Презентація практикума з педагогічної майстерності на тему:"МОДЕЛЮВАННЯ СУЧАСНОГО УРОКУ".

Про матеріал

метою проведення засідання школи педагогічної майстерності на тему :"МОДЕЛЮВАННЯ СУЧАСНОГО УРОКУ" є - вдосконалювати освітню, наукову та професійну підготовку вчителів, сприяти усвідомленню важливості планування роботи на уроці відповідно до поставлених цілей та до вимог сучасної педагогіки, познайомити учасників з основними компонентами тренінгу, довести важливість уміння конструктивно спілкуватися для успішного досягнення мети.


Зміст слайдів
Номер слайду 1

ДНЗ “Чортківське ВПУ” Підготувала : заступник директора з НР МАРКІНА І.Г. Практикум з педагогічної майстерності

Номер слайду 2

Урок – це дзеркало загальної педагогічної культури вчителя.              У цьому дзеркалі можна побачити і педагогічну грамотність,               і майстерність, і особистість вчителя – творця.

Номер слайду 3

Мета:    вдосконалювати освітню, наукову та професійну підготовку вчителів, сприяти усвідомленню важливості планування роботи на уроці відповідно до поставлених цілей та до вимог сучасної педагогіки, познайомити учасників з основними компонентами тренінгу, довести важливість уміння конструктивно спілкуватися для успішного досягнення мети.

Номер слайду 4

„Самопредставлення ” Всім учасникам роздати папірці 3 кольорів , за якими сформувати три групи. Кожен учасник записує на ньому: 1-а група –ім’я+ асоціація – предмет ; 2-а група -    ім’я + асоціація –епітет; 3-я група –ім’я+ асоціація – жива істота. А на звороті записати – що очікує від сьогоднішньої зустрічі. Кожна група обирає капітана. Завдання капітанам: 1. Представити учасників своєї групи; 2. На підготовлених аркушах систематизувати , що очікує кожний учасник від сьогоднішньої зустрічі, а наприкінці що з цього справдилося і що корисного для себе почерпнули.

Номер слайду 5

Притча про Майстра . Епіграф: „Кожен, хто вміє згуртувати навколо себе людей із різними характерами, різними інтересами й  може  привести їх до Успіху,- справжній Майстер...”

Номер слайду 6

Якось увечері зібралися разом музичні інструменти: скрипка, саксофон, труба, сопілка й контрабас. І виникла між ними суперечка – хто краще за всіх грає. Кожен інструмент почав виводити свою мелодію, показувати свою майстерність. Але виходила не музика, а жахливі звуки. І чим більше старався кожен із них, тим незрозумілішою й потворнішою виходила мелодія.

Номер слайду 7

Але з'явилася людина й одним помахом руки зупинила ці звуки, сказавши: „Друзі, мелодія – це одне ціле. Нехай кожний прислухається до іншого, й ви побачите, що вийде”. Людина знову змахнула рукою, і спочатку несміливо, а потім усе краще залунала мелодія, в якій було чути смуток скрипки, ліричність саксофона, оптимізм труби, ніжність сопілки й величність контрабаса.

Номер слайду 8

   Інструменти грали, із замилуванням стежили за чарівними помахами рук людини. А мелодія все звучала і звучала, поєднуючи виконавців і слухачів в єдине ціле. Як важливо, щоб оркестром хтось диригував! Досягнення гармонії можливе лише тоді, коли всі об'єднані однією метою та спрямовані єдиною волею в єдиному пориві...

Номер слайду 9

Таким майстрами, шановні вчителі, є ви, а інструментами – наші учні. Ми з вами, хочемо того чи ні, є вчителями нового століття, і всі будемо працювати, щоб навчання стало радістю й задоволенням кожної дитини, щоб шкільне життя, в якому беруть участь й учні, й учителі, досягло гармонії.

Номер слайду 10

Бліц - інтерв’ю Яким, на ваш погляд, повинен бути сучасний урок?

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Моделювання сучасного уроку. Робота у групах. Завдання: 1.Скласти структуру уроку: засвоєння нових знань; комбінованого уроку; повторення та систематизації знань. 2.Презентувати свою роботу . 3.Аналізуючи роботу  іншої групи виступити у ролі критиків (завуча).

Номер слайду 13

Вдосконалення уроку Кожній групі роздаються конверти з прийомами роботи на уроці. Необхідно їх поділити на продуктивні та непродуктивні.

Номер слайду 14

Вдосконалення уроку Непродуктивні прийоми Безперервний монолог вчителя. Відповіді вчителя на питання нечіткі. Одноманітність способів представлення інформації. Недостатня кількість засобів наочності. Надмірна деталізація інформації. Продуктивні прийоми Матеріал не повторює підручник. Наявність чіткої позиції вчителя. Вільне володіння матеріалом без прив'язки до конспекту. Різноманітність засобів наочності. Використання таблиць,діаграм,схем, малюнків тощо.

Номер слайду 15

Вдосконалення уроку Непродуктивні прийоми Повідомляється тема уроку, мета і завдання не ставляться. Видається готова інформація. План уроку повідомляється, але не виконується. Результати роботи на уроці не обговорюються. Висновки в кінці уроку не робляться. Продуктивні прийоми Чітко формулюється тема і мета уроку. Обговорюється план уроку. В кінці уроку проводиться узагальнення, виділення головного, висновки. Аналізується робота на уроці. Обґрунтовуються виставлені оцінки.

Номер слайду 16

Вдосконалення уроку Непродуктивні прийоми Проблемні ситуації вирішуються вчителем. Прийоми пізнавальної діяльності не виділяються. Відсутні прийоми активізації діяльності учнів на уроці. Переважає фронтальна форма роботи. Продуктивні прийоми Проблемна ситуація ставиться і вирішується учнями. Активізуючі питання приводять до діалогу, дискусії. Використовуються інтерактивні прийоми (ігри, змагання). Використовується групова, парна робота.

Номер слайду 17

Робота з проблемною поведінкою учнів на уроці На кожному уроці ми стикаємося з унікальним набором умов, учнів і викликів, які спонукають нас пристосовувати наші навички прийняття рішення та вирішення проблем. Масштаб проблеми залежить від того , як її розглядає викладач. Ситуація, яку один викладач вважатиме цілковитою катастрофою, інший розглядатиме як незначне порушення звичного порядку. Як педагог, ви самі обиратимете рівень дисципліни, який найкраще відображатиме ваше бачення проблеми. Коли ми говоримо про дисципліну та запобігання її порушенню, однозначних рішень існувати не може.

Номер слайду 18

Пропонуємо вам виконати навчальні вправи . Оберіть найкращу відповідь для наступних ситуацій:

Номер слайду 19

1. Під час вашого пояснення матеріалу двоє учнів починають тихо розмовляти один з одним. Ваші дії : а) не звертатиме на них уваги; б)попросите їх припинити розмови; в)скажете, що вони діють вам на нерви , і якщо вони продовжуватимуть розмови, ви їх попросите вийти за двері.

Номер слайду 20

2. Один із учнів запізнюється на 5 хвилин і заходить, коли група вже працює над завданням. Цей учень запізнюється вперше і виглядає засмученим. Він швидко сідає за парту, але не починає працювати. Ваші дії: а)згадаєте своє правило щодо запізнень і скажете йому : " Ти запізнився. Ти знаєш, що за це буде. Прийдеш до мене після заняття"; б) не робитимете нічого; в) вловите його погляд, підійдете до нього і тихенько скажете : " Ти сьогодні виглядаєш стурбованим".

Номер слайду 21

3. Ви розподілили учнів на пари й дали їм спільне завдання. Один з учнів каже : "Я з цим шмаркачем працювати не буду ! Дайте мені іншого напарника !" Ваші дії : а) проігноруєте ці слова й дасте учням змогу вирішити все самостійно; б) зробите перерву й поговорите з ним; в) скажете учневі. що він таки працюватиме з цим напарником, тому треба дорослішати й робити те, що кажуть.

Номер слайду 22

Пам'ятка вчителю "З чого починається ефективний урок ?" 1.На помилках учаться. Помилки навіть потрібні для навчального процесу. Учні не мають боятися припуститися помилки. "Не бійся,що не знаєш, бійся. що не навчишся" (китайська мудрість).

Номер слайду 23

2. Давайте учням можливість максимально виявляти свою ініціативу. Учіть учнів самостійно думати і працювати. "Учитель, який передає дитині лише знання, - це ремісник. Той , хто виховує характер – справжній митець у своїй справі. ( Софія Русова)

Номер слайду 24

3. Творче ставлення до роботи й навчання – запорука ефективного уроку. 4. Не в усіх дітей вистачає терпіння та наполегливості поступово переходити від простого до складного. Не дозволяйте учням не вірити у свої сили.

Номер слайду 25

5. Якщо ваш голос передає ваше роздратування, розчарування та зневіру, діти запам'ятають саме ці емоції, а не мудрість, яку ви намагалися до них донести. 6. Кожен учень по своєму сприймає матеріал. Зауважте на це.

Номер слайду 26

7. Цікавість – найсильніша мотивація до навчання. " Позаяк розум не може зосередитись на всьому, він відкидає нецікаві, нудні й емоційно однотонні уроки" ( Л.Еллісон )

Номер слайду 27

8. Запам'ятовування матеріалу часто-густо залежить від якості його викладу. Про рівень учителя можна зробити висновок з того, як він вміє висловлюватися. 9. Є два основних мотиви, які формують поведінку людини: отримати винагороду й уникнути покарання. Застосовуйте ці мотиви на уроках.

Номер слайду 28

10. Якщо вчитель стоїть, він більше привертає до себе увагу учнів. 11. Плануйте дискусії, диспути на уроці. Це посилює увагу дітей. 12. Учитель не має говорити без зупину. Діти не встигатимуть за його думками.

Номер слайду 29

13. Особливо ретельно готуйте початок уроку. Часто саме він вирішує успіх цілого заняття. 14. Дитина не любить слухати неприємні відгуки про своє навчання. 15. Теорема! Спробуйте довести : сила не в знанні, а в умінні .

Номер слайду 30

 Формула успіху   «Притча про працю»       Вдало проведена робота завжди потребує значних зусиль і плідної співпраці вчителя і учня . Стосовно цього приходить на думку одна давня притча. У середні віки у французькому місті Шарті будували собор. Якось трьох робітників, які виконували однакову роботу - перевозили камінь, запитали:- Слухайте, друзі, що ви робите?

Номер слайду 31

А третій розігнувся, витер спітніле чоло, усміхнувся і з гордістю сказав: „ Я будую Шартський собор!” Перший робітник похмуро глянув і роздратовано відповів: „Тобі що, повилазило? Не бачиш – камінь тягаю на майданчик, хай йому ґрець!” Другий спокійно сказав : „ Що я роблю? Заробляю на кусень хліба для своєї родини.”

Номер слайду 32

         Ідея цієї притчі актуальна й нині: праця не лише нестерпний тягар чи засіб для матеріального забезпечення, а й – найперше – джерело творчості й щастя. У Святому письмі сказано : „ Блаженна людина, що насичується від плодів своєї праці і шукає в ній утіху”. Це є істина.

Номер слайду 33

УСПІХ          Назвіть складові успіху та  «виведіть»  формулу успіху педагога.

Номер слайду 34

УСПІХ Самоосвіта Наполеглива праця Пошук нового Глибокі знання Формулу успіху педагога

Номер слайду 35

„Чарівна скринька”  Зараз ви будете передавати один одному скриньку. Той, хто одержує її, повинен відкрити очі, зазирнути усередину. Там, на дні, ви побачите найунікальнішу й найнеповторнішу людину на Землі, вчителя з ВЕЛИКОЇ БУКВИ. Посміхніться їй і передайте скриньку сусідові, а самі знову закрийте очі.

Номер слайду 36

Бути вчителем – справжній подвиг. Подвиг, вартий глибокої поваги та підтримки. І не лише через те, що ця професія малооплачувана та невдячна з боку держави, а і через те, якою складною вона є для самого вчителя.

Номер слайду 37

Мало кому відомі такі особливості вчительської професії як «професійне вигорання», інтелектуаль- не переван- таження , нервові розлади.

Номер слайду 38

Тож моліться за майбутніх вчителів, за тих, котрим ви будете довіряти і своїх дітей. Щоби Господь просвітлював їхні уми мудрістю, а серця вчинив бездонним джерелом любові до дітей та своєї професії!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Жовтюк Галина Маркіянівна
    Яскрава змістовна презентація.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Шамрило Юрій Іванович
    Сучасний урок - багатогранний.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Василюк Марія Михайлівна
    Використаю у своїй роботі.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Пов’язані теми
Педагогіка, Майстер-класи
Додано
15 березня 2018
Переглядів
777
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку