Презентація "Повернення до ідеалів краси минулого" 9 клас

Про матеріал
Ця презентація розкриє зміст неокласицизму в архітектурі та художньому мистецтві. Неокласицизм став реакцією проти надлишкової декоративності модерну і стилістичного «свавілля» еклектики. У прагненні затвердити основні принципи архітектурної класики представники оновленого стилю спиралися на такі типові ознаки класицизму, як врівноваженість усіх елементів композиції, пропорційність, симетричність. Водночас у спорудах використовували нові матеріали, різностильові мотиви, які збагачували національними рисами, а інколи й елементами модерну.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ПОВЕРНЕННЯ ДО ІДЕАЛІВ КРАСИ МИНУЛОГО. Мистецтво 9 кл.

Номер слайду 2

У ХХ ст. разом із течіями авангарду виникли мистецькі напрямки, що орієнтувалися на ідеали та здобутки стилів минулого. Ностальгія за старим, добрим і вічним вилилися в нові художні явища, серед яких значного поширення набув неокласицизм.

Номер слайду 3

Неокласицизм – ретроспективний стиль у мистецтві, для якого характерно звернення до традицій минулого, в архітектурі й образотворчому мистецтві – переважно до античності, в академічній музиці – до ранньокласичного і докласичного переіодів.

Номер слайду 4

Ознаки неокласицизму Використання античних тем і сюжетів, міфологічних образів і мотивів Прагнення наслідувати мистецтво минулих епох Звернення до традицій минулого

Номер слайду 5

У результаті різних трактувань поняття неокласицизм виникли розбіжності щодо його хронологічних меж. Європейські автори неокласицизмом називають мистецтво другої половини ХVІІІ — початку ХІХ ст. на відміну від більш раннього етапу цього стилю (вітчизняні фахівці зараховують ці періоди до класицизму). Приміром, у Франції стиль мистецтва епохи «короля Сонця» — Людовика ХІV називають класицизмом, стиль часів Людовика ХVІ — зараховують до неокласицизму, а парадний стиль періоду правління Наполеона І, що завершив еволюцію стилю класицизм, отримав назву ампір.

Номер слайду 6

Коли класицизм втратив панівну роль, його змінили так звані «історичні ретроспективи» — стилі, в яких використовували елементи мистецтва минулих епох: неоготика, неоренесанс, необароко, неовізантійський, неомаврітанський.

Номер слайду 7

Архітектура, в якій змішуються композиційні прийоми й елементи оздоблення різних стилів, отримала назву еклектика. У еклектизмі багато течій, деякі з яких ґрунтуються на наслідуванні декільком, а інші лише одному художньому стилю мистецтва минулого (неовізантизм, неоготика, необароко, неокласицизм, неоренесанс).

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Архітекту́рний о́рдер, поря́док (лат. ordo, фр. ordre — порядок) — конструктивна система, що виросла на основі доведеної до вищого ступеня досконалості стійко-балкової конструкції. Ордер є одночасно і конструктивною, і художньою системою.

Номер слайду 10

Одним із прикладів елктрики в українській архітектурі є будинок «Львівської політехніки», де використано мотиви неокласицизму та італійського неоренесансу. Фасад виконано у строгих формах неокласики з портиком корінфського ордеру, інтер'єр – у дусі неоренесансу. Урочисте враження справляє вестибюль із парадними сходинками й актовий зал, оздоблений подвійними колонами, фризами з 11 картин.

Номер слайду 11

Парадні сходи

Номер слайду 12

Актова зала

Номер слайду 13

Актова зала

Номер слайду 14

Різновидом неокласицизму є неовізантивізм. Він виявився насамперед у сакральній архітектурі. Принципи візантійського зодчества притаманні Володимирським соборам, зведеним у Києві та Херсоні. М. Київ М. Херсон

Номер слайду 15

Синтезом неокласицизму й модернізму став стиль арт-деко. Театр на Єлисейських полях у Парижі Комбінація новітніх залізобетонних конструкції зі спрощеними класичними формами фасаду.

Номер слайду 16

Відмінні риси цього стилю найповніше виявилися в дизайні інтер’єрів меблів: сміливі геометричні форми, етнічні візерунки й багаті орнаменти, дорогі матеріали (слонова кістка, срібло тощо).

Номер слайду 17

В українській архітектурі радянського періоду неокласицизм став одним із лідерів, поєднуючи традиційність з ідеями авангарду. «Пролетарська класика» 30-х років переродилася в так званий «сталінський ампір» з його гігантоманією. Адже архітектура мала демонструвати непохитність тогочасного устрою. Будівель в такому стилі чимало в Києві, Харкові, наприклад Будинок уряду в м. Києві.

Номер слайду 18

Будинок уряду

Номер слайду 19

Південний вокзал, м. Харків, Україна У помпезних громадських спорудах зазвичай використовувалися античні ордери, фасади були симетричні, декор мінімальний.

Номер слайду 20

Римський Колізей, Iталiя. Квадратний Колізей, м. Рим, lталія. У Німеччині та Італії часів фашизму неокласицизм використовували для пропаганди нової ідеології. Архітектура відрізнялася схематичними грубими формами й гіпертрофованою монументальністю.

Номер слайду 21

З кінця 50-х рр. неокласицизм (або американське відродження розвивався переважно в архітектурі США. Один з найвизначніших його зразків Лінкольн-центр у Нью-Йорку. Споруди Центру утворюють суворе симетричне обрамлення прямокутної площі. Комплекс складається з 12 будинків, при значених для різних культурних заходів.

Номер слайду 22

Лінкольн-центр, м. Нью-Йорк, США

Номер слайду 23

Владислав Городецький. Завдячуючи його непересічному таланту на зламі століть Київ збагатився не лише дивовижним модерновим будинком з химерами, а також спорудами в інших неостилях. Неокласицизм представлено у споруді колишнього музею старожитностей (нині – Національний художній музей України), неоготика Миколаївському костелі, неомавританський стиль у караїмській кeнасі (нині Будинок актора). Не випадково, мабуть, митця називають «київським Гаудіо».

Номер слайду 24

Неокласицизм представлено у споруді колишнього Музею старожитностей (нині — Національний художній музей України) Національний художній музей України, м. Київ

Номер слайду 25

Неоготика — у Миколаївському костелі, неомавританський стиль — у Караїмській кенасі (нині — Будинок актора). Костел Святого Миколая, м. Київ, Україна

Номер слайду 26

Караїмська кенаса, м. Київ, Україна

Номер слайду 27

У живописі неокласицизм не набув такого поширення, я в архітектурі, адже більшість художників дотримувалися різних авангардних течій. Проте деякі орієнтувалися на реалістичні традиції, намагалися повернутися до класичних ідеалів краси. У своїх творах вони протиставляли «вічні» естетичні цінності хаосу суперечливої реальності. Прикладом такого світлого мистецького світобачення була неореалістична творчість уроджениці Харківщини Зінаїди Серебрякової (1884-1967), яка походила з двох знатних художніх родів (Бенуа і Лансере). Жінка складної долі, вона почала малювати від щастя, а закінчила від спроби заглушити горе після втрати чоловіка, змушеної еміграції й неможливості бачити двох із чотирьох своїх дітей.

Номер слайду 28

Зінаїда Серебрякова. Автопортрет (ліворуч). За обідом (праворуч)

Номер слайду 29

Жатва (1915)

Номер слайду 30

Стихійне неприйняття деякими художниками гострих суперечностей ХХ ст., намагання втекти від цивілізації зумовили виникнення примітивізму. Цей термін застосовують і стосовно так званого «наївного мистецтва», тобто спадщини майстрів, які без професійної освіти здобули світову славу. До них належать живописці Анрі Руссо у Франції, Ніко Піросмані в Грузії, Марія Приймаченко в Україні. Простота і щирість, пошуки «натуральної» експресії поєднувалися в них зі «спонтанними», експериментами навмисним спрощенням художніх засобів. Французький художник Анрі Руссо (1844-1910), перший представник мистецтва примітивізму, який набув популярності. Його творчість відрізняється сміливістю задумів і яскравістю колірних рішень.

Номер слайду 31

Анрі Руссо. Часто А. Руссо з безмежною фантазією зображує в своїх роботах екзотичну природу джунглів.

Номер слайду 32

Спляча циганка

Номер слайду 33

Грузинський художник-самоук Ніко Піросмані (1862–1918) прожив трагічне життя. Довгий час його живописні твори, нерідко написані на звичайній клейонці, викликали суперечливі оцінки, адже в них відкрилося особливе, неповторне у своїй наївності, бачення світу.

Номер слайду 34

Мати з дітьми, що йдуть по воду. ФРУКТОВА ЛАВКА

Номер слайду 35

Жираф

Номер слайду 36

Майстриня декоративного розпису Марія Приймаченко (1909-1997) створила емоційно хвилюючий світ власних фантастичних образів – яскравих квітів (квітів-оченят), чудернацьких пташок, екзотичних звірів. «Роблю сонячні квіти тому, що людей люблю, творю на радість, на щастя людям, щоб всі народи один одного любили, щоб жили вони, як квіти по всій землі...» – ось кредо української художниці.

Номер слайду 37

Марія Приймаченко. Дикий чаплун (ліворуч), Соняшник життя (праворуч)

Номер слайду 38

Пташка. Чайки у човні

Номер слайду 39

Михайло Бойчук, автопортрет. До основоположників сучасного українського монументального живопису і прихильників неовізантизму належить видатний художник-новатор Михайло Бойчук (1882-1937). Він і його послідовники прагнули до мистецтва, заснованого на українських традиціях та європейських взірцях. У часи тоталітарного режиму «бойчукістiв» разом з лідером групи репресували, багато їхніх творів знищили.

Номер слайду 40

Дівчина. Пророк Ілля

Номер слайду 41

Альтернативою модерністським течіями у мистецтві став соціалістичний реалізм, який із 30-х років панував у СРСР. Цей єдиний офіційно дозволений стиль і творчий метод мав на меті оспівувати досягнення тогочасного державного устрою. Мистецтво тієї доби було своєрідним переосмисленням класицизму.

Номер слайду 42

Тетяна Яблонська. Молода мати

Номер слайду 43

Адальберт Ерделі. Заручені

Номер слайду 44

У вільний час дослідіть архітектуру рідного краю, визначте стиль споруд.

Номер слайду 45

Виконайте інтерактивну вправу "З'єднай архітектуру з відповідним стилем"https://wordwall.net/play/52895/216/172

Номер слайду 46

Дякую за увагу!

pptx
Пов’язані теми
Мистецтво, 9 клас, Презентації
До підручника
Мистецтво 9 клас (Масол Л.М.)
Додано
27 березня
Переглядів
350
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку