Узагальнення й систематизація знань учнів з основ здоров'я 8 клас

Про матеріал
Узагальнення й систематизація знань Тема: „ На порозі дорослого життя. Фізична складова здоров’я” Узагальнення й систематизація знань Тема: „Соціальна складова здоров’я"
Перегляд файлу

8 клас. Основи здоров’я.

 

Узагальнення й систематизація знань

Тема: „ На порозі дорослого життя. Фізична складова здоров’я”

 

І варіант

 

І рівень – початковий. Виберіть одну правильну відповідь.

  1.     Серед усіх НС найбільш тяжкі наслідки мають:

а) природні катастрофи та стихійні лиха;

б) аварії на водопроводах;

в) на окремих підприємствах;

г) на транспорті.

 

  1.     Яка фраза не стосується становища викрадених дітей?

а) вони не мають захисту й ризикують не тільки своїм здоров’ям, але й своїм життям;

б) вони погано харчуються, не вчаться, зазнають насильства та експлуатації;

в) вони нічого не потребують;

г) їх використовують задля отримання прибутку.

 

  1.     Кіднепінг – це:

а) викрадання коштовностей;

б) викрадання грошей;

в) викрадання дітей; г) викрадання комп’ютерної техніки.

 

  1.     Які з названих НС не належать до НС природного характеру?

а) землетруси, виверження вулканів, обвали, пилові бурі, оповзні, осипи;

б) лісові пожежі, пожежі степових та хлібних масивів, торф’яні пожежі, підземні пожежі горючих копалин;

в) аварії в каналізаційних системах, водопроводах, теплових мережах, очисних спорудах;

г) бурі, урагани, торнадо, шквали, вертикальні вихори, сильний град, сильний дощ.

 

  1.     Які правила не належать до тих, які захистять дитину від викрадання:

а) слід правильно розподіляти час навчання, роботи й відпочинку, частише бути на свіжому повітрі;

б) слід бути обережними з чужими людьми, не розмовляти з ними, не погоджуватися їхати або йти з ними куди – небудь;

в) слід завжди повідомляти батькам про те, куди ви йдете й коли повернетеся;

г) потрібно вміти оцінювати небезпеку або безпеку компанії, в якій ви проводите свій час, небезпеку й безпеку місць, в яких ви буваєте.

 

  1.     Неякісне харчування може призводити до таких хвороб, як:

а) сколіоз;

б) гастрит;

в) кіфоз;

г) тонзиліт.

 

  1.     Авітамінози – це:

а) глибокі порушення обміну речовин, викликані тривалою відсутністю в їжі вітамінів;

б) незначні порушення обміну речовин, викликані тривалою відсутністю в їжі вітамінів;

в) порушення білкового обміну;

г) порушення вуглеводного обміну.

 

ІІ рівень – середній

І. Запишіть назву поняття:

  1.     Небезпечна подія техногенного характеру – це …
  2.     Практичні методики сприяння здоров’ю – це …

 

ІІ. Знайдіть кілька правильних відповідей:

  1.     Основними ознаками життя людини є:

а) наявність пульсу;

б) колір шкіри;

в) реакція зіниць на світло;

г) наявність дихання

  1.     У разі евакуації з собою необхідно взяти:

а) домашніх тварин;

б) документи;

в) ліки для хворих;

г) засоби індивідуального захисту;

д) питну воду;

е) запас продуктів на 2 – 3 доби.

  1.     З метою запобігання гострим інфекційним захворюванням органів травлення потрібно:

а) дотримуватися дієти;

б) не порушувати правил кулінарної обробки продуктів;

в) мити руки;

г) дотримуватися правил зберігання продуктів.

  1.     Показники фізичного здоров’я – це:

а) індекс маси тіла;

б) частота серцевих скорочень;

в) взаємовідносини з друзями;

г) частота дихання;

д) гнучкість;

е) вік людини.

  1.     Позначте те, що може спричинити харчове отруєння:

а) мухи;

б) термічна обробка продуктів;

в) брудні руки;

г) охолодження продуктів;

д) сальмонела;

е) продукти, куплені на стихійних ринках;

ж) хвороботворні мікроорганізми.

 

ІІІ рівень – достатній

1. З’єднайте стрілками характеристики добавок з їх назвами.

Консерванти

 

Включають жири, вуглеводи, білки та клітковину, а також майже всі мікроелементи й вітаміни. Вони покращують якісний склад їжі.

