Урок "Вплив засобів масової інформації на здоров'я і поведінку людей. "

Про матеріал
Ця розробка дозволить розширити уявлення школярів про вплив засобів масової інформації на здоров'я і поведінку людей; формуванню в них стійких переконань щодо дотримання правил комп'ютерної безпеки та безпеки в мережі Інтернет, вміння критично аналізувати повідомлення засобів масової інформації. Бажано доповнити переглядом відео про соц. рекламу, щоб спонукати учнів до створення власної реклами.
Перегляд файлу

Урок в 8 класі

Тема. ІНФОРМАЦІЙНА БЕЗПЕКА

 

Тема уроку: Вплив засобів масової інформації на здоров'я і поведінку людей.

 

Мета: розширити уявлення про  вплив засобів масової інформації на здоров'я і поведінку людей; сприяти формуванню в учнів стійких переконань щодо дотримання правил комп'ютерної безпеки та безпеки в мережі Інтернет; розвивати здоров'язбережувальні компетенції, вміння критично аналізувати повідомлення засобів масової інформації, вміння узагальнювати та робити висновки; сприяти вихованню розуміння важливості правил відбору інформації.

 

Обладнання:підручник, схеми «засоби масової інформації», картки «Лист з Інтернету», відео «Крупним планом: небезпеки соціальних мереж», відео «Безпека в Інтернеті (соціальна реклама), інформаційні картки для роботи у групах,стікери, аркуші, кольорові олівці.

 

Тип уроку: комбінований.

 

ХІД УРОКУ

 

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

 Привітання, створення позитивного настрою

 

Вправа «Тримай усмішку – вона додає здоров'я», «Ви не повністю одягнені, якщо на вас немає посмішки»

ІІ. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності

1. Бесіда

- Що таке інформація?від латинського «відомості», «роз’яснення», «виклад»…….

2. Вправа «Інформаційне гроно»

                        Назвіть засоби масової інформації

  • 1. Який вид ЗМІ сьогодні найпоширеніший?
  • 2. Яку інформацію ви частіше за все отримуєте із ЗМІ:

 - політичну; 

 - наукову ;

 - пізнавальну ;

 - розважальну

  •  3 . Чи завжди довіряєте отриманій інформації?
  •  4. Чи впливає інформація ЗМІ на ваші погляди?

ІV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ ТА ЗАВДАНЬ УРОКУ

Сьогодні на уроці ми проаналізуємо вплив засобів масової інформації на здоров'я і поведінку людей та навчимося уникати інформаційної небезпеки.

V СПРИЙНЯТТЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ УЧНЯМИ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

— За останніми даними соціологічних досліджень, щодня людство виробляє обсяг інформації, рівнозначний її виробленню за період від початку літочислення до 2003 року.

Вправа «Відкритий мікрофон»

   Яку роль у вашому житті відіграє інформація? записати на ватмані відповіді.

  • дізнаємось новини,
  • знаходимо роботу, друзів, потрібну інформацію,
  • спілкуємось з друзями…

Ви живете в інформаційному суспільстві. Радіо, телебачення, книги, журнали, газети, Інтернет дають вам інформацію. І ця інформація на вас впливає. Її вплив може бути як позитивним, так і негативним. Наприклад, знання про те, як функціонує ваше тіло, які явища характерні для вашого віку, допомагають зберігати вам своє здоров’я й нормально розвиватися. А інформація, яку ви, наприклад, отримали під час перегляду фільму жахів, може серйозно порушити вашу психіку. Постійні бійки на екрані, скажімо, роблять вас агресивними. Усе це шкідливо для здоров’я.

А для здоров’я корисно рухатися.  

 

Рухавка поділ на групи. (за кольорами аркушів на парті)

1-Інтернет,

2-  газети,

3- журнали,

 4-телебачення,

 5-радіо

  • 1 , 2 ,5 група.  Робота в групах за підручником .опрацювати тест підручника на стр. 139- 141   
  •  1-  розказує про позитивний вплив ЗМІ;
  • 2-  розказує про негативний вплив ЗМІ;
  • 5 – презентує свої  поради щодо безпечного користування Інтернетом
  • 3 і 4 групи – готуються до інсценізації ситуації «вплив  реклами»
  • Виступ 1 і 2 групи
  • Дійсно сьогодні всі засоби інформації  відіграють важливу роль у нашому
  • житті.  Але іноді ми навіть не замислюємось над тим як вони впливають на наші цінності, ставлення, рішення і поведінку.

VI. Фізхвилинка.  Гра « Відтвори емоцію смайліка» слайди

  • Всі ви є активними користувачами соціальних мереж. І, практично щодня, спілкуєтеся один з одним за допомогою Інтернету. Віртуальне спілкування витісняє живе. Ви навчилися виражати свої емоції в Інтернеті за допомогою смайликів. А зараз ми перевіримо чи так само вправно ви можете виразити свої емоції і в реальному житті.

(на екранні з’являються смайли учням потрібно відобразити ту емоцію яку він показує)

  • Представлення 3 і 4 груп.
  • Реклама – інформаційна зброя, яку ми можемо побачити з екрана телебачення, газет, листівок, а також у всесвітній мережі Інтернет.

2. Перегляд відео ««Крупним планом: небезпеки соціальних мереж» https://yandex.ua/video/search?filmId=3085025766976859638&text=««Крупним%20планом%3A%20небезпеки%20соціальних%20мереж»

Питання для обговорення:

  • Підсумуємо небезпеки соц..мереж….
  • Послухаємо поради наших експертів група 5, які опрацювали матеріал підручника і навчать нас безпечного користування Інтернетом.
  • Виступ 5 групи. «Правила безпечного користування Інтернетом».

 

  • Інтернет об’єднує понад 120 млн осіб в усьому світі,

          • У мережі Інтернет опубліковано понад 850 млн документів.

Мабуть і всі присутні сьогодні також активні Користувачі Інтернету і мають доступ до величезної кількості  інформаційних послуг - сайтів, радіо, телебачення, організацій і приватних осіб, електронної пошти, телеконференцій, оголошень, новин, чатів тощо.

Користувачі довіряють цій формі себе і свою діяльність. Проте досвід роботи в галузі комп’ютерних технологій повний прикладів несумлінного використання ресурсів Інтернет. І для того, щоб вберегти себе від небезпеки потрібно розвивати навички критичного мислення , вміння аналізувати інформацію і приймати зважені рішення.

Згадаймо правило світлофора

      Червоний – зупинись – побач і усвідом проблему

      Жовтий – стій спокійно - оціни факти, обміркуй ідеї, знайди власну думку

     Зелений  – дій  - прийми самостійне зважене рішення

 

 

VII. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Робота в групах.

Вправа «Лист з Інтернету»

Тож давайте перевіримо як ви запам’ятали правила безпечного користування Інтернетом.

Уявіть, що вам надійшов лист в соц. мережі.

-Яку відповідь Ви дасте на такі листи. Обґрунтуйте вашу відповідь:

Лист 1.

Привіт мене звати Сашко. Мені 15 років. Я живу в Києві. Шукаю друзів по переписці. Я полюбляю комп’ютерні ігри, читати книги, дивитися телевізор. Я мрію подорожувати. Хочу побувати в Лондоні ....

Лист 2.

Привіт мене звати С. Я хочу з тобою познайомитися Мені 30 років. Я живу в Сполучених Штатах Америки. Я маю власну фірму. У мене свій двохповерховий будинок. Я збираюся відвідати Україну. Може ми зустрінемося? Пришли мені свою фотокартку та адресу.

Лист 3.

 Всім!!!
Наша організація займається збиранням коштів для потерпілих від повені в N. Ми купуємо їжу, теплі речі для тих, хто втратив домівки. Не будьте байдужими до чужого горя! Хто скільки може. Наш рахунок № 123456789.
Вдячні діти Вас ніколи не забудуть. Дякуємо.

Лист 4.

Привіт мене звати Микола. Я хочу з тобою познайомитися. Мені 45 років. Я живу в Англії. Я маю власну фірму, музикальну студію. Пришли мені свою фотокартку та адресу.

Лист 5.

 Всім!!!
Наша організація займається збиранням коштів для безпритульних собак. Ми купуємо їжу, ліки.  Не будьте байдужими до тварин!

Наш рахунок № 87654321.

Перегляд відео «Безпека в Інтернеті (соціальна реклама) https://yandex.ua/video/search?filmId=1508952265532951359&text=Безпека%20в%20Інтернеті%20%28соціальна%20реклама%29&noreask=1&path=wizard

VIII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Наше життя вирує все швидше та швидше. Інтернет уже зараз став невід’ємною його частиною. Цілком ймовірно, що у найближчому майбутньому Всесвітня мережа повністю замінить усі інші засоби зв’язку. Та давайте зупинимось на мить і замислимось, чи дійсно ми хочемо провести усе життя у віртуальному світі? Бачити аватарки – замість живих облич, смайлики – замість живих посмішок. В решті решт як та на що втрачати власний час – це вільний вибір кожного. Але пам’ятайте, що Інтернет – це лише інструмент, яким Ви користуєтесь, щоб отримати відповіді на свої питання, підготувати реферати та доповіді, спілкуєтесь, якщо між вами величезні відстані. Вчіться користуватись Інтернетом із розумом.

Вправа «Особистий кошик»

 Які знання і вміння ви використаєтє в майбутньому?

 

IX. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Обов'язкове:

• опрацювати матеріал підручника щодо вивченої теми (§ 30   );

 

додаткові (на вибір, за бажанням):

 

• створити соціальну рекламу на тему «Безпека в Інтернеті»

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Паславська Тамара
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
22 березня 2019
Переглядів
14021
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку