Презентація містить матеріал до проведення уроку: емоційний настрій, біографія письменника, вірші для читання, питання за змістом, ребус, таблиця для самостійної роботи вправи на рефлексію.
Позакласне читання. Творчість Анатолія Костецького. Підготувала: вчитель початкових класів Півень О. М.
Номер слайду 2
Емоційне налаштування. Помандруймо, любі діти,Ми сьогодні з вами світом,Треба тільки усміхнутись, До сусіда повернутись,Привітатись, тихо сісти,Скласти книжки, олівці. Всі ви, діти, молодці!
Номер слайду 3
Повідомлення теми уроку. Сьогодні на уроці ми продовжимо знайомство з творчістю Анатолія Костецького, його віршами. Будемо давати характеристики прочитанних творів.
Номер слайду 4
А. Г. Костецький народився в родині вчителів, тому в чотири роки вже сам читав, а в п’ять писав і починав римувати. У дитячому садку на запитання дорослих «Ким мрієш стати?», незмінно відповідав: «Письменником». Коли він пішов у перший клас, у нього вже був зошит із власними віршами. Своїм учителем у дитячій літературі Костецький вважав поета Михайла Стельмаха, який і порадив йому писати вірші для дітей. Згадайте – український письменник Анатолій Григорович Костецький.
Номер слайду 5
Первинне сприймання учнями змісту. Читання вірша вчителем. Анатолій Костецький Домашній твір Вітько сопе. Вітько стражда, перебира ногами. Він за столом. Він пише твір: «Я помагаю мамі». Старанно, олівець гризе та супить брови грізно, але нічого — хоч умри! до голови не лізе…
Номер слайду 6
Та ось тихесенько зайшла в його кімнату мама: — Вітюнь, будь ласка, в магазин сходи за сірниками. — Ідея! — вигукнув синок, а мамі: — Ну й морока! Сама піди! Я твір пишу і не ступлю ні кроку. Первинне сприймання учнями змісту. Читання вірша вчителем.
Номер слайду 7
Виходить мама. А Вітько швиденько пише в зошит: «Я в магазин умить іду, як тільки мама просить…» Хвилин за десять мама знов з’являється у дверях: — Вітюнь, картопельки начисть, а я зварю вечерю. Первинне сприймання учнями змісту. Читання вірша вчителем.
Номер слайду 8
— Сама начисть! — схопивсь Вітько, ось-ось од крику лопне. — Я твір пишу! Я зайнятий, а ти — якусь картоплю! Виходить мама. А синок писати знов сідає: «Я мамі сам варю обід, вечерю та сніданок…» Радіє син: Первинне сприймання учнями змісту. Читання вірша вчителем. — Чудовий твір! Оцінка буде гарна!.. — І геть не думає про те, що він радіє марно.
Номер слайду 9
Читання вірша учнями. Бесіда за змістом з елементами вибіркового читання. Що висміює поет у вірші? Прочитай кінцівку твору. Чому автор вважає, що Вітько радіє марно? Знайди в тексті слова, які герой промовляє роздратовано, грубо, а які — із захопленням, мрійливо. Поміркуй, як треба читати слова мами, з якою інтонацією? Разом із друзями розіграйте твір у класі. Яка головна думка вірша?
Номер слайду 10
Розгадай ребус.
Номер слайду 11
Ура! Канікули!Анатолій Костецький"Канікули! Канікули!" —співає все навколо. Канікули, канікули,Канікули у школі!А що таке канікули?Це — літні дні барвисті,Це час, коли нам ніколи,Хоча б на мить присісти,бо треба мчати босиминаввипередки з вітром,Первинне сприймання учнями змісту. Читання вірша вчителем.
Номер слайду 12
з густих лісів приноситигоріхів повні відра. Це час у річці хлюпатись,підсмажувати спиниі зранку в лузі слухатитонку струну бджолину…Це час, коли за друзямими скучим, як ніколи,і нам страшенно хочетьсяскоріше знов до школи!Первинне сприймання учнями змісту. Читання вірша вчителем.
Номер слайду 13
Читання тексту учнями. Бесіда за змістом тексту з елементами вибіркового читання. Які картини змальовано у вірші? Із чим поет порівнює канікули? Як ти розумієш вислів «підсмажувати спини»? Який настрій створює вірш? У якому темпі, з якою силою голосу його, на твою думку, краще прочитати? Вивчи вірш напам’ять.
Номер слайду 14
Заповніть таблицю: запишіть стислі відомості.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Назва твору. Домашній твір. Автор. Жанр. Тема. Головна думка. Ставлення автора до зображеного. Мій висновок
Номер слайду 15
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Назва творуканікули. Автор. Жанр. Тема. Головна думка. Ставлення автора до зображеного. Мій висновок. Заповніть таблицю: запишіть стислі відомості.
Номер слайду 16
Рефлексія. Вправа «Відкритий мікрофон». Сьогодні я прочитав (ла) про…Було цікаво дізнатися…Було складно…Я зрозумів(ла), що…Тепер я зможу…Я навчився(лася)…У мене вийшло…Я зміг (змогла)…
Номер слайду 17
Пояснення домашнього завдання. Підручник с. 80-81 Навчись читати виразно читати вірш. Дай відповіді на запитання.