 

 

 

Добавки, що зберігають свіжість

 

Призначені для того, щоб довгий час зберігати продукти придатними до вживання. Вони містять речовини, які вбивають мікроби або не дають їм розмножуватися.

 

 

 

Поживні добавки

 

Їх додають до масел і до пакувальних матеріалів, щоб запобігти згіркненню масла.

 

2. Доповніть схему.

 

 

 

 

 

 

 

IV рівень – високий

1. Доповніть перелік.

Уміння і навички, необхідні людині, щоб ефективно діяти в разі виникнення надзвичайних ситуацій:

а) психологічна налаштованність на виживання;

б) ________________________________________________

в) ________________________________________________

г) ________________________________________________

 

2. Як ви розумієте вислів Гіппократа: “Якщо батько хвороби не завжди відомий, то її мати відома завжди – їжа”?

 

  1.     Запишіть основні критерії, за якими потрібно вибирати продукти харчування …

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ варіант

 

І рівень – початковий. Виберіть одну правильну відповідь.

  1.     Які з перерахованих НС не належать до НС техногенного характера?

а) транспортні аварії (катастрофи) товарних і пасажирських потягів, річкових та морських вантажних судів, на магістральних трубопроводах;

б) землетруси, виверження вулканів, обвали, пилові бурі, оповзні, осипи;

в) аварії з викидом або загрозою викиду біологічно небезпечних, хімічно небезпечних та радіоактивних речовин;

г) аварії на електростанціях.

 

  1.     Яка фраза не стосується торгівлі дітьми?

а) використання дитини задля отримання прибутку є частиною злочинного бізнесу;

б) ситуація, в якій опинилася дитина, є безпечною для його життя та здоров’я;

в) викрадання – це таємне або відкрите, можливо, шляхом обману, заволодіння дитиною з подальшим обмеженням її фізичної свободи;

г) існує сучасна форма рабства, заснована на примусі й насильстві.

 

  1.     Ознаками надзвичайної ситуації не є:

а) людські жертви;

б) завдання шкоди здоров’ю людей або навколишньому середовищу;

в) значні матеріальні втрати й порушення умов життєдіяльності людей;

г) незначні й легкопоповнювані матеріальні втрати.

 

  1.     Який максимальний час зберігання кефіру в холодильнику?

а) 36 годин;

б) тиждень;

в) два тижні;

г) місяць.

 

  1.     Спільною складовою всіх оздоровчих систем харчування є:

а) обов’язкове споживання яблук;

б) відповідність енергетичної цінності їжі енергетичним витратам організму;

в) вживання тільки рослинної їжі;

г) вживання переважно тваринної їжі.

 

  1.     До складу їжі в найбільшій кількості повинні входити:

а) жири;

б) білки;

в) вуглеводи;

г) вітаміни.

 

  1.     Відзначте спільні складові всіх оздоровчих систем:

а) правильний режим праці та відпочинку, щоденна рухова активність;

б) купання зимою в ополонці;

в) відвідування парильні;

г) голодування.

 

ІІ рівень – середній

І. Запишіть назву поняття:

  1.     Організоване виведення чи вивезення людей із небезпечних зон – це …

2. Спеціально розроблений оздоровчий режим харчування – це …

 

ІІ. Знайдіть кілька правильних відповідей:

  1.     Під час руху через задимлене приміщення потрібно:

а) по можливості захистити органи дихання;

б) бігти на весь зріст;

в) щоб не втратити орієнтир, рухатись уздовж стін;

г) рухатися поповзом або нагнувшись.

  1.     Позначте ознаки клінічної смерті:

а) непритомність;

б) сильний біль в області серця;

в) широкі зіниці, що не реагують на світло;

г) відсутність пульсу на сонній артерії;

д) нерегулярні (менш як 6 разів на хвилину) дихальні рухи.

  1.     Позначте хвороби, які спричиняє неправильне харчування:

а) цукровий діабет;

б) грип;

в) ожиріння;

г) СНІД;

д) виразка шлунка;

е) дистрофія.

  1.     Складові фізичної форми:

а) загальна витривалість;

б) гарна статура;

в) м’язова витривалість;

г) сила;

д) вік людини;

е) спритність;

ж) гнучкість;

з) склад тіла.

  1.     Позначте елементи, які необхідно використовувати в індивідуальній оздоровчій системі:

а) перебувати на свіжому повітрі;

б) правильно підбирати продукти харчування;

в) дотримуватися низькокалорійної дієти;

г) не допускати конфліктних ситуацій;

д) вживати тільки рослинну їжу;

е) дотримуватися режиму навчання, праці та відпочинку;

ж) повноцінно відпочивати;

з) боротися зі шкідливими звичками. 

 

ІІІ рівень – достатній

  1.     З’єднайте стрілками характеристики добавок з їх назвами.

Вуглеводи

 

Входять до складу ферментів і впливають на проходження безлічі реакцій

 

 

 

Білки

 

Мають велику енергетичну цінність, з них утворюються частини клітин, наприклад мембрани

 

 

 

Жири

 

Їхня кількість у раціоні в 4 рази перевищує кількість білків і жирів

 

Вітаміни

 

Складаються з амінокислот, виконують багато функцій, зокрема, перментативну

 

  1.     Доповніть схему.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IV рівень – високий

  1.     Складіть алгоритм виходу з ситуації:

У вашого однокласника конфлікт з батьками. Він збирається втекти з дому, тому що його знайомий пропонує йому високооплачувану роботу в іншому місті.

 

  1.     Поясніть, чому 10-річній дівчинці потрібно на день приблизно на 400 калорій більше, ніж її 35-річній мамі.

 

  1.     Складіть перелік державних служб, установ і організацій, які можуть надати допомогу безпритульній дитині.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8 клас. Основи здоров’я.

 

Узагальнення й систематизація знань

Тема: „Соціальна складова здоров’я”

 

Іваріант

 

І рівень – початковий. Виберіть одну правильну відповідь.

  1.     Дружба – це:

а) використання однієї людини іншою задля своєї мети;

б) особистісні стосунки між людьми, обумовлені духовною близькістю, спільністю інтересів;

в) взаємовигідні стосунки двох людей;

г) стосунки між будь-якими знайомими один з одним людьми.

 

  1.     Вагітність у дівчаток – підлітків часто обумовлена:

а) легковажним ставленням до власних вчинків;

б) розумінням того, що ця вагітність шкідлива для організму підлітка;

в) умінням приймати відповідальні рішення;

г) знанням особливостей будови та фізіології організму підлітка.

 

  1.     Сексуальні стосунки формуються:

а) у рамках певної культури;

б) тільки на фізіологічній основі;

в) незалежно від соціального середовища;

г) поза рамками моралі.

 

  1.     До правоохоронних органів не належить:

а) Конституційний суд України, Прокуратура України;

б) Міністерство внутрішніх справ України, Міністерство юстиції;

в) Міністерство освіти і науки України;

г) Міністерство оборони України.

 

  1.     Чого не можна робити при виявленні підозрілого предмета, який може виявитися вибуховим пристроєм?

а) запитати в людей, котрі перебувають поряд, чий це предмет та хто міг його залишити;

б) повідомити про знахідку у відділок міліції;

в) торкатися до нього, розгортати, розкривати й пересувати;

г) відійти від знахідки подалі й не підпускати до неї інших людей.

 

  1.     Яка поведінка буде безпечною, якщо вдома, окрім вас, більше нікого немає?

а) відчиняти двері будь – кому, не питаючи, хто це;

б) залишати вхідні двері відчиненими;

в) не впускати у квартиру незнайомих людей, не залишати двері відчиненими;

г) впускати у квартиру незнайомих людей.

 

  1.     Які правила не допоможуть вам уникнути кримінальних ситуацій?

а) завжди повідомляйте батькам про те, куди ви йдете;

б) гуляйте на вулиці допізна;

в) не погоджуйтеся йти з незнайомими дітьми або дорослими в чужий під’їзд, підвал, на пустирище або в інші безлюдні місця;

г) звертайте увагу на незнайомих людей у під’їзді.

 

ІІ рівень – середній

І. Дайте визначення таким поняттям:

  1.     Гендер – це …

2.  І П С Ш – це …

  1.     Неповнолітні – це …
  2.     Екологічна безпека – це …

 

ІІ. Доповніть схему:

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ рівень – достатній. Дайте відповіді на запитання.

  1.     Існує багато способів висловити свої почуття без інтимних стосунків, уникнути ризику небажаної вагітності та інфікування В І Л / І П С Ш, які вони?

 

  1.     Які ви знаєте фактори ризику статевого дозрівання? Охарактеризуйте їх.

 

  1.     Зберіть правила:

Якщо на сходовому майданчику, куди ви прямуєте, перебувають підозрілі люди

 

Натисніть кнопку виклику диспетчера, не намагайтесь самостійно вибратись із ліфта

 

 

 

Якщо ліфт застряг між поверхами

 

Краще піднятися вище або спуститися за допомогою

 

 

 

Якщо в ліфті перебуває незнайома людина, котра не викликає довіри

 

Тримайте ключі під рукою, аби не стояти дуже довго перед дверима,шукаючи їх

 

 

 

Повертаючись додому

 

Не входьте до ліфта

 

ІV рівень – високий. Дайте обгрунтовану відповідь.

  1.     Існує старе прислів’я, в якому йдеться про те, що “одна пара добре змащених п’яток ліпша за три пари м’язистих рук”. Як ви гадаєте, про які ситуації йдеться в цьому прислів’ї?

 

  1.     Складіть і запишіть пам’ятку: “Як уникнути сексуального насилля?”.

 

  1.     Багато століть в Англії існує мудре народне прислів’я: “Курець впускає у свої вуста ворога, що викрадає мозок”. Чому так кажуть?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ варіант

 

І рівень – початковий. Виберіть одну правильну відповідь.

1. На статеве дозрівання позитивно впливає:

а) куріння;

б) вживання алкоголю;

в) раціональне харчування й дотримання режиму дня;

г) використання наркотиків.

 

2. При вагітності неповнолітніх:

а) організм підлітка страждає від непосильного фізіологічного навантаження;

б) лікарі особливо цим не переймаються;

в) батьки вважають це нормальним;

г) немає загрози для життя підлітка.

 

3. Вільна людина вільна, тому що вона:

а) за всі свої вчинки відповідає сама;

б) несе відповідальність перед іншими людьми;

в) робить усе, що хоче;

г) нікого не слухає.

 

  1.     З якого віку в Україні наступає кримінальна відповідальність неповнолітніх за тяжкі й особливо тяжкі злочини?

а) з 20 років;

б) з 18 років;

в) з 16 років;

г) з 14 років.

 

  1.     Тероризм – це:

а) метод, за допомогою якого організована група або партія намагається досягти своїх цілей, використовуючи насильство;

б) метод, за допомогою якого організована група або партія намагається досягти своїх цілей, використовуючи переговори;

в) метод, не пов’язаний з вибухами й підпалами житлових та адміністративних будівель, магазинів, вокзалів, захопленням заручників;

г) метод, який не засуджує світова громадськість.

 

  1.     Яка поведінка буде безпечною, якщо ви потрапили в перестрілку?

а) стати на повен зріст і спробувати втекти подалі;

б) кричати й привертати до себе увагу;

в) лягти, роззирнутися, вибрати найближче укриття й пробратися до нього, не зводячись на повен зріст;

г) бігати з одного місця в інше.

 

  1.     Яка поведінка буде безпечною, якщо ви опинилися серед заручників?

а) не виконувати вимоги злочинців, заперечувати їм;

б) допускати дії, які можуть спровокувати злочинців на застосування сили, в цей момент ви можете звільнитися;

в) питати дозволу, перш ніж щось зробити (сісти, встати, попити, сходити в туалет тощо);

 г) при звільненні бігти назустріч працівникам спецслужб або від них.

 

ІІ рівень – середній

І. Дайте визначення таким поняттям:

1. Упевнена поведінка – це …

  1.     Статеве дозрівання – це …
  2.     С Н І Д – це …
  3.     Відповідальність – це …
  4.      

ІІ. Підкресліть біологічні рідини, з якими передається В І Л:

Кров, піт, материнське молоко, виділення зі статевих органів, сльози, слина.

 

ІІІ рівень – достатній. Дайте відповіді на запитання.

  1.     Напишіть п’ять і більше ознак гендерних стереотипів, які існують в нашому суспільстві.

 

  1.     Запишіть, як можна висловити симпатію до особи протилежної статі без інтимних стосунків

 

  1.     Які способи відмови від шкідливих звичок ви знаєте? Заповніть схему.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV рівень – високий

 

ІV рівень – високий. Дайте обгрунтовану відповідь.

  1.     Восьмикласниця Олена не курить, але часто буває в друзів, для яких цигарки – не рідкість. Дівчинка соромиться сказати, що їй неприємний тютюновий дим, але після тривалого перебування в компанії в неї болить голова.

Що б ви порадили Олені?

 

  1.     На які факти слід зважати, роблячи вибір між наркотиками й відмовою від них?

 

  1.     Обгрунтуйте свою власну позицію щодо проблеми: “С Н І Д – лихо чи провина людства?”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Лисенко Даша
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Лебідь Наталія Валеріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
24 березня 2019
Переглядів
10886
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку