих занять Урок-пошук Урок-дослідження Урок-рольова гра Урок винаходу Урок-спостереження Урок-практикум Урок-КВК Урок-змагання Урок- взаємонавчання Розвиток творчої рефлексії, збагачення ціннісно-естетичної сфери особистості, спрямованої на розвиток позитивної Я-концепції особистості Узагальнюючі з широким застосуванням інтегрованих видів діяльності, притаманним тим дисциплінам, які вивчаються як окремі предмети Урок-інсценізація Урок-телепередача Урок-казка Урок-свято Урок-проект Урок-творчий звіт Урок-КВК Урок творчості Урок рефлексії
Програмна підтримка курсу ФІЗИКА Проектна діяльність Презентація уроків Контроль і корекція знань учнів Інтернет- уроки Використання ІКТ Пошукові системи: AltaVista http://www.altavista.com/ , Yahoohttp://www.yahoo.com/ , Google http://www.google.com/ Веб-біблиотека розмістила дистанційні уроки: http://school.ort.spb.ru/library/physics/7class/main_7.htm http://www.college.ru/teacher/distlessons.html http://www.infoline.ru/g23/5495/Physics/Cyrillic/thermo.htm https://videouroki.net/
Участь дітей у конкурсах КОМУНАЛЬНИЙ ПОЗАШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД „ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ЦЕНТР НАУКОВО-ТЕХНІЧНОЇ ТВОРЧОСТІ ТА ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ” Захист дослідницьких робіт Обговорення питань в ході дискусії Переможниця конкурсу-учениця 8-Б класу Волошина Катерина (ІІ місце) Учасники: Волошина К.(8Бкл.), Лебедєва А. (9Бкл.), Мінченко М.(11кл.) Андрущенко К.(10кл.- кер. Ковальова Н.О.),
Міжнародні та Всеукраїнські предметні конкурси * * 2014-2017 р. 2017р. – 25 учасників (7 відмінних, 11 добрих, сертифікатів) 2016р. – 15 учасників (6 переможців) 20117- 30 учасників (5 –золоті, 13-срібні) 2018р. – 30 учасників (1-золотий, 15 –срібні) 2017р. – 1 учасниця (переможниці 2017-2018р. – 7 учасників ІІ етап 2017 н.р.
Самоосвітня діяльність № з/п Назва заходу Тема Термін Вид отриманого документу 1 Вебінар у межах проекту «Global Educational Discovery» «Освіта, яка змінює світ – світ вчителя, батьків та учнів» Червень 2016 Сертифікат ради НГО «Global Educational Discovery» м. Харків 2 Вебінари ВГ «Основа» 1.«Робота з обдарованими дітьми в сучасній школі» 2.«Неформальні підходи у роботі класного керівника» Червень 2016 Сертифікати ВГ «Основа» м. Харків 3 Вебінар Всеукраїнського Інтернет –марафону за темою «Досвід успішних реформ естонської й фінської освіти для України. Європейський контекст згідно з концепцією «Нова українська школа» «Портрет та проектування майбутнього випускника школи» Червень 2017 Сертифікат ради НГО «Global Educational Discovery» та ВГ «Основа» м. Харків 4 Вебінари Всеукраїнських інтерактивних педагогічних марафонів Інтерактивної школи творчого вчителя 1. Фізика. 7 клас. Механічна робота та енергія: як зробити кожний урок яскравим і ефективним» 2.Фізика. 9 клас. Особливості вимог нової програми з фізики для 9 класу через призьму Нової української школи. 3.Фізика.9 клас. Компетентнісний потенціал нового поглибленого курсу фізики 9 класу: практичні поради щодо його ефективної реалізації. 4.Фізика. 7-8 клас. Робота і потужність електричного струму: типові помилки і методичні прийоми їх запобігання. Березень –травень 2016 Березень – квітень 2017 Сертифікати ТОВ видавництва «Ранок» м. Харків
Результативність роботи * * Учасник: Десятого всеукраїнського конкурсу «Вчитель-новатор» 2014 Обласний конкурс учнівських проектів «Вчимося бути здоровими» 2013 Всеукраїнський конкурс «Енергетичний герой» 2013 Переможець районного етапу конкурсу «Учитель року» 2013 Координатор конкурсу «Колосок» 2017-2018 Фестиваль науки у Донецькому національному університеті Координатор конкурсу «Геліантус» 2015, 2016
У сучасних умовах освіта не може залишатися осторонь від стрімких процесів науково-технічного прогресу, посилення інтеграційних функцій в розвитку науки, техніки, виробництва, політики. Наше суспільство перебуває в постійному розвитку і через систему утворень висуває і реалізує всі нові вимоги до людини, а, отже, і до якості освіти: - до навчання, тобто до постійної самоосвіти, освоєння нових видів діяльності, до інтелектуально -фізичного розвитку, тому що доступ до технологій можливий тільки інтелектуально розвиненим людям, до здатності мислити і діяти творчо. Багато з цих якостей можна розвинути, вводячи в школах інтегровані уроки, використовуючи комп'ютерні технології, бажання педагогів навчити бачити світ цілим, а не роздробленим на шматочки маленьких відомостей і уявлень, які легко забуваються і не знаходять застосування в реальному навколишньої дійсності.
Тож спішіть, поспішайте! І цю технологію глибше вивчайте! Вона сучасна, актуальна, міждисциплінарна, Стратегічна, інтерактивна, універсальна. Ключові компетентності розвиває, Власну думку висловлювати спонукає. Вчить правильно давати відповіді та ставити запитання Та спонукає до толерантності у спілкуванні, Ефективно внутрішні ресурси суб’єкта формує, Свідому соціально активну особистість готує. Будьте впевнені, я маємо рацію! Дякуючи їй, створюю проблемну ситуацію. Підготовка непроста до такого уроку, Проте інтеграція вийде нівроку! Дякую за увагу ! * *