Презентація Практичне заняття. Більшовизм та український націонал-комунізм: порівняльна характеристика.

Про матеріал
Практичне заняття. "Більшовизм та український націонал-комунізм: порівняльна характеристика." Матеріали розробки та практичні завдання спрямовані на порівняння історичних понять: більшовизм, український націонал-комунізм і застосування теоретичних понять для аналізу й пояснення історичних фактів, вміння зіставляти різні інтерпретації; працювати з джерелами історичної інформації, виявляти і критично аналізувати розбіжності в державотворчому процесі.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Історія України 10 клас. Р3. РОЗГОРТАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ РЕВОЛЮЦІЇ. БОРОТЬБА ЗА ВІДНОВЛЕННЯ ДЕРЖАВНОСТІ Маснюк С. О.-учитель історії

Номер слайду 2

Практичне заняття. Більшовизм та український націонал-комунізм: порівняльна характеристика

Номер слайду 3

Навчальні цілі та компетентностіРозкрити зміст історичних понять: більшовики, український націонал-комунізм і застосовувати теоретичні поняття для аналізу й пояснення історичних фактів, зіставляти різні інтерпретації;Працювати з джерелами історичної інформації, визначати їх наочність, виявляти і критично аналізувати розбіжності в державотворчому процесі;Оперувати хронологічним і понятійним матеріалом для пояснення історичних явищ.

Номер слайду 4

Проблемне завдання. Яка з течій початку XX ст. більшовизм чи український націонал-комунізм мала більший вплив на життя суспільства

Номер слайду 5

Поняття. Більшовизм. Український націонал-комунізм національно орієнтований напрям у комуністичному русі, що виник 1917—1920 в Україні. Це течія політичної думки, що оформилась у 1903 р., внаслідок боротьби російських марксистів за створення партії

Номер слайду 6

Суть більшовицького перевороту: збройне повалення Тимчасового уряду і прихід до влади партії більшовиків, що проголосила встановлення радянської влади, початок ліквідації капіталізму і переходу до соціалізму. Причини та передумови: Корніловський заколот (25 серпня-30 серпня 1917рр.)З’їзд народів народів Росії в Києві (8-15 вересня 1917)Демократична нарада в Петрограді (14-22 вересня 1917 р.)Перебіг подій:24 - 25 жовтня 1917 р. - більшовицькі загони зайняли стратегічні об'єкти Петрограда.25 жовтня 1917 р. - влада в столиці перейшла до Військово-революційного комітету. Блокування військ, вірних Тимчасовому уряду, в Зимовому палаці.25 жовтня 1917 р. - штурм Зимового палацу за сигналом - пострілом з крейсера "Аврора". Арешт Тимчасового уряду. Причини перемоги більшовиків. Наростання соціально-економічних проблем. Зволікання Тимчасового уряду зі скликанням Установчих зборів. Падіння авторитету Тимчасового уряду після Корніловського заколоту. Обіцянка лідерів більшовиків вирішити проблеми суспільного розвитку. Жовтневий переворот

Номер слайду 7

Мовою джерела“Лідери революційної демократії боялися повторення корніловщини більше, ніж приводу до влади більшовиків. У тому човні, де вони сиділи разом з лідерами ліберальної демократії, були більшовики, але не було контрреволюціонерів”1)Чи згодні ви з таким твердженням? Поясніть свої міркування.2) Подумайте, що мав на увазі автор, коли говорив про “спільний човен”3) Висловіть особисту думку щодо причин листопадової перемоги більшовиків Висловіть власну точку зору

Номер слайду 8

Мовою джерела“Визнаючи, що влада як у державі, так і в кожнім окремім краю, повинна перейти до рук усієї революційної демократії, уважаючи недопустимим перехід усієї влади виключно до рук Рад Робітничих і Солдатських депутатів, які являються тільки частиною зорганізованої революційної демократії, Українська Центральна Рада через це висловлюється проти повстання в Петрограді”1)Чому УЦР не визнала більшовицький листопадовий переворот.?2) Як, на вашу думку, сприйняли текст заяви різні політичні сили? Поміркуйте

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Історична лабораторія. Жовтневий переворот. Причини та передумови. Чому???Перебіг подій. Що??? Де??? Коли??Наслідки. Яким є результат того, що сталося???Мета. Навіщо???

Номер слайду 11

Більшовики- учасники ліворадикального (ленінського) крила РСДРП після її розколу на більшовиків і меншовиків. Більшовизм догматично відтворював гасло К. Маркса про встановлення диктатури пролетаріату насильницьким, революційним шляхом. Творець більшовизму - В. Ульянов-Ленін

Номер слайду 12

Суть політичного курсу більшовиків полягала з насильницькому ламанні існуючої економічної системи України. Запровадження заходів у цьому напрямку входило до компетенції Української Ради народного господарства (УРНГ), що цілком залежала від Вищої Ради Народного господарства Росії. 

Номер слайду 13

Соціально-політичний курс більшовиків в Україні і 1919 р. мав назву «політика воєнного комунізму» і передбачав такі заходи:скасування товарно-грошових відносин і заміна їх прямим товарообміномрізке обмеження суверенітету Українизапровадження продрозкладки на селі — запровадження системи заготівлі сільськогосподарських продуктівмілітаризація праціутворення в червні 1919 р. військово-політичного союзу радянських республік державний контроль над виробництвом

Номер слайду 14

“Червоний терор”заходи, які здійснювалися більшовиками проти широких соціальних груп, що були оголошені «класовими ворогами», або звинувачувалися в «контрреволюційній» діяльності. Був головним методом здійснення політики «воєнного комунізму». Праця набула форми тяжкої повинності. Продрозкладка передбачала вилучення не тільки хліба, але і м'яса, яєць, овочів. Більшовики використовували продрозкладку для боротьби з куркульством, від цього часто страждали міцні селянські господарства.ppt_xxshearppt_xppt_xxshearppt_x

Номер слайду 15

«Червоний терор» набрав небачених масштабів. У 1920 р. на території України було створено вісімнадцять концентраційних таборів. Почалося витіснення більшовиками з політичного життя соціалістичних партій. «Боротьбисти» оголосили про свій саморозпуск, керівництво лівих есерів було заарештоване, почався судовий процес над меншовиками.

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Декрет РНК України «Про вступ у вищу школу»Двері вищої школи відкриті для всіх охочих отримати вищу освіту. Відповідно до цього: Під час вступу до вищої школи забороняється вимагати дипломи. Забороняється вимагати які б то не було посвідчення, окрім посвідчення особи і віку. У всі вищі школи приймаються особи незалежно від статі, що досягли 16 років. Голова Ради Народних Комісарів України Х. Раковський. Народний комісар Освіти В. Затонський. Поміркуйте. Якими є основні положення документу? Про які зміни у вищій освіти він свідчить? Якими мали бути, на вашу думку, наслідки таких змін для української культури?

Номер слайду 18

Націонал-комунізмнаціонально орієнтований напрям у комуністичному русі, що виник 1917–20 рр. серед частини недержавних народів колишньої Російської імперії. До українського націонал-комуністів історики традиційно зараховують вихідців з національних українських партій комуністисного ґатунку. Українська комуністична партія (боротьбистів) Українська комуністична партія;

Номер слайду 19

У роки української революції 1917–1921 для українського націонал-комуністів характерним було висунення вимоги створення незалежної української радянської республіки з окремою червоною армією і під керівництвом організаційно самостійної комуністичної партії.

Номер слайду 20

Найбільш вираженою і оформленою є ідеологічна складова націонал-комунізму. Концептуально її можна окреслити таким чином:мета політичної діяльності — досягнення соціалістичного ладу;стратегія політичної діяльності — усунення соціального і національного гніту;тактичні дії — формування власної партійної системи;практична реалізація політичної мети — створення Української радянської республіки у федерації з іншими радянськими республіками світу.

Номер слайду 21

 Г. Гринька,  М. Полоза,  М. Хвильового М. Волобуєва. В. Винниченко

Номер слайду 22

Із декрету ВУЦВК про застосування в усіх установах української мови нарівні з великоруською (1920 р.)На всій території Української СРР, в усіх цивільних і військових установах повинна застосовуватись українська мова нарівні з великоруською. Ніяка перевага великоруській мові неприпустима. Всі установи, як цивільні, так і військові, зобов'язані приймати заяви та інші справи як на великоруській, так і на українській мовах, і за відмовлення або ухиляння від прийому винні притягатимуться за всією суворістю військово-революційних законів.3 постанови РНК про українську мову в школах і радянських установах (1920 р.)Рада Народних Комісарів постановляє: Доручити Наркомосові терміново розробити план широкого розвитку виховних і освітніх закладів усіх ступенів і розрядів з українською мовою викладання. Негайно запровадити обов'язкове вивчення української мови в усіх учбово-виховних закладах з українською мовою викладання. Поставити в обов'язок Державному видавництву подбати про видання, за погодженням з Наркомосом, достатньої кількості підручників українською мовою, так само, як- і художньої літератури і всіх інших видань. Наркомпродові і Наркомзему свою популярну і пропагандистську літературу видавати переважно українською мовою. Поставити в обов'язок виконкомам мати в кожному губернському місті не менше однієї української газети. Наркомосові через його місцеві органи негайно ж організувати в усіх губернських і повітових містах вечірні школи для навчання української мови радянських службовців. Поставити в обов'язок усім радянським установам подбати про залучення співробітників, які знають українську мову і можуть нею задовольняти запити населення.

Номер слайду 23

Про що йдеться в документі? Чи передбачалося цими документами перетворення української мови на єдину державну? Поясніть свою думку, спираючись на наданні історичні джерела? Якою , на ваш погляд, була мета цих постанов? З’ясуйте

Номер слайду 24

Яка з течій початку XX ст. більшовизм чи український націонал-комунізм мала більший вплив на життя суспільства?Поміркуйте

Номер слайду 25

У яких регіонах України був найбільшим вплив партії більшовиків?А  На Донбасі та Харківщині;В  на Полтавщині;Г  на Київщині. Б  у Західній Україні;Які методи застосовували більшовики для здобуття влади на території України: А  політичні й силові методи;В  переконання;Г  підкуп чиновників. Б  силові;

Номер слайду 26

Домашнє завдання 1) Порівняйте більшовизм та український націонал-комунізм2) Дайте характеристику націонал-комуністичного руху в Україні за планом: а) причини виникнення; б) ідейна основа; в) організаційне оформлення; г) взаємини з КП(б)У; д) причини поразки в боротьбі за владу.3) Підготуйте інформацію за однією з тем: «Націонал-комунізм», «Перший зимовий похід», «Становлення радянської державності в Україні» Маснюк С. О.

pptx
Додано
21 грудня 2021
Переглядів
5163
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку