Презентація "Превентивне виховання школярів"

Про матеріал

Презентація містить змістовну інформацію пропринципи і напрямки превентивного виховання ,методики співпраці з батьками на шляху виховання старшокласників групи ризику.


Перегляд файлу



Проблеми нашого суспільства гостро впливають на школу. Помітним стало в учнів падіння інтересу до навчання. Кількість важковиховуваних

підлітків зростає. Зараз це складне соціальне та педагогічне явище. Його подолання вимагає від освітньої установи розробки ефективної системи превентивного виховання учнівської молоді.

 

“Превентивний” – в перекладі з латинської (prаventivus) означає запобіжний.

Система превентивного виховання – це керована діяльність, яка забезпечує теоретичну і практичну реалізацію заходів превентивного характеру, спрямованих на попередження, подолання відхилень у поведінці школярів і запобігання розвитку різних форм їх асоціальної, аморальної поведінки.

 Первинна соціальна превенція спрямована на збереження і розвиток умов, що сприяють здоров’ю, збереженню життя дітей, на попередження несприятливого впливу на дитину.

Вторинна – якомога раніше виявлення негативних змін у поведінці дитини з метою попередження їх подальшого розвитку.

Третинна або цілеспрямована превенція включає сукупність заходів, спрямованих на попередження переходу відхилень у поведінці дитини в більш важку стадію.

Основними причинами вчинення неповнолітніми протиправних дій є :

ž   недостатній життєвий досвід, 

ž   схильність до наслідування дорослих,

ž   не завжди позитивний вплив на дітей оточуючого середовища, 

ž   намагання звільнитися від опіки з боку батьків, 

ž   віра в безкарність, 

ž   недостатній рівень самокритичного   ставлення до власних вчинків,

ž   хибна оцінка складних життєвих ситуацій, безконтрольність з боку вихователів та недостатній рівень профілактичної роботи з неповнолітніми тощо.

 



ž«Я не знаю й не можу знати, як невідомі мені батьки можуть у невідомих мені умовах виховувати невідому мені дитину, наголошую – «можуть», а не «хочуть» і не

«зобов’язані»…»                         

                                    Януш Корчак

ž   виявлення випадків порушення прав людини в сім'ї, причини неблагополуччя, інформування про них органів влади;

ž   профілактика девіантної поведінки в сім'ї та суспільстві, рецидивів порушення прав членів сім'ї у родині та суспільстві;

ž   пропагування ідеальної моделі сімейного життя, здорового способу життя;


 

ž   правова і психолого-педагогічна просвіта населення з питань сім'ї та шлюбу, прав людини;

ž   організація предметного спілкування членів неблагополучних сімей між собою, з іншими сім’ями для подолання причин неблагополуччя; 

ž   різноманітна допомога в організації життєдіяльності сім'ї, створенні умов для її функціонування, самореалізації і розвитку її членів.

 

Основні форми роботи з соціальної реабілітації кризової сім'ї

 

ІНДИВІДУАЛЬНІ

 консультації;

психотерапевтичні бесіди.

 

ГРУПОВІ тренінги;

семінари;

відеолекторії; зустрічі зі спеціалістами.

 



Необхідно:

Підвищувати авторитет родини

Сприймати помилки у вихованні як створення нових можливостей для розвитку

Враховувати інтереси батьків

Спиратися на життєвий досвід батьків

Не загострювати увагу на недоліках родинного виховання

Вірити , що будь – яка родина має сильні сторони

 

Фактори, що перешкоджають ефективній роботі з батьками:

 

Очікування швидкого та легкого успіху, бажання швидко  знайти  легкі відповіді на складні запитання

Відсутність досвіду групової взаємодії Замкненість батьків

Завищені очікування від взаємодії з учителем 

 

Дякую за увагу!

pdf
Додано
14 серпня 2018
Переглядів
4262
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку