А. Г. Костецький народився в родині вчителів, тому в чотири роки вже сам читав, а в п’ять писав і починав римувати. У дитячому садку на запитання дорослих «Ким мрієш стати?», незмінно відповідав: «Письменником». Коли він пішов у перший клас, у нього вже був зошит із власними віршами. Своїм учителем у дитячій літературі Костецький вважав поета Михайла Стельмаха, який і порадив йому писати вірші для дітей. Згадайте – український письменник Анатолій Григорович Костецький.
— Сама начисть! — схопивсь Вітько, ось-ось од крику лопне. — Я твір пишу! Я зайнятий, а ти — якусь картоплю! Виходить мама. А синок писати знов сідає: «Я мамі сам варю обід, вечерю та сніданок…» Радіє син: Первинне сприймання учнями змісту. Читання вірша вчителем. — Чудовий твір! Оцінка буде гарна!.. — І геть не думає про те, що він радіє марно.
Читання вірша учнями. Бесіда за змістом з елементами вибіркового читання. Що висміює поет у вірші? Прочитай кінцівку твору. Чому автор вважає, що Вітько радіє марно? Знайди в тексті слова, які герой промовляє роздратовано, грубо, а які — із захопленням, мрійливо. Поміркуй, як треба читати слова мами, з якою інтонацією? Разом із друзями розіграйте твір у класі. Яка головна думка вірша?
Ура! Канікули!Анатолій Костецький"Канікули! Канікули!" —співає все навколо. Канікули, канікули,Канікули у школі!А що таке канікули?Це — літні дні барвисті,Це час, коли нам ніколи,Хоча б на мить присісти,бо треба мчати босиминаввипередки з вітром,Первинне сприймання учнями змісту. Читання вірша вчителем.
Читання тексту учнями. Бесіда за змістом тексту з елементами вибіркового читання. Які картини змальовано у вірші? Із чим поет порівнює канікули? Як ти розумієш вислів «підсмажувати спини»? Який настрій створює вірш? У якому темпі, з якою силою голосу його, на твою думку, краще прочитати? Вивчи вірш напам’ять.