Презентація "Правопис значущих частин слова"

Про матеріал
Презентація "Правопис значущих частин слова" допоможе вчителю на уроці мови у 5 класі повторити відомості про значущі частини слова, удосконалити орфоепічні та орфографічні навички, навчити працювати з орфографічним словником, розвивати увагу, мислення, пам'ять, творче мислення.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Правопис значущих частин слова. Орфограма. Орфографічний словник Українська мова 5 клас

Номер слайду 2

Мета уроку: повторити відомості про частини слова; знаходити вивчені орфограми та удосконалювати орфоепічні та орфографічні навички; навчитися працювати з орфографічним словником; розвивати увагу, мислення, пам'ять, творче мислення, культуру усного й писемного мовлення; виховувати любов до рідного слова.

Номер слайду 3

Основа слова буває лише в незмінюваних словах…Закінчення завжди буває звуковим…Префікс – це значуща частина слова, яка стоїть перед коренем… Префікс і суфікс служать для утворення нових слів…Коренем слова називається значуща частина слова, яка змінюється…Форми слова мають одну й ту ж саму основу, але різні закінчення… Експрес-тест. Вправа «Так – ні»

Номер слайду 4

1. Друг, дружний, другом, дружити.2. Учень, учнем, учнівський, учня.3. Прекрасний, невисокий, безхмарний, весняний.4. Засніжений, осінній, літній, дощовий. Знайдіть зайве слово

Номер слайду 5

1. Префікс від слова підписати.2. Корінь від слова березняк.3. Суфікс від слова пожежник.4. Закінчення від слова вітри. Складіть слово, запишіть і позначте значущі частини

Номер слайду 6

підберезники Перевіримо

Номер слайду 7

Орфографія – це розділ мовознавства, що вивчає правила написання слів. Орфограма – це написання слів, яке здійснюється на основі правил орфографії. ОРФОГРАМИ В ЗНАЧУЩИХ ЧАСТИНАХ СЛОВА

Номер слайду 8

Назвіть префікси в словах: надписати, відбити, підвести, одкинути. Що спільного в написанні цих префіксів?Мовне дослідження

Номер слайду 9

Запам'ятайте!Префікси над-, під-, від-, од- пишемо з буквою д!Орфограми в префіксах

Номер слайду 10

Е та И в суфіксах: • букву и пишемо в суфіксах -ик, -иц(я), -чик, -ив(о), -ищ(е), -иськ(о): вогник, криниця, промінчик, паливо, вогнище, вовчисько.• букву е пишемо в суфіксах -ечк-, -еньк-, есеньк-, у словах із зменшено-пестливим значенням: сонечко, маленький, тонесенький. Орфограми

Номер слайду 11

И пишемо:- у сполученнях -ри-, -ли- між приголосними: гриміти, дрижати, глитати;- у дієслівних коренях -бир-, -тир-, -дир- (із суфіксом -а-): набирають, протирати, обдираєш;- якщо в наголошеній позиції — И: криве́, бо кри́во; широкий, бо ши́роко. Орфограми в коренях (повторення)

Номер слайду 12

Е пишемо: - у сполученнях -еле-, -ере-: ожеледь, череда;- при чергуванні з І: почепити - чіпляти, каменя - камінь;- якщо при зміні форми слова чи при словотворенні Е випадає (так званий «нуль звука»): женця - жнець, вітер - вітру;- у дієслівних коренях -бер-, -мер-, -тер-, -дер- тощо (без суфікса -а-): прибереш, обдеру;- якщо в наголошеній позиції - Е: село, бо се́ла; земля, бо зе́млі. Орфограми в коренях (повторення)

Номер слайду 13

Зверни увагу! Написання слів, які не можна перевірити за допомогою правила, визначаємо за орфографічним словником: кишеня, детектор, електрон, килим, реклама, силует, циферблат, пиріг.

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Спишіть слова, уставляючи на місці пропуску букву е або и. Обґрунтуйте написання. В..сло, з..мовий, зн..сти, печ..во, вогн..ще, нож..к, зб..ратимеш, зб..реш, лісн..к, лел..ка, т..рен, пол..нути, дрібн..нький, кот..к, вовч..ще, серд..нько, с..ло.

Номер слайду 17

Тест У всіх словах потрібно писати літеру И в рядку: А зуп..нився, з..рнистий. Б к..шеня, л..лека. В виб..реш, кр..шити. Г плет..во, крин..ця

Номер слайду 18

Тест Прочитайте речення. А з(1)мля л(2)жить м(3)дова, а поля мріють далекі, на городах дост(4)гають гарбузи з(5)ленобокі. Літеру И треба писати замість цифри. А 1 Б 2 В ЗГ 4 Д 5

Номер слайду 19

Мікрофон Продовжити речення:1. Я повторив(-ла) раніше вивчений матеріал…2. Я дізнався(-лася) , що таке…3. Я активно працював(-ла) і виконував(-ла) такі завдання:…4. Найцікавішим було…5. Викликало труднощі…6. На цьому уроці я навчився(-лася) …

Номер слайду 20

Домашнє завдання: Опрацювати § 14: вивчити правила. Виконати вправу 158.

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Підготувала: учитель української мови та літератури Поліщук Віра Володимирівна. За підручником «Українська мова»для 5 класу закладів загальної середньої освіти(автори: Заболотний О. В., Заболотний В. В.) – Київ: Генеза, 2022.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 9
Оцінки та відгуки
  1. Половец Инна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Селевко Віра Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Булатова Екатерина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Галілей-Нестеренко Алла Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Волошко Галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Глупак Людмила Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Підлужна Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Герасімюк Катерина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Ковтун Валентина Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 6 відгуків
pptx
Додано
31 жовтня 2022
Переглядів
15623
Оцінка розробки
5.0 (9 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку