Презентація. Принципи корекційно – виховної роботи для дітей з помірними відхиленнями

Про матеріал
Висвітлені сучасні підходи до організації процесу навчання та принципи корекційно – виховної роботи для дітей з помірними відхиленнями
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Сучасні підходи до організації процесу навчання. Принципи корекційно – виховної роботи для дітей з помірними відхиленнями

Номер слайду 2

Організація роботи з цими дітьми повинна бути підпорядкована вирішенню наступних завдань:1. Розвиток пізнавальної діяльності дітей.2. Трудове навчання і підготовка до посильних видів праці.3. Формування санітарно-гігієнічних навичок, виховання соціально-ціннісних норм поведінки, соціально-побутова адаптація і включення їх по можливості в соціальне середовище.

Номер слайду 3

1. Головний принцип - практична спрямованість всього навчально-виховного процесу;Принципи корекційно – виховної роботи:(формуванню у дітей навичок поведінки у суспільному середовищі, санітарно-гігієнічних навичок і навичок самообслуговування; навчання відбувається на основі практичного маніпулювання з предметами). Корекційно-виховна робота з ними повинна включати в себе такі заняття, як самообслуговування, соціально-побутове орієнтування, предметно-практична діяльність і ручна праця у молодших вікових групах, господарсько-побутова і продуктивна праця – в старших.

Номер слайду 4

(всі операції які діти виконують повинні бути на практичному матеріалі, оскільки в них практично повністю відсутня здатність до абстрактного мислення)3. принципу наочності і практичної діяльності з реальними предметами;Домогтись повноцінного використання даного принципу під час організації роботи з дітьми, які мають помірні інтелектуальні порушення, практично неможливо.(навчання повинно чітко усвідомлюватись дітьми). 2. принцип усвідомленості і активності в навчанні;

Номер слайду 5

Всі завдання, які даються для вирішення цим дітям, повинні знаходитись у зоні ближнього розвитку їхніх пізнавальних можливостей. При цьому педагогу потрібно враховувати, що зона ближнього розвитку дітей з помірною розумовою відсталістю надзвичайно „вузька”.4. принцип доступності;( програвання нескладних побутових ситуацій, на основі яких проводиться пояснення навчального матеріалу)5.принцип індивідуального підходу; (педагог повинен враховувати стан уваги, пам'яті, стомлюваності, темпу роботи кожної дитини для того, щоб підібрати відповідні завдання)

Номер слайду 6

Навчанню цих дітей грамоті і рахунку також повинно відводитись певне місце в процесі організації роботи. „Але, - писав Г. М. Дульнев, - ці види занять не можуть стати провідними, так як навіть навчившись читати і писати, імбецили не можуть самостійно використовувати ці вміння у своїй практичній діяльності” Центральною ланкою всієї системи навчання і виховання цих дітей є заняття, які готують їх до майбутньої трудової діяльності.

Номер слайду 7

Одним з важливих принципів, є6. принцип розширення соціальних зв’язків.- уроки соціально-побутового орієнтування (класні заняття і екскурсії)

Номер слайду 8

7. принцип організації комплексного навчання. (вивчати з ними предмети і явища оточуючої дійсності, використовувати для цього різні аналізаторні системи)Міжпредметні зв’язки при організації таким чином навчально-виховного процесу виступають на перший план.

Номер слайду 9

Реалізація основних принципів під час навчання дітей з помірною розумовою відсталістю дозволяє певною мірою розвинути їхню пізнавальну діяльність, прищепити їм навички трудової діяльності, деякою мірою соціально адаптувати.

Номер слайду 10

Створення соціального середовища. Навчити жити!

Номер слайду 11

Школа – це простір життя дитини. Тут вона повноцінно живе і готується до дорослого життя. Наше завдання – навчити дитину жити! Ми даємо можливість дітям відчути себе особистостями. Даємо їм зрозуміти, що це те місце , де на них чекають, і вони хочуть сюди повертатися.

Номер слайду 12

В. Сеген писав: ,, Якщо ви почнете виховувати дитину з тяжкими порушеннями, то, не даючи батькам багато надії, не втрачайте її самі і підтримуйте себе в тяжкій праці, яку виконуєте… Якщо вона лінива, нездібна, неохайна, неуважна, у неї немає жодної позитивної риси, яку б ви хотіли побачити, не падайте духом. Якщо вона постійно лежить – посадіть її; якщо вона не їсть самостійно – тримайте її пальці, але не ложку; якщо вона взагалі не діє – стимулюйте її м'язи до дії;якщо вона не дивиться і не розмовляє – говоріть самі і дивіться за неї. Годуйте її, як людину, котра працює, і примусьте її працювати, роблячи це разом із нею; будьте її волею, розумом, дією. І якщо вам не вдалося за три-чотири роки дати їй розум, довільність рухів, навчити говорити, то в будь-якому разі ні турбота ваша, ні енергія, яку ви витратили на неї, не пропала дарма; якщо вона не досягнула тих результатів, яких ви прагнули, то вона, у будь-якому випадку, стала здоровішою і сильнішою, слухнянішою і моральнішою. А хіба цього мало? Той, хто зробив усе, що міг, – зробив усе”.

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Методичні рекомендації
Інкл
Додано
23 квітня 2020
Переглядів
1948
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку