Про матеріал
Урок основ здоров я в рамках проведення єдиного Дня цивільного захисту
Мета уроку Поглиблення знань учнів про надзвичайні ситуації. Розвиток життєвих навичок учнів із самозахисту та взаємодопомоги в різних надзвичайних ситуаціях.
Цілі уроку Ознайомлення учнів із діяльністю Державної служби України із надзвичайних ситуацій щодо порятунку і захисту людей, світовими інноваційними досягненнями у сфері захисту населення.
Формування вмінь учнів чітко діяти в умовах загрози, виникнення та в період ліквідації наслідків землетрусу, повені та паводку, грози, сильного вітру та шквалів, пожежі, викиду хімічно-небезпечних речовин та вмінь укомплектовувати «тривожну валізу».
Підвищення рівня практичної підготовки до дій у разі виникнення надзвичайних ситуацій, закріплення отриманих знань на практиці.
Виховання та розвиток в учнів морально–психологічних якостей: відваги, витримки, ініціативи та кмітливості, співчуття та взаємодопомоги.
Формування навичок soft skills (критичне мислення, креативність, співпраця) та навичок XXI століття.
Обладнання та матеріали
Інтерактивна панель «MultiBoard», програмне забезпечення «Note»,«MozaBook», «Learning Apps.org», відео-ролики, кольоровий папір, маркери, емблеми, малюнки, плакати, роздатковий матеріал, наплічник та набір предметів для «тривожної валізи».
Міжпредметна інтеграція
Основи здоров'я, географія, хімія, біологія.
Тип уроку Поглиблення знань. Урок з елементами тренінгу.
Перебіг уроку
Зворотний зв’язок,.
Привітання учнів, гостей.
Обери емоцію після перегляду світлин. З чим пов'язані ці емоції?
Актуалізація теми.
Вступне слово вчителя. Застосування прийому критичного мислення «ЗаХіД».
Класифікація надзвичайних ситуацій. Виконання інтерактивних вправ за допомогою освітньої платформи «Learning Apps.org» .
Стартові завдання.
Перегляд презентаційного відео-ролику про структуру та діяльність Державної служби України із надзвичайних ситуацій.
Вибір міні-лабораторій надзвичайних ситуацій: «Вода», «Земля», «Повітря», «Вогонь», «Небезпечні хімічні речовини».
Завдання для гру
Робота в групах
Повідомлення учасників міні-лабораторій за результатами роботи груп про алгоритм дій в умовах загрози, виникнення та в період ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій природного та техногенного характеру:
землетрусу – група «Земля»;
повені та паводку – група «Вода»;
грози, сильного вітру та шквалів – група «Повітря»;
пожежі – група «Вогонь»;
викидів хімічно-небезпечних речовин – група «НХР».
Обговорення та доповнення.
Руханка «Цивільна оборона», «Знайди вихід».
Вивчаємо нове.
Інновації у сфері порятунку та захисту людей. Перегляд відео-сюжету «Хімічні сполуки, які рятують життя».
Які хімічні сполуки? Знайди відповідність.
Моделювання ситуації
Збір «тривожної валізи». Обговорення.
Підсумкові завдання
Оцінка особистих якостей і навичок, необхідних для виживання у НС.
Учасники груп по черзі продовжують фразу: «Я можу підвищити свою готовність діяти у НС, якщо...». «Я не розгублюся і зможу рятувати людей під час НС тому що…».
Завершення уроку