Презентація: "Практична робота №4. Одержання кисню в лабораторії та в домашніх умовах, вивчення його властивостей""

Про матеріал
Практична робота допоможе дітям: розглянути способи добування кисню в лабораторії та в домашніх умовах, вивчити властивості кисню, сформувати поняття про каталізатор та реакцію розкладу на прикладі реакції добування кисню; навчитися розпізнавати кисень.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Практична робота №4. Одержання кисню в лабораторії та в домашніх умовах, вивчення його властивостей вчитель Бабак Лідія Дмитрівна м. Одеса

Номер слайду 2

Мета: Закріпити поняття про елементи та прості речовини на прикладі Оксигену й кисню; дізнатись, як отримати кисень в домашніх умовах ; сформувати поняття про каталізатор та реакцію розкладу на прикладі реакції добування кисню; навчитися розпізнавати кисень, збирати його методом витіснення повітря; дізнатись про «біологічні каталізатори» формувати уміння правильного поводження з речовинами і лабораторним обладнанням.

Номер слайду 3

лабораторний штатив з тримачем, нагрівальний прилад з відкритим полум’ям, сухі пробірки з газовідвідними трубками, посуд для збирання кисню, дерев»яна довга скіпка, лопатка набір реактивів: 30% розчин гідроген пероксиду, деревна вуглинка, манган (ІV) оксид, морква. Обладнання та реактиви:

Номер слайду 4

Завдання 1. Інструктаж з правил безпеки під час роботи в хімічному кабінеті.   З правилами техніки безпеки ознайомлений(-на) і зобов‘язуюсь їх повністю виконувати. _______(підпис) 1.Пригадаємо, як потрібно поводитися зі спиртівкою, сухим пальним, як нагрівати скляний лабораторний посуд. 2. Будьте обережними з вогнем!!!

Номер слайду 5

Завдання 2. Як виконувати практичну роботу за інструкцією 1. Скласти прилад. 2. Закрити пробірку пробкою з газовідвідною трубкою. Закріпіть пробірку горизонтально на такій висоті, щоб кінець газовідвідної трубки був якнайближче до дна пробірки. 3. Зібрати кисень у пробірку шляхом витіснення повітря. 4. Повноту заповнення пробірки перевірити тліючою скіпкою. Що можна спостерігати? 5. Після заповнення накрийте пробірку предметним склом. 6. Описати спостереження. 7. Записати рівняння реакції. 8. Зробити висновок.

Номер слайду 6

1. Наливаємо в пробірку 1,5-2,0 мл розчину гідроген пероксиду. Вносимо в розчин гідроген пероксид дрібку манган(IV)оксиду. 2. Пробірку закриваємо пробкою з газовідвідною трубкою. Кінець трубки опускаємо у склянку. 3.Через кілька хвилин вносимо у склянку скіпку, що жевріє, та відразу ж виймаємо її. Дослід 1. Одержання кисню з гідроген пероксиду в лабораторії

Номер слайду 7

Спостереження записуємо за допомогою рівняння реакції. Кисень можна добути шляхом розкладу гідроген пероксиду під дією манган(ІV) оксиду, який є каталізатором. t0 2Н2О2 → 2Н2О + О2↑ MnO2 Довести наявність кисню можна за допомогою скіпки, що жевріє, вона спалахує. Висновок: кисень підтримує горіння.

Номер слайду 8

Дослід 2. Одержання кисню з гідроген пероксиду з використанням різних біологічних каталізаторів, доведення його наявності ( в домашніх умовах) Наливаємо в пробірку 1,5-2,0 мл розчину гідроген пероксиду. Вносимо в розчин гідроген пероксид подрібнені сирі овочі, наприклад, моркву. Через деякий час побачимо реакцію-виділятимуться бульбашки газу. Перевіримо наявність кисню за допомогою тліючої скіпки. Що спостерігаємо? Висновок: кисень підтримує горіння.

Номер слайду 9

Покладемо в залізну ложечку шматочок вугілля і внесемо у посудину з киснем. Холодне вугілля не взаємодіятиме з киснем. Але якщо його розжарити, а потім внести у посудину з киснем, то відбуватиметься інтенсивне горіння. Дослід 3. Горіння деревного вугілля на повітрі й у кисні

Номер слайду 10

Під час горіння деревного вугілля утворюється карбон(ІV)оксид – вуглекислий газ С + О2 = СО2 Висновок: Горіння вугілля у чистому кисні більш інтенсивне, ніж на повітрі. Спостереження записуємо за допомогою рівняння реакції.

Номер слайду 11

Висновки Під час виконання практичної роботи ми: 1. перевірили знання техніки безпеки під час роботи в кабінеті хімії; 2. навчилися добувати кисень шляхом розкладу гідроген пероксиду під дією каталізатора манган(ІV) оксиду, та за допомогою сирих овочів, розпізнавати кисень; 3. переконалися, що кисень підтримує горіння, а речовини у кисні згорають більш інтенсивно; 4. сформували уміння правильного поводження з речовинами і лабораторним обладнанням.

Номер слайду 12

Запитання: Чому в кисні речовини горять краще, ніж у повітрі? До якого типу належать реакції горіння і окиснення простих речовин? Які реакції називають реакціями сполучення? Наведіть приклади. Що таке каталізатор? Які речовини можуть утворюватися під час горіння складних речовин?

Номер слайду 13

Номер слайду 14

ppt
Додано
28 листопада 2022
Переглядів
27310
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку